  • 1. Data: 2011-07-22 11:23:35
    Temat: Nowa lokata w IB
    Od: Marek <1...@4...eu>

    Co sądzicie o tej lokacie?
    http://www.ideabank.pl/indywidualni_dwupak

    --
    Marek

  • 2. Data: 2011-07-22 17:00:07
    Temat: Re: Nowa lokata w IB
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 22 Lip, 13:23, Marek <1...@4...eu> wrote:
    > Co sądzicie o tej lokacie?http://www.ideabank.pl/indywidualni_dwupak
    >
    > --
    > Marek

    Z informacji podanej na stronie Idea, dla części lokaty zawartej na 12
    m-cy wychodzi mi ok. 13,46% do końca roku, a dla części zawartej na 24
    m-ce - ok. 13,89% do końca roku, gdy liczę okres od 25 lipca (po
    1stycznia w obu przypadkach jest 0,1%).
    W tej sytuacji lokata 24 miesięczna jest ewidentnie niekorzystna bo
    owe 0,1% będzie liczone aż przez ponad 1,5 roku, a 13,89% tylko przez
    nieco ponad 5 miesięcy.
    Za Chiny nie mogę wyjść na średnie 6,09% netto jakie podają w reklamie.

  • 3. Data: 2011-07-22 18:30:59
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BI" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >m-cy wychodzi mi ok. 13,46% do końca roku, a dla części zawartej na 24
    >m-ce - ok. 13,89% do końca roku, gdy liczę okres od 25 lipca (po

    przeczytaj kartę produktu, np.:
    25 lipca / 13,46% / 27,79%

  • 4. Data: 2011-07-23 16:30:53
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 22 Lip, 20:30, "m7marek" <m...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "BI" <f...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:35177037-bf2e-4ca1-9d14-1dffcb15d712@
    s2g2000vbw.googlegroups.com...

    > przeczytaj kartę produktu, np.:
    > 25 lipca / 13,46% / 27,79%

    Rzeczywiście, karta produktu podaje inne dane niż wynika z ostatniego
    zdania w informacji drobnym drukiem na stronie
    http://www.ideabank.pl/indywidualni_dwupak,
    które brzmi : "Oprocentowanie lokaty ustalane jest w dniu opłacenia
    lokaty wg następującego wzoru: 5,9% lub 6,09% x 365 dni/liczba dni do
    końca roku 2011".
    (więc 6,09x365/160 dało mi owe 13,89%). Chyba informacja ta jest
    błędna.

  • 5. Data: 2011-07-23 20:28:00
    Od: adagol <a...@g...com>

    Policzyłem i wszystko sie zgadza. Dla sumy 2500zł wychodzi dokładnie
    7.50% dla roku i 16% dla 2 lat co daje właściwie nie 8% rocznie a 7.7%
    biorąc pod uwagę procent skłądany. Jeśli POdatek Rostowskiego wejdzie
    1 stycznia 2012 to optymalna kwota lokaty to ok. 3500zł (po 1750zł) i
    oprocentowanie będzie ok. 7.53% i 16.05%.
    Zwłaszcza ta częśc na 2 lata wydaje się bardzo atrakcyjna, jeśli
    wejdzie nowy podatek, a inflacja i oprocentowanie lokat za rok będa
    dużo niższe.

    Inny

  • 6. Data: 2011-07-23 22:31:21
    Od: "Waldeusz" <W...@t...nie.cpa>

    adagol wrote:
    > Zwłaszcza ta częśc na 2 lata wydaje się bardzo atrakcyjna, jeśli
    > wejdzie nowy podatek, a inflacja i oprocentowanie lokat za rok będa
    > dużo niższe.

    A instynkt mowi ci ze beda ? :)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-07-24 00:54:12
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "adagol" <a...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...
[...]
    -----------
    Generalnie bank nie jest instytucja charytatywna i skoro sa w stanie placic
    6% rocznie, tzn, ze przewiduja, ze stawki beda rosly. Jak mialbym wrozyc to
    obstawialbym w ciagu 2-lat wieksze oslabienie PLN (zmierzamy do Grecji, ale
    narazie wszystko jest 'zamiatane po dywan'...w ktoryms momencie to wyjdzie)
    a tym samym skokowe podwyzki stop procentowych w przypadku zaistnienia
    takiego scenariusza. Oczywiscie jak ktos sadzi inaczej, to moze obstawiac
    takie lokaty wlasna gotowka, w koncu, sam ryzykuje wlasnymi pieniedzmi.

  • 8. Data: 2011-07-24 00:59:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Waldeusz" <W...@t...nie.cpa> wrote in message

    > A instynkt mowi ci ze beda ? :)

    No wlasnie, USA i Europa (EUR) produkuja duzo pustego pieniadza, ktory w
    przyszlosci trzeba bedzie sciagac przy pomocy wysokich stop procentowych;
    jakos nie bardzo widze, zebysmy w Polsce szli ostro pod prad i obnizali
    stopy procentowe w przyszlosci...

  • 9. Data: 2011-07-24 05:54:01
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2011-07-24 02:54, Krzysztof pisze:

    > Generalnie bank nie jest instytucja charytatywna i skoro sa w stanie
    > placic 6% rocznie, tzn, ze przewiduja, ze stawki beda rosly.

    Niekoniecznie. Gdyby tak było jak piszesz to w zasadzie nigdy nie warto
    byłoby lokować w lokaty długoterminowe. Tymczasem jakoś ok. 2 lat temu
    Millenium dawało na 2-letniej 8%, a w podobnym okresie np. lokata Killer
    w Pocztowym dawała 10% - fakt, że na krótki czas, ale niektórzy
    "eksperci" też przewidywali, że skoro dany bank daje wysoki procent to z
    pewnością za chwilę upadnie. Jakoś do bankructwa Pocztowego, Getina,
    Lukasa, Eurobanku itp., które w danym okresie wybijały się z
    oprocentowaniem bardzo daleko. Dlatego ja osobiście wolę "ryzykować
    własne pieniądze" na 6% w banku z gwarancjami BFG typu Idea Bank niż na
    3% w mBanku, w struktury z gwarancją kapitału itp.

  • 10. Data: 2011-07-24 06:51:03
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-07-24 07:54, Szymon pisze:

> [...]
    > własne pieniądze" na 6% w banku z gwarancjami BFG typu Idea Bank niż na
    > 3% w mBanku, w struktury z gwarancją kapitału itp.

    Dodam jeszcze inny aspekt.
    Dajemy ludziom z ulicy wysokie oprocentowanie depozytów, wyższe, niż
    WIBOR, aby do nas przyszli z tej ulicy, do naszego banku, biurka naszego
    naciągacza,
    ... a my tam już na nich czekamy!
    (z ofertami, na których ich oskubiemy)

    --