  • 11. Data: 2014-02-19 11:33:39
    Temat: Re: PIT-y 8C z banków czy czekacie czy xsami sie opodatkowujecie?
    Od: Aetius <c...@g...com>

    > w tym sęk że masz - nie pokazując wszystkich swoich przychodów podpadasz po ustawę
    karno-skarbową

    Kodeks karny skarbowy (KKS) wyłącza karalność po złożeniu korekty deklaracji (polecam
    lekturę art. 16a KKS). Poza tym chciałbym zobaczyć postępowanie karnoskarbowe w
    odniesieniu do sytuacji, która zdaniem sądów nie podlega podatkowi (sędziowie zostaną
    skazani za współudział?).

    > a poza tym wyjasnienia Ministerstwa Finansów sa jednoznaczne - trzeba to
    opodatkowac jako przychody z innych źródeł

    Owszem, są jednoznaczne, mają jeszcze jedną cechę - są błędne. W dodatku praktycznie
    MF przyznaje się tutaj do porażki, planując zmianę przepisów (ta zmiana miała być
    nawet na 2014, nie śledziłem tego ostatnio). Jeżeli już z dotychczasowych regulacji
    wynika obowiązek podatkowy, to po co zmiana?

    > "Ignorantia iuris nocet"

    Właśnie...

  • 12. Data: 2014-02-19 11:41:31
    Od: Aetius <c...@g...com>

    I jeszcze tylko aby nie być gołosłownym:
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/9F108D7B99
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/7422B87095
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/5699842F24
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/54E3995361

  • 13. Data: 2014-02-19 12:19:33
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >a poza tym wyjasnienia Ministerstwa Finansów sa jednoznaczne - trzeba to
    >opodatkowac jako przychody z innych źródeł

    O ile mi wiadomo póki co nie było precedensu aby ktos został ukarany
    za nieujawnienie przychodu z tyt. premii "CashBacku" wypłaconego przez Bank.
    tez zas raczej pilnują aby to nie było powyżej ~760 zl ?

    - no ale skoro masz wyrzuty sumienia ze trzeba ......

    Pozdro

  • 14. Data: 2014-02-24 22:15:49
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Waldek" <j...@t...mam> napisał w wiadomości

> [...]
    > tez zas raczej pilnują aby to nie było powyżej ~760 zl ?
    >
    > - no ale skoro masz wyrzuty sumienia ze trzeba ......

    głupie pytanie trochę OT - czy jak kupuję w promocji - obniżka cen, to też
    muszę zapłacić podatek z tytułu przychodu z innych źródeł?

    dziekuję, pozdrawiam

  • 15. Data: 2014-03-05 13:26:37
    Od: SDD <s...@t...pl>

    m...@g...com pisze:

    > I co robicie?

    W poniedziałek znalazłem w swojej skrzynce na listy, PIT-8C z Aliora, na
    okoliczność 50 zł zarobionych w programie rekomendacyjnym ;)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2014-03-05 20:51:32
    Od: Michal Pl <m...@g...com>