  • 1. Data: 2004-08-27 19:57:30
    Temat: Oplata przy zalozeniu KW i wpisie hipoteki na rzecz banku
    Od: r...@a...pl

    Witam

    Czy ktos jest zorientowany, jak sie liczy opłate za zalozenie ksiegi
    wieczystej i wpisanie do niej hipoteki? Mam
    hipoteke kaucyjna na 192.000 i chcialabym sie zorientowac ile mniej wiecej
    musze przygotowac na to kasy i czy jest to platne od razu, czy tez dopiero po
    jakims tam czasie (bo z tego co wiem to na te wpisy sie czeka). Bede
    wdzieczna
    za pomoc

    ropucha

  • 2. Data: 2004-08-27 21:43:39
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <r...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    po
    > jakims tam czasie (bo z tego co wiem to na te wpisy sie czeka). Bede

    Wpisanie hipoteki powinno byc okolo 560 zł (moga probowac chciec dwukrotnie
    wiecej, wtedy nalezy im zwrocic uwage, ze powinna byc 1/20 wpisu
    stosunkowego). Zalozenie kw - okolo 30 zł. No i za wpis wlasnosci tez sie
    placi niestety.

    marekz

  • 3. Data: 2004-08-27 21:45:11
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    wiecej, wtedy nalezy im zwrocic uwage, ze powinna byc 1/20 wpisu
    stosunkowego). Zalozenie kw - okolo 30 zł. No i za wpis wlasnosci tez sie

    W Krakowie na wpis hipoteki kaucyjnej czeka sie 3 dni. Gdzie indziej nie
    powinno byc chyba istotnie dluzej.

    marekz

    marekz

  • 4. Data: 2004-08-28 10:22:38
    Od: "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej>

    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote in message
    > Wpisanie hipoteki powinno byc okolo 560 zł (moga probowac chciec
    dwukrotnie
    > wiecej, wtedy nalezy im zwrocic uwage, ze powinna byc 1/20 wpisu
    > stosunkowego

    A czy czasem nie 1/10?

  • 5. Data: 2004-08-28 11:20:58
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej> napisał w wiadomości

    > "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote in message
    > dwukrotnie
    >
    > A czy czasem nie 1/10?

    U mnie i u wszystkich znajomych byla 1/20. Zarowno przy "spoldzielczym
    prawie" (czy jak to sie tam nazywa) jak i przy normalnej nieruchomosci
    hipotecznej z rynku pierwotnego (czyli od inwestora zastepczego). Przy
    wolnostojacym domu w ogole bylo za darmo.

    marekz

  • 6. Data: 2004-08-28 12:13:54
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "MarekZ" uzywajacy adresu <m...@w...irc.pl>
    napisał:

> [...]
    > hipotecznej z rynku pierwotnego (czyli od inwestora zastepczego). Przy
    > wolnostojacym domu w ogole bylo za darmo.

    A to nie jest tak, ze w przypadku ustanawiania hipoteki koszt ponosza po
    polowie: bank i wlasciciel? IMHO, jest 1/10 wpisu, tyle tylko, ze bank
    wplaca polowe i wlasciciel polowe czyli po 1/20. Sam tego doswiadczylem
    kiedy zdejmowalem stara hipoteke i ustanawialem nowa: za zdjecie musialem
    zaplacic sam cala kwote, jednak za ustanowienie nowej tylko polowe.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 7. Data: 2004-08-28 12:31:41
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cgpsu7$1d$1@news.onet.pl...

> [...]
    > kiedy zdejmowalem stara hipoteke i ustanawialem nowa: za zdjecie musialem
    > zaplacic sam cala kwote, jednak za ustanowienie nowej tylko polowe.

    W kazdym razie w przypadkach o ktorych pisze tak nie bylo. Calosc oplaty
    ponosil klient banku. Gdyby bank poniosl polowe, to klient zaplacilby 1/40.
    Natomiast za wykreslenie hipoteki co do zasady pobiera sie polowe tego co za
    jej wpis.

    marekz