  • 1. Data: 2004-12-14 20:43:15
    Temat: Oprocentowanie lokat w USD?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Czy nasze banki nie przesadzaja dajac oproc. lokat w USD na poziomie 0,5%,
    nieliczne 1,0-1,5%. Po podwyzce w USA podstawowa stopa=2,25 % jest juz
    wyzsza niz w EUR. Lokaty w EUR oprocentowane sa nawet do 2,15% (BGK). Czy
    nie jest to jawna kpina z klientow majacych oszczednosci w USD? Tylko niech
    ktos nie mowi o konkurencji na tym rynku, bo z nia jest tak jak z TPSA
    tylko w innej dziedzinie.

  • 2. Data: 2004-12-14 20:53:46
    Temat: Re: Oprocentowanie lokat w USD?
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > ktos nie mowi o konkurencji na tym rynku, bo z nia jest tak jak z TPSA

    A moze lepiej zainwestowac dolary w jakis nasz fundusz dolarowy
    przymujacy wplaty i rozliczajacy jednostki w USD?
    Np. BPHUSD dal w ciagu roku prawie 2,5% zysku, PionnerUSDPlus 4,5% a
    PioneerUSD 6,7%

    pozdrawiam
    pawel

  • 3. Data: 2004-12-14 22:30:52
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Tue, 14 Dec 2004 21:53:46 +0100, na pl.biznes.banki, Pawel Sztabinski w
    wiadomości <news:cpnjtd$is6$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > A moze lepiej zainwestowac dolary w jakis nasz fundusz dolarowy
    > przymujacy wplaty i rozliczajacy jednostki w USD?
    > Np. BPHUSD dal w ciagu roku prawie 2,5% zysku, PionnerUSDPlus 4,5% a
    > PioneerUSD 6,7%

    Ale czy oni nie przeliczają tego przez złotówki?
    Poza tym z tego co pamiętam, to Pioneer "na dzień dobry" bierze całkiem
    niezła prowizję? Rok temu gdy sie dowiadywałem, to wynosiła ona coś 4%,
    potem ją zdaje się obniżyli.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 4. Data: 2004-12-14 22:34:37
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Pawel Sztabinski" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > A moze lepiej zainwestowac dolary w jakis nasz fundusz dolarowy przymujacy
    > wplaty i rozliczajacy jednostki w USD?
    > Np. BPHUSD dal w ciagu roku prawie 2,5% zysku, PionnerUSDPlus 4,5% a
    > PioneerUSD 6,7%

    W razie gwaltownego oslabienia PLN w funduszach trzeba placic podatek od
    tego wzrostu. Na naszym rynku brak zagranicznych funduszy, ktore maja
    ksiegowosc w USD. Polskie fundusze musza wszystko przeliczac na PLN, takze
    wplata w USD traktowana jest jako wsad do funduszu, ktory pokazuje
    zyski/straty wyrazone w PLN.

  • 5. Data: 2004-12-14 23:17:06
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    ?
> [...]
    > ksiegowosc w USD. Polskie fundusze musza wszystko przeliczac na PLN, takze
    > wplata w USD traktowana jest jako wsad do funduszu, ktory pokazuje

    To moze wytlumaczysz dlaczego z reguly istnieja 2 subfundusze dolarowe
    /m.in. Pioneera/ - jeden rozliczany w PLN drugi w USD. Przeciez jesli
    byloby tak jak piszesz jaki sens mialoby istnienie 2 osobnych funduszy,
    kore roznia sie miedzy soba chocby poziomem wypracowywanych stop zwrotu.
    A zyski i straty to zawsze wyrazane byly raczej w procentach a nie w walucie

  • 6. Data: 2004-12-15 06:24:11
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    > A zyski i straty to zawsze wyrazane byly raczej w procentach a nie w walucie

    Nie wiem co to za fundusze, ale wszytkie dzialajace i zarejestrowane w Polsce
    prowadza rozliczenia i ksiegowosc w zlotych. Zamiana na waluty natepuje po
    kursie NBP w obie strony. Wartosc jednostki jest w PLn, natomiast wartosc w
    USD, czy EUR podawana jest czysto technicznie przez podzielenie przez kurs
    waluty. Dlatego zawsze placisz podatek od wartosci wyrazonej w PLN. Sprawe te
    juz dawno opisywala "Rzeczpospolita".

  • 7. Data: 2004-12-15 09:36:25
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cpnsgg$4qm$1@nemesis.news.tpi.pl>, Pawel Sztabinski wrote:

> [...]
    > byloby tak jak piszesz jaki sens mialoby istnienie 2 osobnych funduszy,
    > kore roznia sie miedzy soba chocby poziomem wypracowywanych stop zwrotu.

    Wlozylem troche w Pioneer dolarowy plus w USD i zastanawialem sie kiedy
    strace a kiedy zyskam. W zlotowkowym nie musze po wycofaniu sie kupowac
    dolarow ale faktem jest ze podatki liczy sie w zlotowkach wiec oni
    poniekad musza przeliczac.
    I to czy zarobie czy strace nie zalezy od tego czy amerykanskie akcje
    pojda w gore tylko od tego czy pojda WYZEJ niz zmiana kursu dolara.
    Jesli akcje wzrosna 10%, Pioneer bierze 2.5% wiec jesli dolar
    zdrozeje wiecej niz 7.5 to ja trace choc akcje wzrosly. A jeszcze 20%
    podatku, nie wiem poza tym czy rowniez kupuja i sprzedaja dolary po
    jednej cenie czy jest roznica kursu kupna/sprzedazy.
    Wychodzi ze jesli nic nie robic to praktycznie mozna wyjsc lepiej niz
    na inwestowaniu, nie pierwszy raz zreszta ale krew czlowieka zalewa
    jesli ma 0.01% na koncie a vista.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl