  • 1. Data: 2002-10-15 05:26:26
    Temat: Obliczanie rat ???
    Od: "Bolo" <a...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich i mam pytanie szukam stron albo ewentualnie jeżeli ktoś ma
    i pomoże to potrzebuje wzorów na obliczanie rat za kredyt (stałe raty i
    malejące) za info dzieki.

  • 2. Data: 2002-10-15 07:40:29
    Temat: Re: Obliczanie rat ???
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Bolo" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam wszystkich i mam pytanie szukam stron albo ewentualnie jeżeli ktoś
    ma
    > i pomoże to potrzebuje wzorów na obliczanie rat za kredyt (stałe raty i
    > malejące) za info dzieki.

    http://panorama.infor.pl/kalkulatory/kredyt.php

    albo lepiej z rzeczywistą stopą procentową:
    http://panorama.infor.pl/kalkulatory/apr.php

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2002-10-15 08:13:52
    Od: "Bolo" <a...@p...onet.pl>

    Dzięki bardzo dobre ale jeszcze jedno miże wiesz jakie jest to równanie
    głównie o to mi się rozchodzi. Dzieki

  • 4. Data: 2002-10-15 08:28:07
    Od: "Bolo" <a...@p...onet.pl>

    Dzięki można na was liczyć. Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-10-15 08:28:27
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    > Dzięki bardzo dobre ale jeszcze jedno miże wiesz jakie jest to równanie
    > głównie o to mi się rozchodzi. Dzieki

    hmm..poczytaj w excelu o równaniach

    do rat malejących nie ma problemu
    kapitał dzielisz na równe części i w każdym kolejnym terminie spłaty
    wyliczasz odsetki od pozostałego kapitału

    przy ratach równych równanie ma postać

    $stala=$stopa/1200;
    $rata=($kwota*$stala/(1-pow((1+$stala),-$okres)));

    $odsetki=(round(($kwota_pozostala*$stopa/1200)*100))
    /100;

    $okres to ilosc rat miesięcznych
    round to funkcja zaokrąglająca w dół
    pow(x,y) to potęga o podstawie x i wykładniku y

    to chyba wszystko :)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2002-10-15 16:33:15
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]

    > $okres to ilosc rat miesięcznych
    > round to funkcja zaokrąglająca w dół
    > pow(x,y) to potęga o podstawie x i wykładniku y

    jak juz Excel i formuly, to duuzo prosciej jest uzyc PMT...

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 7. Data: 2002-10-22 09:25:14
    Od: AdAdamus <m...@p...com>

    Piotr Orzechowski napisał(a):

    > [ciach]

    Abstrahując trochę od tematu w którym się wypowiadasz, zauważyłem że jest
    Tobie dość bliska tematyka APR-ów.
    Napewno będziesz wiedział jak odpowiedzieć na moje pytanie, jeżeli jest to
    banalne to trudno ale na prostotę najtrudniej wpaść.
    Jak wyliczyć z ustawowego wzoru na APR "i"? O ile wzór zawiera tylko jeden
    składnik (jedną ratę) to nie ma problemu aby wyliczyć "i" z proporcji. A co w
    przypadku np. 24 rat? Liczymy każdy składnik osobno przywrównując go do raty
    kapitałowej?

    Pozdrawiam - AdAdamus

  • 8. Data: 2002-10-22 09:46:51
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "AdAdamus" <m...@p...com> wrote in message

> [...]
    co w
    > przypadku np. 24 rat? Liczymy każdy składnik osobno przywrównując go do

    po prostu należy znaleźć rozwiązanie równania :)
    nad metodami rozwiązywania takich równań głowi się wielu matematyków
    jest ich wiele

    ja zastosowałem najprostsze - metoda kolejnych przybliżeń - metoda falsi (o
    ile dobrze pamiętam)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 9. Data: 2002-10-22 09:58:41
    Od: AdAdamus <m...@p...com>

> [...]

    > po prostu należy znaleźć rozwiązanie równania :)
    > nad metodami rozwiązywania takich równań głowi się wielu matematyków

    I to ma otworzyć klientom "prostą" drogę do głębokiej wiedzy na temat kosztu
    kredytu ......ugh....... ;))))
    To się naprawdę do Wajsa nadaje......

    > ja zastosowałem najprostsze - metoda kolejnych przybliżeń - metoda falsi (o
    > ile dobrze pamiętam)

    Posiadasz może opis tej metody? (link, etc...) Czy można ją zastosować w
    excel-u? (Funkcja?)

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :))))

    AdAdamus

  • 10. Data: 2002-10-22 10:19:56
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    > Posiadasz może opis tej metody? (link, etc...) Czy można ją zastosować w
    > excel-u? (Funkcja?)

    metoda znalezienia miejsca zerowego funkcji

    1. wyznaczasz dwa punkty leżące po przeciwnych stronach miejsca zerowego x1,
    x2
    2. wyliczasz wartości funkcji dla fych argumentów

    f(x1), f(x2)

    3. wyznaczasz x3

    x3=(x2*fx1-x1*f(x2))/(f(x1)-f(x2));

    4. wyznaczasz wartość funkcji dla wuliczonego argumentu f(x3)

    5. jeśli wartość f(x3) spełnia założone przez ciebie przybliżenie to masz
    rozwiązanie, jeśli nie to:

    jeśli
    (f(x1)<=0 i f(x3)<=0) lub (f(x1)>=0 i f(x3)>=0)
    to x1=x3
    w przeciwnym wypadku
    x2=x3

    ale prościej w excelu skorzystać z funkcji IRR lub XIRR

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski