-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed.wirehu
b.nl!news2.euro.net!newsfeed.wxs.nl!news.cambrium.nl!news.cambrium.nl!ecngs!fee
der.ecngs.de!38.119.100.83.MISMATCH!news-out1.nntp.be!propagator2-sterling!news
-in.nuthinbutnews.com!nsnmrro1-lo.nuria.telefonica-data.net!nsnmrro2-lo.nuria.t
elefonica-data.net!not-for-mail
From: fragles <f...@f...com>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Nowa technika wyłudzenia haseł dostępowych do kont
Date: Sat, 06 Mar 2004 14:11:26 +0100
Organization: fraglesland
Lines: 27
Message-ID: <1...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 51.red-81-35-38.pooles.rima-tde.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nsnmrro2-gest.nuria.telefonica-data.net 1078578684 4474 81.35.38.51 (6 Mar
2004 13:11:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...nuria.telefonica-data.net
NNTP-Posting-Date: Sat, 6 Mar 2004 13:11:24 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:289591
[ ukryj nagłówki ]http://www.hacking.pl/news.php?id=3466
Tym razem ofiarami oszustów mogli paść klienci australijskiego banku Westpac -
westpac.com.au. Na uwagę zasługuje jednak fakt, iż w tym przypadku użyto dość
oryginalnego sposobu na wyłudzenie haseł.
Typowe oszustwo tego rodzaju polega na wysłaniu listu do klienta banku, w
którym prosi się go o podanie kodów dostępu na odpowiednio spreparowanej
stronie. Tym razem oszuści wykazali się dużo większą pomysłowością.
Oszuści rozesłali e-maile - jak to zwykle bywa - łudząco podobne do tych
przesyłanych przez pracowników banku, m.in. z informacją o tym, że:
"Westpac nigdy nie poprosi Cię o podanie twoich danych personalnych, ID bądź
haseł - drogą poczty elektronicznej".
Natomiast zamieszczony w e-mailu link otwierał nie tylko spreparowany serwis
banku lecz również oficjalną stronę Westpac'a - w tle. Gdy użytkownik podawał
swoje ID wraz z hasłem na spreparowanej stronie ukazywała się informacja z
błędem odsyłająca klienta do prawdziwej strony banku. Tym samym oszuści mogli
uzyskać dane logowania nie wzbudzając podejrzeń użytkownika banku.
Zdaniem Andreasa Baumhofa z firmy Microdasys - rada podana niedawno przez
Federalną Komisje ds. Handlu zalecająca korzystanie wyłącznie z serwisów z tzw.
zamkniętą kłódką może być zgubna gdyż daje klientom banków złudne poczucie
bezpieczeństwa.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Promocje w żubrze - i reklamacje.
- Kantor spolecznosciowy w banku
- Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- Oszustwa z Blikiem
- scam na bankomat?
- Płatności pasywną obraczką NFC
- a to mi lotto
- pokolenie Z
- złoty słaby
- Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- stopa depozytowa
- Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- OT Chleba naszego powszedniego...
- Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
Najnowsze wątki
- 2024-06-26 Promocje w żubrze - i reklamacje.
- 2024-06-26 Kantor spolecznosciowy w banku
- 2024-06-24 Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- 2024-06-21 Oszustwa z Blikiem
- 2024-06-20 scam na bankomat?
- 2024-06-19 Płatności pasywną obraczką NFC
- 2024-06-18 a to mi lotto
- 2024-06-17 pokolenie Z
- 2024-06-13 złoty słaby
- 2024-06-11 Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- 2024-06-10 stopa depozytowa
- 2024-06-06 Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- 2024-06-05 OT Chleba naszego powszedniego...
- 2024-06-02 Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- 2024-05-27 Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego