    From: "Tomasz Nowak" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Odp: Pytanie do osoby znajacej sie na kartach kredytowych
    Date: Fri, 18 Oct 2002 20:06:24 +0200

    > natomiast od czasu do czasu wypłacam wieksze sumy pieniedzy ta sama karta,
    > rzedu kilku tysiecy zlotych. w tym celu udaje sie do banku gdyz bankomat
    nie
    > wydal by mi tyle pieniedzy. w banku ladnie pani bierze zelazko, dzwoni do
    > polcardu po autoryzacje itp. pieniazki mi wyplacaja, a na moim koncie w
    usa
    > tranzakcja ta jest odzwierciedlona, praktycznie kilka sekund po
    autoryzacji.
    > Ok. czyli pierwszy etap jest w porzadku.
    >
    > dziwna sprawa jest to ze po kilku dniach pieniadze zostaja mi zwrocone i
> [...]

    Autoryzacja blokuje kwotę na koncie przez kilka dni (wartość ustalana przez
    Bank w którym masz konto - przeciętnie kilka dni, tydzień). Po tym czasie
    blokada jest ściągana automatycznie przez Bank, wystawcę karty.
    Bank skupujący transakcję (poprzez żelazko) obrabia (czytaj wysyła papier)
    zlecenie i wysyła je do realizacji do PolCardu - on wpisuje w swój system i
    wysyła do VISA ona przesyła do Twojego Banku a on obciąża twoje konto.
    Ostatnie operacje mogą trwać nawet kilka miesięcy - podejrzewam że najdłużej
    trwa przesłanie papieru do PolCardu - być może wcześniej z oddziału idą one
    do centrali Banku potem zbiorczo do PolCardu (on lubi pracować 1-1)

    W kwestii pobrania 2 razy tej samej kwoty to kwestia regulaminu banku
    wystawiającego kartę - w Polsce prawo i regulaminy stoją po stronie Banku i
    ... jest to prawidłowe ... masz czuwać nad stanem swoich pieniędzy.

    Tomasz

    Tomasz