    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 29 May 2010 23:49:46 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: "PINowanie", bylo: Placenie pay pass

    On Fri, 28 May 2010, Clegan wrote:

    > On 28 Maj, 08:26, MK <m...@i...pl> wrote:
    >
    > Niech sobie będą - ja się pytam dlaczego wystawiają do klienta tylko
    > pp a nie zwykłe pinówki ? Byłoby i wygodniej i bezpieczniej. Za proste
    > żeby ktoś na to wpadł w naszym kochanym kraju ?

    Nie zadawaj trudnych pytań ;>

    Od czasu do czasu wtykam się do dyskusji w kontekście sposobu
    autoryzacji, właśnie sprawy niedopuszczalności "wypuszczania
    karty z ręki" - i praktycznie *nigdy* nie spotykam się ze
    zrozumieniem. Przynajmniej powszechnym.
    No, może jeden czy dwa głosy na pluton potępiających takich
    zacofanych jak ja :P
    A (przynajmniej odnoszę takie wrażenie) głównym argumentem
    oponentów jest to, że "w Polsce tak jest i to jest normalne" :>
    Pic w tym, że przypadek podania terminala klientowi, celem prze-
    ciągnięcia karty rzecz jasna, widziałem (w Polsce!) naprawdę
    *dawno* temu, a "dwuklawiaturowe" terminale też nie są aż tak
    rzadkie, licząc na firmy a nie na sztuki (bo na sztuki hipermarkety
    z "pan poda kartę" oczywiście przebijają wszystko), z tym, że
    widuję miejscami takie absurdalne rozwiązanie, że szczelina na
    kartę jest u sprzedawcy.

    Nie, IMO to nie jest normalne, że większość "okartowanych" uważa,
    iż tak jak jest jest "normalnie".
    Pewnie absurd, ale być może jakaś seria przestępstw sprawi że
    ktoś w końcu puknie się gdzie trzeba, to widać w .pl normalne
    (jak nie ma kolejnej powodzi to też wały wstrzymują dajmy na
    to "zieloni", bez katastrofy niczego się "nie da" zrobić
    normalnie).

    pzdr, Gtofryd