  • 11. Data: 2007-01-27 19:35:27
    Temat: Re: Obligacje dziesiecioletnie jako roczna lokata - dobrze mysle?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 27.01.2007 Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Pamiętam jak kiedyś coś zmienili w 4latkach, a ja byłem bardzo
    > zdziwiony.

    A ja po prostu nie rozumiem, jaki sens ma ta operacja. Jeśli ktoś chce
    4,5%, to niech kupi za pośrednictwem m/multibanku j.u. jakiegoś lepiej
    radzącego sobie funduszu akcyjnego. Przy obecnej hossie temat jest tylko
    taki, czy te 4,5% urośnie w ciągu tygodnia, czy miesiąca. Pakowanie tej kasy
    w obecnej sytuacji na rok w obligacje to jakaś idiotyczna abstrakcja, moim
    zdaniem.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 12. Data: 2007-01-27 20:06:04
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    .

> [...]
    > kasy
    > w obecnej sytuacji na rok w obligacje to jakaś idiotyczna abstrakcja, moim

    Giełda to nie jest maszynka do robienia pieniedzy. Czesc osob o tym
    zapomniala, kupujac bez opamietania rozne fundusze inwestycyjne. Jak ruszy
    lawina i wszyscy beda chcieli wycofac kase z funduszy to beda one musialy
    sprzedac jak leci wszystko na gieldzie, co jeszcze poglebi spadki. Wystarczy
    poczytac troche informacji, ze zagraniczni inwestorzy mocno zredukowali
    swoje zaangazowanie w nasza gielde, a tylko krajowe fundusze podtrzymuja
    dobry klimat na parkiecie. Jak ktos chce grac, to moze i zyskac 100%, moze
    tez i stracic np 50% kapitalu i o tym trzeba pamietac.

  • 13. Data: 2007-01-27 22:24:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jan 2007 19:35:27 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisała:
    [...]
    > radzącego sobie funduszu akcyjnego. Przy obecnej hossie temat jest tylko
    > taki, czy te 4,5% urośnie w ciągu tygodnia, czy miesiąca. Pakowanie tej kasy

    I *zagwarantujesz* (najlepiej własnymi pieniędzmi) to autorowi wątku ?
    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 14. Data: 2007-01-28 06:49:53
    Od: WG <e...@n...invalid>

    Dnia Sat, 27 Jan 2007 15:26:27 +0100, WG napisał(a):

    Kamil - dziękuję zarówno za odpowiedź, jak i zaprezentowany rozsądek :)
    Moje wolne środki tworzą piramidę, jej najniższym poziomem są właśnie
    instrumenty bezpieczne, takie jak lokaty. Inicjując wątek chciałem się
    dowiedzieć właśnie, czy nie ma jakichś ogólnie znanych pułapek, typu ukryte
    opłaty czy brak możliwości zgłoszenia obligacji do przedterminowego wykupu,
    choć oczywiście z uwagą zapoznam się z listem emisyjnym. Po prostu
    pomyślałem, że skoro żadnych pułapek nie ma, to taki sposób postępowania
    byłby dość powszechny, tymczasem czyta się raczej o lokatach na podobny
    procent, jednakże powiązanych z jakimś kontem, brakiem swobodnego dostępu
    przez Internet i innymi niedogodnościami - których w przypadku obligacji
    brak.
    Fundusze - dziękuję :) Kilkudniowe terminy wykonania zlecenia, brak
    najprostszych automatów typu stop loss (a może są? W takim razie proszę o
    korektę), stopy zwrotu niższe niż samodzielne zainwestowanie w indeks - to
    wszystko sprawia, że fundusze to jakaś idiotyczna abstrakcja, moim zdaniem,
    że pozwolę sobie sparafrazować jednego z poprzedników. Zresztą od polskiej
    giełdy wolę się trzymać z daleka niezależnie od jej wyników, wolę DowJones,
    DAX bądź IBEX, tam jest po prostu normalniej :)

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 15. Data: 2007-01-29 15:45:12
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnernaf1.8r8.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .
> [...]
    > radzącego sobie funduszu akcyjnego. Przy obecnej hossie temat jest tylko
    > taki, czy te 4,5% urośnie w ciągu tygodnia, czy miesiąca.

    Jeżeli to nie jest ironia to jesteś prawdziwym dzieckiem hossy. Ze
    wszystkimi tego konsekwencjami w przyszłości...

    --
    pozdrawiam
    P.