  • 21. Data: 2009-09-23 17:05:08
    Temat: Re: Ostatnia 5 fala
    Od: "Archangell" <R...@o...pl>

    > Bez przesady - na większosc akcji kupionych na początku stycznia do dzis
    > jest konkretny zysk ....tylko życzyc każdemu takiej trafnosci.

    Sprawdziłes na jakich poziomach były indeksy na poczatku stycznia?
    Potem nastapił spadek jeszcze 600 pkt na W20.
    Ale co tam trzeba trzymać i nie pękać. ;-)

    Arch

  • 22. Data: 2009-09-23 18:20:51
    Od: "wind" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Virck" <v...@v...net> napisał w wiadomości
    >
    > Jaki podwójny szczyt?! Do tej formacji to jeszcze brakuje ponad 200p w
    > dół, żeby w ogóle o niej zacząć myśleć.
    > Dombrek

    Niezależnie od tego kto tu jaką formację widzi to ja również uważam, że
    spadki są nieuniknione. Co do wczorajszych ogromnych wzrostów- szukałem
    komentarzy i analiz i jakoś nie przekonuje mnie tłumaczenie próbą dogonienia
    wzrostów zachodu sprzed miesiąca (ING bodajże to opublikowało). Wejście
    zagranicznych inwestorów jest nieco bardziej wiarygodne, ale dlaczego akurat
    teraz? Wobec niezdecydowania rynku bardziej logicznym było go spuścić w dół,
    a później dopiero wejść. No i jeśli wchodzi zagranica to raczej nie tak
    ostentacyjnie na 5%. Ogólnie chciałbym zauważyć, że coś tu śmierdzi i należy
    mieć się na baczności.

    Pozdrawiam

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4408
    (20090908) __________

  • 23. Data: 2009-09-23 20:38:34
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > . Ogólnie chciałbym zauważyć, że coś tu śmierdzi i należy mieć się na
    > baczności.

    Sorry, ale to żadna informacja. Nie obraź się, ale celujesz w bełkot GW,
    Rzepy, pudelka biznesu czy parkietu. Co kogo obchodzi kto wchodzi, a kto
    wychodzi, co śmierdzi, co zdycha a co powstaje. Liczy się cena i podążanie
    za trendem. Na baczności należy mieć się zawsze i po prostu stosować zasady
    kontroli ryzyka. Na rynku nie ma pytania "dlaczego?"! Nie ma też gdybania
    "że należy coś obniżyć, a dopiero potem ciągnąć w górę". Ważne jest tylko to
    czy masz pozycję długą czy krótką i czy Twój stosunek zysku do ryzyka oraz
    trafność są wystarczające (od razu podkreślam, że trafność nie jest
    najważniejsza!), by portfel zwiększał swoją wartość. I tyle. Zwykłe
    rzemiosło. Jeden jest lepszym rzemieślnikiem, drugi gorszym. Nie ma w tym
    żadnej sztuki, żadnej magii. Po prostu działanie jak żołnierz, który dostał
    rozkaz: jak ma strzelać 10 serii po 100 nabojów, to nie pyta dlaczego i po
    co, tylko napierdala jak mu przykazano. Nieraz sam oberwie, ale nie podważa
    rozkazu.
    Dombrek

  • 24. Data: 2009-09-23 20:52:15
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

    Piąta i ostatnia? O jakim interwale czasowym mówimy? Wykres dzienny,
    minutowy, roczny?

    Patrzę na dzienny widzę mnóstwo piątek, trójek; Patrzę na miesięczny - widzę
    siódemkę spadkową od zeszłego roku i tylko trójkę wzrostową, na tygodniowym
    mam 5, 3 i niepełną piątkę, tak więc nie rozumiem tytułu postu.

    > Powoli trzeba myśleć o ocleniu papierów ;)

    Wydaje mi się, że jest na to czas do końca września, bo przebieg ostatniej
    sesji września powinien być kluczowy dla dalszego kierunku. Może się
    zdarzyć, że październik będzie byczy, a końcówka września korekcyjna, lub
    (co obstawiam) odwrotnie. Pewnie znów obstawiam odwrotnie :(.

    pozdrawiam

    kc

  • 25. Data: 2009-09-23 21:13:24
    Od: " kc59" <k...@N...gazeta.pl>

    wind <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > a później dopiero wejść. No i jeśli wchodzi zagranica to raczej nie tak
    > ostentacyjnie na 5%. Ogólnie chciałbym zauważyć, że coś tu śmierdzi i

    Nie szukaj innego wytłumaczenia niż to: wczorajsze ogromne wzrosty to
    konsekwencja sesji z przedwczoraj. Oto cała analiza.

    Pozdrawiam

    kc

  • 26. Data: 2009-09-23 21:29:48
    Od: "wind" <r...@g...pl>

    Spodobała mi się ta odpowiedź. Serio. Jest w tym pewnie sporo racji.
    Postaram się zastosować. Jednak po kryzysie jestem zdecydowanie
    ostrożniejszy co do rynków finansowych.

  • 27. Data: 2009-09-23 22:01:33
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Dombrek wrote:

> [...]
    > dostał rozkaz: jak ma strzelać 10 serii po 100 nabojów, to nie pyta
    > dlaczego i po co, tylko napierdala jak mu przykazano. Nieraz sam oberwie,

    Niewielu w to wierzy, że handel na giełdzie to takie samo zajęcie jak każde
    inne. Jak pieczenie chleba czy naprawa butów. Jeden robi to dobrze i zarabia
    dobrze inny robi to gorzej i zarabia gorzej, a jest taki, który robił to źle
    i splajtował. I niewielu tez wierzy w to, że jak każdego zajęcia i handlu na
    giełdzie można się nauczyć. I również jak każdego zajęcia można się nauczyć
    dobrze i źle.

  • 28. Data: 2009-09-24 07:51:03
    Od: "wind" <r...@g...pl>

> [...]
    > serii po 100 nabojów, to nie pyta dlaczego i po co, tylko napierdala jak
    > mu przykazano. Nieraz sam oberwie, ale nie podważa rozkazu.
    To przychodzi mi w takim razie na myśl, że można darować sobie śledzenie
    giełdy i tylko zrobić jakis program transakcyjny na podstawie wskaźników i
    określenia długotrwałego trendu i wszystko toczy się samo. Co sądzicie? Z
    pewnością dużą zaletą jest oszczędność czasu.

    Jeśli ktoś ma już w tym doświadczenie to mam jeszcze jedno pytanie: czy
    wystarczy operować na danych, które dostajemy po sesji (np. z BOŚ) czy
    trzeba generować sygnały na danych intraday? Niby najważniejsze są kursy
    zamknięcia, ale czy czasem nie jest to już "musztarda po obiedzie"?

  • 29. Data: 2009-09-24 11:04:36
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Jeśli dzisiaj WIG20 i FW20 nie przebije formacji spadającej gwiazdy...to
    *raczej będzie koniec up.

    * potwierdzenie/zanegowanie na 2 najbliższych sesjach

    --
    Bugatti

  • 30. Data: 2009-09-24 11:07:19
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik " kc" napisał w wiadomości:

    > Bugatti napisał(a):
    > Piąta i ostatnia? O jakim interwale czasowym mówimy? Wykres dzienny,
    > minutowy, roczny?

    Dzienny.

> [...]
    > zdarzyć, że październik będzie byczy, a końcówka września korekcyjna, lub
    > (co obstawiam) odwrotnie. Pewnie znów obstawiam odwrotnie :(.

    Pozdr.

    --
    Bugatti