  • 1. Data: 2004-09-19 06:42:17
    Temat: Opłąty za rachuki
    Od: Catalyst <c...@i...pl>

    Witajcie,
    mam pytanko - spotkałem się ostatnio z usługami dokonywania opłat ze
    stałą - niską prowizją za dokonanie wpłaty (różnica dosyć duża - w
    punkcie oferującym usługę prowizja to około 1 pln gdy za tą samą opłatę
    najniższa prowizja w banku wynosiła 3 pln)

    Na czym to polega? W jaki sposób dokonywane są te przelewy?
    Jaką mam pewność że wpłacona przezemnie kasa dotrze do adresata a nie do
    kieszeni "usługodawcy"?

    Pozdrowienia
    CAT

  • 2. Data: 2004-09-19 08:00:05
    Temat: Re: Opłąty za rachuki
    Od: "saq" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Catalyst" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > punkcie oferującym usługę prowizja to około 1 pln gdy za tą samą opłatę
    > najniższa prowizja w banku wynosiła 3 pln)

    w zaleznosci od banku - za przelew internetowy mozesz w ogole nie placic.
    placisz wtedy tylko za rachunek (w roznych bankach roznie) - przelewy
    wysylasz kiedy chcesz i skad chcesz

    > Na czym to polega? W jaki sposób dokonywane są te przelewy?
    > Jaką mam pewność że wpłacona przezemnie kasa dotrze do adresata a nie do
    > kieszeni "usługodawcy"?

    srednia. zdarza sie ze takie firmy wplacaja z poslizgiem albo wcale.
    zdarza sie. pisza o tym gazety.

    sebastian

  • 3. Data: 2004-09-19 08:26:20
    Od: "vally" <v...@p...onet.pl>

    Taką sama jak to że ktos z banku lub poczty przyjmujacy wpalte nie zabierze
    jej do kieszeni(kontorla jest zdecydowanie bardziej zaostrzona i przypadki sa
    zdecydowanie rzadzsze i pokusa mniejsza).Generalnie sprowadza sie doto do
    uczciwosci choc oczywiscie mozan dochodzic swoic praw od "uslugodawcy" na
    drodze postepowania sadowego z litery Kodeksu Cywilnego w przypadku
    zawlaszczenia.

  • 4. Data: 2004-09-19 08:38:19
    Od: v...@p...onet.pl

    > w zaleznosci od banku - za przelew internetowy mozesz w ogole nie placic.
    > placisz wtedy tylko za rachunek (w roznych bankach roznie) - przelewy
    > wysylasz kiedy chcesz i skad chcesz

    wiekszosc mam oplaty wiec moje pytanie ktory i czy mona to robic z
    gospodarczego bo osobiscie nie znam takiego, a jak nawet mozna to potrebna
    jest lista hasel jednorazowych jak np. w multi i wtedy przy duzej ilosci
    przelewow dziennie braknie hasel i przelewy zostana wstrzymane sila rzeczy. z
    tokenem tez pewnie jest duzo zabawy? slyszalem o programie KB co realzuje
    masowe przelewy jedna sesja po odpowiednim wprowadzeniu wszystkich rach. ale
    jeden przelew kosztuje 1 zl choc mozliwa jest negocjccja cen. Czy moze ktos
    sie orientuje od jakiej wlk. przelewow mozna o tym rozmwaiac i jaka cene
    minimalna mozna wytargowac?

    Dzieki za odp!!!

  • 5. Data: 2004-09-19 09:08:27
    Od: "saq" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ktos
    > sie orientuje od jakiej wlk. przelewow mozna o tym rozmwaiac i jaka cene

    przelewy w KIR kosztuja (w zaleznosci od czasu wysylki od ok 25 gr do ponad
    1 zl)*
    mysle wiec, ze na gospodarczym koncie utargujesz nie mniej niz 1 pln
    co do duzej ilosci przelewow z konta i listy hasel - w pekao'sie jest tak,
    ze jesli jest to przelew cykliczny wpisujesz go tylko raz - potem juz tylko
    zmieniasz kwote i tytul (jesli masz ochote). na 1 liscie masz 40 kodow,
    mozesz miec 3 listy (jesli sie uprzesz to wiecej). mysle ze w innych bankach
    jest podobnie.
    wiec to bedzie bolec tylko za pierwszym razem.

    * dane sprzed ok. pol roku - moga byc troche niescisle, ale taki mniej
    wiecej zakres pamietam

  • 6. Data: 2004-09-19 09:51:42
    Od: v...@p...onet.pl

    > przelewy w KIR kosztuja (w zaleznosci od czasu wysylki od ok 25 gr do ponad
    > 1 zl)*
    wiec gdzie i jak zarabiaja Ci posrednicy skoro koszty przelewu sa dosc
    wspolmierne do prowizji 1 zl?..a nawet gdy jest za darmo to wtedy sie ta
    dzialanosc zablokuje bo przy 100 rach. dziennie braknie hasel!

> [...]
    > jest podobnie.
    > wiec to bedzie bolec tylko za pierwszym razem.

    w przypadku masowych wystawcow: Zakaldow energetycnych i niektorych pozstalych
    (dostawcy tel.kablowej i internetu) jest jedno konto wspolne i rzeczywiscie
    sprawa jest prosta bo mozna ustanowic przelew zdefiniowany...ale co gdy trzeba
    zaplacic rachunki TPSA, operatorow komorkowych , Zakaldow Gazowniczych(kazdy
    klient ma swoje oodrebne konto) i kazdorazowo trzeba poslugiwac sie powiedzmy
    haslem jednorazowym wiec tez nastepuje blokowanie realizacji przelewow.draze
    temat bo faktycznie nowa usluga nizszych oplat za rachunki w moim miescie robi
    furrore a nie moge rozgrysc jak posrednicy Ci realizuja mase przelewow ktore
    ida dziennie w setki, tysiace i w/w rozwiazanie odpada calkowicie.

  • 7. Data: 2004-09-19 15:25:24
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    v...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > miescie robi furrore a nie moge rozgrysc jak posrednicy Ci realizuja
    > mase przelewow ktore ida dziennie w setki, tysiace i w/w rozwiazanie

    A co tu rozgryzać? Albo spółki - firmy świadczące te usługi mają własne
    konta z bezpłatnymi przelewami na inne rachunki (pewnie z tokenami) albo
    działają w porozumieniu z bankami i w ten sposób mogą utargować niższą
    kwotę za przelew, jak np. UniKasa - http://www.unikasa.pl/

    K.

  • 8. Data: 2004-09-20 12:16:28
    Od: v...@p...onet.pl

> [...]
    > konta z bezpłatnymi przelewami na inne rachunki (pewnie z tokenami) albo
    > działają w porozumieniu z bankami i w ten sposób mogą utargować niższą

    To zadna opowiedz. Wiadomo ze Unikasa dzila pod auspicjami Citka i wlasciwie
    jako ich dzialalnosc wysluguje sie KIR-em ktory "masowke" realoizuje bez
    problemu. A jak to robi p-rca ktory ma DG, nie nalezy do KIR-u i musi znalesc
    bank co mu te masowe przelewy "puszczac" dajac mu prawdopodebnie program albo
    sam takowy musi sobie stworzyc i na pewno nie jest bezplatne. Tak jak
    pytalem : "jakie banki i po ile ? ..i jakie jest pole do popisu w kwestii
    negocjacji cen i o jakich ilosciach mowimy zeby chcieli negocjowac.Czesc oplat
    za np:Gaz, energie elek, czy TPSA jest po 90 gr i im sie to oplaca!!! a
    najnizsze oplaty za przelewy zaczynaja sie od 50 gr w takim BZWBK a KB od 1 zl

  • 9. Data: 2004-09-20 18:55:17
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    v...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > im sie to oplaca!!! a najnizsze oplaty za przelewy zaczynaja sie od 50 gr

    I jaki z tego wniosek? Że BZWBK i Kredyt Bank zdzierają z klientów, bo
    chcą sobie na przelewach dodatkowo zarobić?

    K.

  • 10. Data: 2004-09-21 05:47:18
    Od: v...@p...onet.pl

    > I jaki z tego wniosek? Że BZWBK i Kredyt Bank zdzierają z klientów, bo
    > chcą sobie na przelewach dodatkowo zarobić?

    No tak by bylo gdyby przelewy Kir-u nic nie kosztowaly a tak nie jest a juz na
    pewno banki nie sa organizacjami charytatywnymi;)
    Trudno zeby z pytania wynikaly wnioski;-)Pytanie dotyczyło kto "zdziera "
    najmniej i w przyzwoitych granicach tak zeby to sie opłacało i warto bylo byc
    jeszcze kolejnym posrednikiem przed samym bankiem.