eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowa technika wyłudzenia haseł dostępowych do kont › Nowa technika wyłudzenia haseł dostępowych do kont
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed.wirehu
    b.nl!news2.euro.net!newsfeed.wxs.nl!news.cambrium.nl!news.cambrium.nl!ecngs!fee
    der.ecngs.de!38.119.100.83.MISMATCH!news-out1.nntp.be!propagator2-sterling!news
    -in.nuthinbutnews.com!nsnmrro1-lo.nuria.telefonica-data.net!nsnmrro2-lo.nuria.t
    elefonica-data.net!not-for-mail
    From: fragles <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Nowa technika wyłudzenia haseł dostępowych do kont
    Date: Sat, 06 Mar 2004 14:11:26 +0100
    Organization: fraglesland
    Lines: 27
    Message-ID: <1...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 51.red-81-35-38.pooles.rima-tde.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nsnmrro2-gest.nuria.telefonica-data.net 1078578684 4474 81.35.38.51 (6 Mar
    2004 13:11:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...nuria.telefonica-data.net
    NNTP-Posting-Date: Sat, 6 Mar 2004 13:11:24 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:289591
    [ ukryj nagłówki ]

    http://www.hacking.pl/news.php?id=3466

    Tym razem ofiarami oszustów mogli paść klienci australijskiego banku Westpac -
    westpac.com.au. Na uwagę zasługuje jednak fakt, iż w tym przypadku użyto dość
    oryginalnego sposobu na wyłudzenie haseł.

    Typowe oszustwo tego rodzaju polega na wysłaniu listu do klienta banku, w
    którym prosi się go o podanie kodów dostępu na odpowiednio spreparowanej
    stronie. Tym razem oszuści wykazali się dużo większą pomysłowością.

    Oszuści rozesłali e-maile - jak to zwykle bywa - łudząco podobne do tych
    przesyłanych przez pracowników banku, m.in. z informacją o tym, że:

    "Westpac nigdy nie poprosi Cię o podanie twoich danych personalnych, ID bądź
    haseł - drogą poczty elektronicznej".

    Natomiast zamieszczony w e-mailu link otwierał nie tylko spreparowany serwis
    banku lecz również oficjalną stronę Westpac'a - w tle. Gdy użytkownik podawał
    swoje ID wraz z hasłem na spreparowanej stronie ukazywała się informacja z
    błędem odsyłająca klienta do prawdziwej strony banku. Tym samym oszuści mogli
    uzyskać dane logowania nie wzbudzając podejrzeń użytkownika banku.

    Zdaniem Andreasa Baumhofa z firmy Microdasys - rada podana niedawno przez
    Federalną Komisje ds. Handlu zalecająca korzystanie wyłącznie z serwisów z tzw.
    zamkniętą kłódką może być zgubna gdyż daje klientom banków złudne poczucie
    bezpieczeństwa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1