-
1. Data: 2002-05-28 00:35:00
Temat: Nordea + Nokia
Od: "minik" <m...@m...net>
"Nokia i Nordea rozpoczęły w Finlandii realizację pilotowego projektu,
którego celem jest przetestowanie bezprzewodowej identyfikacji chipów przy
świadczeniu usług bankowych. Uczestnicy tego przedsięwzięcia otrzymali
telefony Nokia WAP z kartą SIM wydawaną przez operatora sieci oraz kartą
chipową (mikroprocesorową) wydawaną przez bank Nordea.
Gdy klienci pragną skorzystać z usług bankowych lub giełdowych oferowanych
przez Nordea, wówczas logują się i potwierdzają swe zlecenia za pomocą karty
chipowej Nordea. Moduł WIM (Wireless Identity Module) znajdujący się na
karcie chipowej umożliwia użytkownikom potwierdzenie własnej tożsamości i
złożenie cyfrowego podpisu, potwierdzającego transakcję. Dzięki temu nie ma
potrzeby stosowania papierowych dokumentów identyfikacyjnych i
potwierdzających, jak ma to miejsce w chwili obecnej.
- "Bank Nordea ma wieloletnie doświadczenie w zakresie bankowości
elektronicznej i dlatego cieszymy się mogąc z niego skorzystać we wspólnych
przedsięwzięciach, których celem jest stworzenie praktycznych,
funkcjonalnych rozwiązań, pozwalających dokonywać płatności przez telefon
komórkowych. Koncepcja podwójnego chipu, testowana w tym projekcie
pilotowym, jest jedną z tych opcji realizacji płatności na drodze
bezprzewodowej, nad którymi obecnie pracujemy w Nokia, i którą będziemy
promować w naszych przyszłych produktach", powiedział Martti Granberg,
dyrektor Nokia Mobile Phones.
- "Chip wydany przez bank to gwarancja zwiększonego bezpieczeństwa
transakcji bankowych i giełdowych przechodzących przez nasze ręce, a
bezprzewodowa identyfikacja ułatwia korzystanie z tych usług", powiedział Bo
Harald, dyrektor działu Electronic Banking w banku Nordea. "Chipy wydawane
przez Nordea otrzymały certyfikat najwyższego poziomu bezpieczeństwa, a
zastosowanie modułu WIM umożliwia stworzenie niezwykle bezpiecznych
rozwiązań, dzięki temu, że identyfikacja i kodowanie są realizowane w
oparciu o chip elektroniczny. Podwójne chipy będą coraz bardziej przydatne w
przyszłości, gdy nasi klienci zaczną dokonywać większych zakupów za
pośrednictwem terminali bezprzewodowych. Oznacza to też, że rachunek za
telefon musi odróżniać się od innych zakupów"."
Za fkn.pl