-
1. Data: 2005-06-15 16:15:33
Temat: Nordea - opłaty bez uprzedzenia :/
Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
Kolejny bank, który ma w nosie klientów i postępuje nieetycznie.
Był sobie bardzo dobry bank LG Petro, który miał system bankowości
elektronicznej LG net - bardzo dobry i bez opłat.
Ze 2 lata temu nastąpiła fuzja LG Petro i Nordea Bank Polska. Nordea wchłonęła
LG i narzuciła swoje usługi klientom LG - w tym bankowość elektroniczną Nordea
Solo.
Klienci Nordei byli przyzwyczajeni do płacenia za każdą rzecz (porowadzenie r-
ku, przelewy itd.), więc żeby nie zniechęcać tych co przeszli z LG, "na okres
przejściowy" klienci d. LG nie płacili za usługi Nordea Solo.
Mniej więcej co kwartał przedłużano okres tej promocji. Ostatni taki okres
podany oficjalnie do wiadomości skończył się z końcem marca albo kwietnia br.
Ale opłat nadal nie wprowadzono. Na pytania dotyczące tej tematyki infolinia
odpowiadała, że promocja jest przedłużona bezterminowo.
Ustawiłem sobie kilka przelewów z datą przyszłą. Dziś zaglądam, czy zostały
wykonane - owszem - poszły. Ale za każdy z nich pobrano opłatę 0,60 zł.
Zadzwoniłem na infolinię, dlaczego wprowadzono te opłaty bez uprzedzenia.
Nadal nie ma żadnej informacji ani na www, ani nigdzie. Konsultantka
oczywiście też nie wie, dlaczego zarząd w taki sposób postanowił pobierać
opłaty. Jedyne co może, to przekazać moje niezadowolenie osobom kompetentnym.
A gdybym miał na koncie jedynie odliczoną kwotę i ustawiłbym przelewy, a z
powodu pobrania za nie opłat któryś z nich by się nie wykonał - kto wtedy
odpowiadałby za to? Dlaczego banki w Polsce postępują w ten sposób? Czy trudno
było Nordei zamiast wysyłać różne spamy reklamowe, rozesłać do zainteresowanej
grupy klientów informację, że od dnia 13.06 będą pobierane wszystkie opłaty
zgodnie z tabelą opłat i prowizji?
Przecież takie działania podważają zaufanie klientów do banku.
Co o tym sądzicie?
Hubert
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
-
2. Data: 2005-06-15 16:28:04
Temat: Re: Nordea - opłaty bez uprzedzenia :/
Od: konkurs <k...@a...pl>
On Wed, 15 Jun 2005 18:15:33 +0200, "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
wrote:
>A gdybym miał na koncie jedynie odliczoną kwotę i ustawiłbym przelewy, a z
>powodu pobrania za nie opłat któryś z nich by się nie wykonał - kto wtedy
>odpowiadałby za to? Dlaczego banki w Polsce postępują w ten sposób? Czy trudno
>było Nordei zamiast wysyłać różne spamy reklamowe, rozesłać do zainteresowanej
>grupy klientów informację, że od dnia 13.06 będą pobierane wszystkie opłaty
>zgodnie z tabelą opłat i prowizji?
Ale ta promocja nie dotyczyla wszystkich osob, ktore przeszly z LG Net, a
tylko wybranych, a pewnie jak wysylaja SMSy to leci do wszystkich.
--
Promocja "VOLKSWAGEN BANK ZA DARMO!"
Konto e-direct w Volkswagen Bank direct za darmo:
http://promocja.ir.pl/
-
3. Data: 2005-06-15 18:14:18
Temat: Re: Nordea - opłaty bez uprzedzenia :/
Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
> A gdybym miał na koncie jedynie odliczoną kwotę i ustawiłbym przelewy, a z
> powodu pobrania za nie opłat któryś z nich by się nie wykonał - kto wtedy
> odpowiadałby za to? Dlaczego banki w Polsce postępują w ten sposób? Czy
> trudno
> było Nordei zamiast wysyłać różne spamy reklamowe, rozesłać do
> zainteresowanej
> grupy klientów informację, że od dnia 13.06 będą pobierane wszystkie
> opłaty
> zgodnie z tabelą opłat i prowizji?
>
> Przecież takie działania podważają zaufanie klientów do banku.
> Co o tym sądzicie?
Spokojnie możesz reklamować. Bank ma obowiązek powiadomić klienta z
wyprzedzeniem o zmianie TOiP i dać mu czas na wypowiedzenie umowy.
Umieszczenie nowej TOiP w oddziale lub w Internecie nie jest powiadomieniem.
-
4. Data: 2005-06-15 18:19:37
Temat: Re: Nordea - opłaty bez uprzedzenia :/
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
rsa127 wrote:
[...]
> Spokojnie możesz reklamować. Bank ma obowiązek powiadomić klienta z
> wyprzedzeniem o zmianie TOiP i dać mu czas na wypowiedzenie umowy.
> Umieszczenie nowej TOiP w oddziale lub w Internecie nie jest powiadomieniem.
Ale w TOiP opłąta była. Tylko, że sie promocja skończyła.
Jedyny punkt zaczepienia to info o "bezterminowości promocji"
KJ
-
5. Data: 2005-06-16 07:57:13
Temat: Re: Nordea - opłaty bez uprzedzenia :/
Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
>Ale w TOiP opłąta była. Tylko, że sie promocja skończyła.
>Jedyny punkt zaczepienia to info o "bezterminowości promocji"
No włanie. Ale to była informacja ustna - ja nie nagrywam rozmów
telefonicznych z infoliniš banku (a bank to robi).
Powstał pewien stan pustki - promocja niby się skończyła - próbowałem odnaleć
kiedy, ale wszystkie informacje w tej sprawie sš skrzętnie usunięte. W każdym
razie ostatnich kilka miesięcy opłat nadal nie pobierano, choć nie było
oficjalnego powiadomienia o przedłużeniu promocji. Dodam jeszcze, że wczeniej
wielokrotnie jš przedłużano - poczštkowo na dłuższe okresy (rok jeli dobrze
pamiętam), potem krótsze (kwartalnie).
Po przejrzeniu informacji zamieszczonych na stronach banku doszedłem do
wniosku, że cała rzecz wzięła się z wprowadzenia programu lojalnociowego
Nordea Benefit.
Cytuję za http://www.nordeabank.pl/pl/article/9299.html
Jakie warunki należy spełnić, aby zapisać się do programu Nordea Benefit?
Wystarczy, że złożysz wniosek o przystšpienie do programu.
Do programu możesz zapisać się razem z członkami Twojej rodziny. W tym celu
powinnicie:
- podpisać wspólnie wniosek o przystšpienie do programu Nordea Benefit
- posiadać wspólny adres zamieszkania lub korespondencyjny
- korzystać z usług Banku Nordea
Aby uzyskać status Klienta Srebrnego wystarczy posiadać:
- trzy produkty uprawniajšce do skorzystania z pakietu (w tym rachunek Nordea).
Ponadto suma wartoci Twoich depozytów i uruchomionych kredytów powinna
wynosić co najmniej 25 000 zł.
Aby uzyskać status Klienta Złotego, wystarczy posiadać:
- pięć produktów uprawniajšcych do skorzystania z pakietu (w tym rachunek
Nordea).
Ponadto suma wartoci Twoich depozytów i uruchomionych kredytów powinna
wynosić co najmniej 125 000 zł.
Powyższe wymagania należy spełnić w dwóch następujšcych po sobie miesišcach. W
programie Nordea Benefit sumujemy wszystkie rodki na rachunkach depozytowych
i kredytowych należšcych do Ciebie i Twojej rodziny.
Klienci, którzy nie spełniajš jeszcze kryteriów umożliwiajšcych osišgnięcie
statusu Klienta Srebrnego lub Złotego uzyskujš status Klienta Bršzowego.
<koniec cytatu>
Wniosek: zapewne padłem ofiarš nowego programu lojalnociowego, w którym
otrzymałem z rodzielnika status Klienta Bršzowego - a do tych klientów
stosowane sš zwykłe opłaty wg TOiP.
Szkoda tylko, że bank mnie o tym wyranie nie powiadomił. Ponadto z informacji
na www banku wynika, że te zmiany zostały wprowadzone od 1 czerwca. Skoro
pomiędzy 1 a 12 czerwca nie pobierano ode mnie żadnych opłat, to mogłem
domniemywać, że nadal jestem na warunkach preferencyjnych.
Uważam, że bank nie dopełnił obowišzków i nie poinformował mnie rzetelnie o
zmianach.
Pozdrawiam
Hubert
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
-
6. Data: 2005-06-16 13:13:03
Temat: Re: Nordea - opłaty bez uprzedzenia :/
Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
Okazuje się, że zachowała się moja korespondencja z konsultantem banku w
opisywanej sprawie.
Oto moje pytanie i odpowiedź z 30. marca 2005 r.:
Witam!
Czy preferencyjne warunki prowadzenia rachunków dla klientów dawnego LG Petro
zostaną przedłużone? Jeśli dobrze pamiętam - obowiązują do końca marca 2005
r., a nie było ostatnio żadnej informacji na ten temat.
Dziękuję.
=====>>>
Dzień dobry,
nie znamy konkretnej daty, do której obecne warunki będą obowiązywały. Na tą
chwilę nadal w mocy pozostają wcześniejsze zarządzenia.
Z poważaniem
Alina K.-T.
----------
Doradźcie, co w tej sytuacji zrobić? Żądać od banku zwrotu pobranych opłat za
przelewy oraz zaniechania pobrania miesięcznej opłaty za prowadzenie rachunku?
Hubert
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl