  • 41. Data: 2002-11-13 19:04:49
    Temat: Re: Oblicznie i zaokraglanie odsetek
    Od: d...@i...pl (Adam S.)

    From: Marcin_
    To: p...@n...pl
    Sent: Wednesday, November 13, 2002 4:31 PM
    Subject: Re: Oblicznie i zaokraglanie odsetek

    Czy w takim razie mozna sprubowac napisac reklamacje na i...@i...pl,
    nie chodzi o kwote tylko o sam fakt jak jest z tym zaokraglaniem. W
    regulamie nic nie znalazlem na temat zaokraglana.

    Marcin P.

    Moje obliczenia 76,54 * 5,4612% / 365 * 31 = 0,35501 /znaczy się Marcina/

    A teraz moje 76,54*5,4612%/365= 0,011452061589..... dalej nieistotne
    Odsetki naliczne są dziennie, jak myślisz ile znaków po przecinku
    przewidzano w programie. Ja stawiam na 5
    0,01145*31= 0,35495 co daje 0,35 zl

    gren

    Wydarzenia sportowe z ostatniej chwili >>> http://link.interia.pl/f1677

  • 42. Data: 2002-11-13 19:12:14
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale - jak pisałem - raczej nie chodziło o pieniądze, bo w pierwotnym
    zadaniu
    > były cztery cyfry po przecinku.

    > Niezupełnie :)
    >
    > <232,195;232,205) oznacza "liczba nie mniejsza niż 232,195 i mniejsza niż
    > 232,205"

    OK Dzieki za wyjasnienie, ale chyba troche zeszlismy z glownego tematu
    watku. A tak pozatym to twoim zadaniem jak rozumiem powinni zaokraglic do
    0,36 i po reklamacji powini zwrucic ten 1 grosz. Nie wiem czy masz konto w
    Inteligo, ale ja nie znalazlem w regulaminie zadnej informacji na temat
    zaokraglanoa odsetek, czyli ze powiini liczyc wedlug zasad matematyki.

    Pozdrawiam
    Marcin P.

  • 43. Data: 2002-11-13 19:14:46
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

> [...]
    > Odsetki naliczne są dziennie, jak myślisz ile znaków po przecinku
    > przewidzano w programie. Ja stawiam na 5

    To brzmi sensownie jako wytłumaczenie błędu.
    Ale nie odbiera podstawy do reklamacji oczywiście (jeśli warto się bić o 1
    grosz...).

  • 44. Data: 2002-11-13 19:18:28
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aqu83c$q86$1@news.onet.pl, Marcin_ wrote:

    > OK Dzieki za wyjasnienie
    proszę uprzejmie :)

    > ale chyba troche zeszlismy z glownego tematu
    > watku
    już wracamy...

    > A tak pozatym to twoim zadaniem jak rozumiem powinni
    > zaokraglic do 0,36 i po reklamacji powini zwrucic ten 1 grosz.
    Tak uważam, aczkolwiek przyznam się, że osobiście nie chciałoby mi się
    reklamować o 1 grosz.
    Jak pokazał dość przekonująco Adam S., błąd może wynikać z drobnego
    zaokrąglenia dziennego, które było systematycznie w dół i skumulowało się
    przez miesiąc.

    > Nie
    > wiem czy masz konto w Inteligo, ale ja nie znalazlem w regulaminie
    > zadnej informacji na temat zaokraglanoa odsetek, czyli ze powiini
    > liczyc wedlug zasad matematyki.

    Mam konto w Inteligo, i zgadzam się, że bank, który zajmuje się
    profesjonalnie liczeniem pieniędzy, powinien liczyć tak, żeby zgadzało się
    co do grosza - nawet po roku.

  • 45. Data: 2002-11-13 19:21:21
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Adam S." <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Odsetki naliczne są dziennie, jak myślisz ile znaków po przecinku
    > przewidzano w programie. Ja stawiam na 5

    Byc moze masz racje ze tutaj pojawia sie blad w liczeniu, ale czemu akurat 5
    mogli by liczyc tam samo do 3 jak i do 6. i by wyszly rozne kwoty 0d 0,34 do
    0,36. I jeszcze jedno przy dziennym podawaniu odsetek wogle nie zaokraglaja
    tylko obcinaja koncowki, zaokraglanie jest przy kapitalizacji miesiecznej.

    Pozdrawiam
    Marcin P.

  • 46. Data: 2002-11-13 19:22:22
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aqu8kk$rhh$1@news.onet.pl, Marcin_ wrote:

    > Byc moze masz racje ze tutaj pojawia sie blad w liczeniu, ale czemu
    > akurat 5 mogli by liczyc tam samo do 3 jak i do 6. i by wyszly rozne
    > kwoty 0d 0,34 do 0,36

    Słusznie! Adam ich nie usprawiedliwiał, tylko wnikliwie zgadywał przyczyny
    błędu.

  • 47. Data: 2002-11-13 19:28:52
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

    > proszę uprzejmie :)

    > już wracamy...

    > Tak uważam, aczkolwiek przyznam się, że osobiście nie chciałoby mi się
    > reklamować o 1 grosz.

    Ok jeden grosz to nic, ale patrzac z perspektywy wszystkich klientow to maze
    zebrac sie ladna sumka, a pozatym w Inteligo mazna miec kilka rachunkow i na
    kazdym 1 grosz w plecy :))).

> [...]
    >
    > Mam konto w Inteligo, i zgadzam się, że bank, który zajmuje się
    > profesjonalnie liczeniem pieniędzy, powinien liczyć tak, żeby zgadzało się

    Wlasnie tez tak mysle i upewniles mnie ze powiniem napisac w tej sprawie do
    nich o wyjasnienie tej sytuacji, bo byc moze sami sobie z tego sprawy nie
    zdaja.

    Marcin P.

  • 48. Data: 2002-11-13 19:30:50
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

    > Słusznie! Adam ich nie usprawiedliwiał, tylko wnikliwie zgadywał przyczyny
    > błędu.

    Do Adama to ja nic nie mam :)))

    Marcin P.

  • 49. Data: 2002-11-13 19:33:19
    Od: d...@i...pl (Adam S.)

  • 50. Data: 2002-11-13 19:49:14
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > Marcin P.
    >
    > No i dobrze :) Zareklamowac i tak mozesz . Moze zdradza algorytm liczenia

    OK. Mam nadzieje ze nie odebrales tego tak jakbym do ciebie mial pretesje,
    po prostu tak mi sie napisalo.

    Dzieki Wszystkim za odpowiedzi i wyjasnienia ,reklamacja - zapytanie o
    wyjasnie pojdzie jutro

    Pozdrawiam
    MarcinP.