-
1. Data: 2005-02-14 12:31:57
Temat: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: "Radek" <k...@i...pl>
31.01 br złożyłem w PKO BP I/O Szczecin pismo, w którym zażądałem wyjaśnień
dot. łamania przez ten oddział warunków umowy kredytu hipotecznego.
Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów, czy bank jest ustawowo jest
zobowiązany do udzielenia pisemnej odpowiedzi w określonym terminie?
Radek
-
2. Data: 2005-02-14 13:47:48
Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl>
To nie jest, niestety, określone ustawowo, tylko w Umowie lub Regulaminie
(obie podpisałeś).
Możesz przybliżyć na czym polega złamanie warunków?
Netgater
Użytkownik "Radek" <k...@i...pl> napisał
> 31.01 br złożyłem w PKO BP I/O Szczecin pismo, w którym zażądałem
> wyjaśnień dot. łamania przez ten oddział warunków umowy kredytu
> hipotecznego.
> Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów, czy bank jest ustawowo jest
> zobowiązany do udzielenia pisemnej odpowiedzi w określonym terminie?
-
3. Data: 2005-02-14 14:27:00
Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: "Radek" <k...@i...pl>
W umowie nie ma nic o ew. reklamacjach ;-)
Może zacytuję fragment pisma ;-)
W umowie nr X podpisanej w 2001r. stoi jak byk:
"Jeżeli Kredytobiorca dokona spłaty raty w kwocie wyższej od należnej, PKO
BP SA rozliczy kwotę nadpłaty na spłatę kredytu."
"Przez spłatę raty w kwocie wyższej od należnej rozumie się spłatę dokonaną
od drugiego do dwudziestego dnia miesiąca kalendarzowego, za który przypada
spłata włącznie, lub dokonaną pierwszego dnia miesiąca następującego po
miesiącu kalendarzowym, za który przypada spłata, w kwocie wyższej niż to
wynika z zawiadomieniu.".
Następnie podpisałem 2 aneksy do tejże umowy (w 2003 i 2004r. dot.
przewalutowania kredytu, w których w/w warunki "pozostawiono bez zmian").
Bodajże w lipcu zmienił się nr rachunku ze "starego" na IBANowy, a wraz z
nim zmienił się "magicznie" nr umowy (!).
Oczywiście nikt mnie nie raczył poinformować o zmianie ani numeru rachunku
ani numeru umowy.
Telefonicznie (!) podano mi nowy nr rachunku. Jak się okazało jest to tzw.
rachunek techniczny, na który owszem można dokonywać nadpłat, ale nie będą
one w ogóle brane pod uwagę, jeśli nie zaniosę do oddziału pisma z prośbą o
uwzględnienie nadpłaty...
Najlepsze jest to, że w sądzie rejonowym (wydz. ksiąg wieczystych) leży
sobie oświadczenie pko bp i/o szczecin, w którym napisano, że umowa ma nr X,
a tymczasem wg PKO umowa ma już nr Y ;-))
Reasumując, pozbawiono mnie możliwości nadpłat bez konieczności sporządzania
stosownego pisma, co jest ewidentnym naruszeniem warunków umowy.
Podejrzewam, że w związku z aneksem z 2004 oraz zmianą numerów bankowych
jakaś super wszechwiedząca niedysponentka zmieniła numer umowy z X na Y,
przyporządkowując jej nowy nr rachunku technicznego (ot tak, żeby jej było
łatwiej). No i teraz jest lekka zadyma.
Ja im jednak tego nie odpuszczę. Będę twardo walczyć o swoje.
Radek
-
4. Data: 2005-02-15 07:30:55
Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: "Dawid Świtała" <n...@W...com>
Użytkownik "Radek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
news:cuq606$arg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> 31.01 br złożyłem w PKO BP I/O Szczecin pismo, w którym zażądałem
> wyjaśnień dot. łamania przez ten oddział warunków umowy kredytu
> hipotecznego.
> Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów, czy bank jest ustawowo jest
> zobowiązany do udzielenia pisemnej odpowiedzi w określonym terminie?
14 dni od daty doreczenia skargi / reklamacji do oddzialu :)
--
Dawidek
-
5. Data: 2005-02-15 11:20:49
Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>
Użytkownik "Dawid Świtała"
>> 31.01 br złożyłem w PKO BP I/O Szczecin pismo, w którym zażądałem
>> wyjaśnień dot. łamania przez ten oddział warunków umowy kredytu
>> hipotecznego.
>> Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów, czy bank jest ustawowo
>> jest zobowiązany do udzielenia pisemnej odpowiedzi w określonym
>> terminie?
> 14 dni od daty doreczenia skargi / reklamacji do oddzialu :)
no to ja sie rowniez musze w PKOBP upomniec o odpowiedz na swoją
skarge na pismie - dostarczoną osobiście 6 stycznia :-)
Wyslalem przelewy z PKO-Inteligo do Inteligo DB i Fortisa - wszędzie
popsute czytanie polskich znaków (ą ś ź) NAWET W INTELIGO
jak z innych systemow wysyłam test to we wszystkich dobrze są polskie
litery czytane tylko nie w pko-inteligo.
Tym samym udowodniłem im, że odbiegają od standardów, bo najpierw
oczywiscie odpowiedzieli żeby to inne banki sobie poprawily :-)
*** blad ***
-
6. Data: 2005-02-15 12:33:45
Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
news:cuslvs$o8f$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Dawid Świtała"
> >> 31.01 br złożyłem w PKO BP I/O Szczecin pismo, w którym zażądałem
> >> wyjaśnień dot. łamania przez ten oddział warunków umowy kredytu
> >> hipotecznego.
> >> Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów, czy bank jest ustawowo
> >> jest zobowiązany do udzielenia pisemnej odpowiedzi w określonym
> >> terminie?
>
> > 14 dni od daty doreczenia skargi / reklamacji do oddzialu :)
>
> no to ja sie rowniez musze w PKOBP upomniec o odpowiedz na swoją
> skarge na pismie - dostarczoną osobiście 6 stycznia :-)
> Wyslalem przelewy z PKO-Inteligo do Inteligo DB i Fortisa - wszędzie
> popsute czytanie polskich znaków (ą ś ź) NAWET W INTELIGO
> jak z innych systemow wysyłam test to we wszystkich dobrze są polskie
> litery czytane tylko nie w pko-inteligo.
> Tym samym udowodniłem im, że odbiegają od standardów, bo najpierw
> oczywiscie odpowiedzieli żeby to inne banki sobie poprawily :-)
Sie czepiasz normalnie, no...
Ja tam juz przywyklem, ze na wyciagach z Mille mam tylko jedna litere z
calej nazwy miasta, w ktorym najczesciej dokonuje transacji...;-)
--
Pozdrowienia
---
Slawek Kos --> s...@p...com
-
7. Data: 2005-02-15 13:19:55
Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Dawid Świtała napisał(a):
> 14 dni od daty doreczenia skargi / reklamacji do oddzialu :)
Poproszę o podstawę prawną.
-
8. Data: 2005-02-15 13:20:22
Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
blad napisał(a):
> Tym samym udowodniłem im, że odbiegają od standardów, bo najpierw
> oczywiscie odpowiedzieli żeby to inne banki sobie poprawily :-)
Ale tych standardów NIE MA. Będą, ale obecnie jeszcze nie ma.
-
9. Data: 2005-02-15 13:28:58
Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>
Użytkownik "Wojciech Nawara"
>> Tym samym udowodniłem im, że odbiegają od standardów, bo najpierw
>> oczywiscie odpowiedzieli żeby to inne banki sobie poprawily :-)
>
> Ale tych standardów NIE MA. Będą, ale obecnie jeszcze nie ma.
to dlaczego wiekszosc pokazuje i drukuje poprawnie?
*** blad ***
-
10. Data: 2005-02-15 13:31:44
Temat: Re: [PKO BP] ustawowy termin odpowiedzi?
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>
Użytkownik "Slawek Kos"
>> no to ja sie rowniez musze w PKOBP upomniec o odpowiedz na swoją
>> skarge na pismie - dostarczoną osobiście 6 stycznia :-)
>> Wyslalem przelewy z PKO-Inteligo do Inteligo DB i Fortisa -
>> wszędzie
>> popsute czytanie polskich znaków (ą ś ź) NAWET W INTELIGO
> Sie czepiasz normalnie, no...
> Ja tam juz przywyklem, ze na wyciagach z Mille mam tylko jedna
> litere z
> calej nazwy miasta, w ktorym najczesciej dokonuje transacji...;-)
Mille to mnie raz tak załatwiło, że Forits zwrócił do nich przelew
- to był ten okres jak Forits badał pola tekstowe i stowierdził,
że to przelew nie do mnie tak skopane było kodowanie liter
PKO-Inteligo psuje tylko 3 literki a Mille więcej :-)
*** blad ***