  • 1. Data: 2008-05-12 00:00:07
    Temat: [OT] Niski kurs dolara - jak długo ?
    Od: "news.aster.pl" <g...@g...gg>

    Jak wiadomo kurs dolara jest rekordowo niski. Wiem, że na grupie nie ma
    wróżek i czarodzieji, ale może ktoś kto śledzi co się dzieje w gospodarce i
    w świecie finansów odpowie:

    Jak długo kurs dolara będzie tak nisko ? Czy to sprawa miesięcy czy kilku
    lat?, bo że wróci na swój poziom ( 1$= 1 Euro = 4 złote) to chyba nie ma
    wątpliwości (?).

    --
    Pozdrawiam / Kind Regards,
    Dariusz Denkiewicz

  • 2. Data: 2008-05-12 01:13:18
    Temat: Re: [OT] Niski kurs dolara - jak długo ?
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "news.aster.pl" <g...@g...gg> napisał w wiadomości
> [...]
    > lat?, bo że wróci na swój poziom ( 1$= 1 Euro = 4 złote) to chyba nie ma

    Wiesz, troszkę to zależy, co się w najbliższych latach zadzieje na Bliskim
    Wschodzie, w Wenezueli, Iranie... A tego nawet prezydent USA nie wie. Więc
    jeśli ktoś z grupy Ci odpowie i trafi, zagłosuję na niego w wyborach
    prezydenckich...

    k.

  • 3. Data: 2008-05-12 05:02:47
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jak długo kurs dolara będzie tak nisko ? Czy to sprawa miesięcy czy kilku
    > lat?, bo że wróci na swój poziom ( 1$= 1 Euro = 4 złote) to chyba nie ma
    > wątpliwości (?).

    na 99% takiej sytuacji już nie będzie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-05-12 12:29:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "news.aster.pl" <g...@g...gg> writes:

    > Jak wiadomo kurs dolara jest rekordowo niski.

    Biorac pod uwage dane historyczne.

    > Wiem, że na grupie nie
    > ma wróżek i czarodzieji

    A tego to nie bylbym taki pewny :-)

    > Jak długo kurs dolara będzie tak nisko ? Czy to sprawa miesięcy czy
    > kilku lat?,

    Tylko _tak_ nisko? Czy przynajmniej tak nisko?

    To kiedy wybory prezydenckie w USA?

    > bo że wróci na swój poziom ( 1$= 1 Euro = 4 złote) to
    > chyba nie ma wątpliwości (?).

    Nie ma czegos takiego jak "swój poziom". Moze wrocic za rok, moze nie
    wrocic przez 100 lat, a moze wczesniej euro albo dolary rublami
    zastapia (albo innymi np. szeklami lub juanami).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2008-05-12 19:28:07
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "news.aster.pl" <g...@g...gg> wrote in message
> [...]
    > lat?, bo że wróci na swój poziom ( 1$= 1 Euro = 4 złote) to chyba nie ma

    Faktycznie, trudno przewidziec. Nie mniej jednak na razie duza czesc RPP
    oraz przedstawiciele Min. Finansow graja na jak najwyzsza sile PLN (tansza
    splata dlugu zagran). Jak sie ta gra zakonczy, trudno przewidziec. Trzeba
    pamietac, ze obecne kursy mocno bija w eksporterow, a przy rosnacych
    dodatkowo placach, nie wyglada to rozowo. Wszystko zalezy jak szybko zacznie
    spadac PKB, jezeli spadek przyspieszy to panstwo bedzie mialo nizsze wplywy
    podatkowe (duzo wydatkow jest sztywnych i trudno je ograniczyc) oraz RPP
    zostanie zmuszona do obnizki stop w celu ratowania gospodarki. Kapital
    spekulacyjny takiej sytuacji nie lubi i bedzie uciekal. W ekonomii nic nie
    dzieje sie szybko a na efekty niedawnych decyzji RPP trzeba poczekac minimum
    rok. Po drugie, jezeli kiedykolwiek przyjmiemy EUR (moim zdaniem NIE w
    okresie najblizszego dziesieciolecia), to trzeba pamietac, ze mamy ogromny
    dlug w PLN a kurs wymiany np 1EUR=3PLN powodowalby bardzo duzy dlug w EUR.
    Watpie, by rzadzacy tak obojetnie by to zaakceptowali.
    Skad ustaliles poziom 4PLN?? Rownie dobrze moze byc to 2PLN jak i 6PLN.
    Wroze odwracanie sie slabego dolara do euro. Na pewno nie bedzie to takie
    gwaltowne, ale proces powolny, ktory chyba sie juz rozpoczal.
    Jednak niektorzy analitycy wroza kurs dolara na ponizej 2PLN jeszcze w tym
    roku. Calkiem mozliwe, jezeli gra naszych decydentow bedzie trwala dalej i
    sztucznie beda chcieli wzmacniac PLN.
    Jezeli mialbym wrozyc kurs USD za kilka lat np 3-4 lata to bardziej
    obstawialbym 5-6PLN za USD niz 2PLN.
    To sa tylko wrozby i wlasne odczucia, no a chyba zalezalo Ci na wrozbie, bo
    analizy roznej masci(techn. fundamentalne) to mozesz poczytac w internecie.
    Trzeba pamietac, ze Euroland nigdy nie dorowna USA i nie bedzie jednym
    organizmem, za duzo roznych jezykow, zwyczajow, i odmiennosci w kazdym
    kraju. Obawiam, sie ze EUR nie przetrwa dziesiecioleci i nastapi powrot do
    walut narodowych, pewnie nie predko, bo takie procesy odbywaja sie bardzo
    powoli.

  • 6. Data: 2008-05-12 21:26:15
    Od: "corner" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Obawiam, sie ze EUR nie przetrwa dziesiecioleci i nastapi powrot do
    > walut narodowych, pewnie nie predko, bo takie procesy odbywaja sie bardzo
    > powoli.

    Albo nastąpi dalsza integracja - tak, aby polityka monetarna EBC mogła
    odpowiadać jednolitemu rynkowi. Należałoby jednak już coś zrobić, bo obecna
    sytuacja pokazuje, że nie da się prowadzić odpowiedniej polityki monetarnej
    dla kilkunastu różnych państw.