  • 1. Data: 2006-02-17 14:49:53
    Temat: Notariusz J. Angielskiego
    Od: "PolandMET" <k...@a...net.pl>

    Witam.
    Czy sa u nas notariusze ktorzy moga potwierdzic skany polskiego dowodu os.,
    ale w j. angielskim ? Czy musze takie polskie poswiadczenie jeszcze dac
    przetlumaczyc tlumaczowi przysieglemu j. angielskiego i obie poswiadczone
    kopie wyslac do stanow do banku ?

    Bo jak wysle tylko po polsku to mimo pieczatek itp moga miec wąty :) bo ani
    me ani kukuryku po polsku (nieuki)

    Moze ktos wie czy taki jegomosc jest w Bielsku moze ? U mnie w miescie
    stwierdzili ze nie ma czegos takiego jak notariusz j. angielskiego.

    Marcin Cimała
    Polskie Centrum Meteorytowe
    http://www.PolandMET.com
    http://www.Meteoryt.net
    ************************

  • 2. Data: 2006-02-17 15:43:32
    Temat: Re: Notariusz J. Angielskiego
    Od: "k999" <k...@x...pl>

    Użytkownik "PolandMET" <k...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Moze ktos wie czy taki jegomosc jest w Bielsku moze ? U mnie w miescie
    > stwierdzili ze nie ma czegos takiego jak notariusz j. angielskiego.

    Musisz z tlumaczeniem przysieglym isc do notariusza, ktory przystawi
    pieczatke na obu dokumentach. Ale to dopiero polowa historii :|
    Nastepnie musisz zaniesc albo wyslac wszystko do polskiego MSZ, ktory na
    specjalnym dokumencie (tzw. "apostille") poswiadczy, ze pieczecie notariusza
    sa autentyczne i zgodne z polskim prawem. Zaplacisz za to 60 zl w znaczkach
    skarbowych. Zobacz:
    http://www.msz.gov.pl/Apostille,-,poswiadczanie,doku
    mentow,1796.html
    Dopiero teraz mozesz to wyslac do USA.

    Pozdrawiam,

    Kacper

  • 3. Data: 2006-02-17 17:30:37
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2006-02-17 15:49 PolandMET napisał(a):
> [...]
    >
    > Moze ktos wie czy taki jegomosc jest w Bielsku moze ? U mnie w miescie
    > stwierdzili ze nie ma czegos takiego jak notariusz j. angielskiego.

    Najlepiej zadzwonić do ambasady, tam będą wiedzieć, jaka jest procedura,
    żeby było ważne w kraju, do którego Ci potrzeba.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 4. Data: 2006-02-17 20:46:30
    Od: "PolandMET" <k...@a...net.pl>

    > Najlepiej zadzwonić do ambasady, tam będą wiedzieć, jaka jest procedura,
    > żeby było ważne w kraju, do którego Ci potrzeba.
    > w.

    tak zrobie albo po prostu zajade do Wawy, trydno i potwierdze wdokumenty w
    banku (jedyna filia w polsce jest w wawie)

  • 5. Data: 2006-02-17 20:51:39
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <dt5cno$b2b$1@atlantis.news.tpi.pl>, k...@a...net.pl
    says...

    > tak zrobie albo po prostu zajade do Wawy, trydno i potwierdze wdokumenty w
    > banku (jedyna filia w polsce jest w wawie)

    wydaje mi sie ze w ambasadzie amerykanskiej maja "notariuszy".

    AP