eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
  • Data: 2007-09-04 10:27:24
    Temat: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Opiszę moją piątkową przygodę z PKOB Inteligo, bo warto wiedzieć jak się
    wprowadza nowinki techniczne w tym "Elektronicznym do potęgi Enter".

    Zalogowałem się do konta po przerwie wakacyjnej. Pierwsza próba nieudana,
    błędne hasło, więc drugą próbę robiłem już baaardzo uważnie. Efekt ten sam. Do
    trzeciej próby logowania przystąpiłem uzbrojony w wydruk z numerem klienta
    (logon) oraz po zrobieniu dokładnego rachunku sumienia, czy hasło aby na pewno
    prawidłowo pamiętam. Ostatnia próba została wykonana starannie, klawisze
    wstukiwałem bardzo ostrożnie w tempie 1 na sekundę. Oczywiście też błąd
    logowania, blokada, konieczny kontakt z bankiem. Już po 2 godzinach miałem
    odblokowany dostęp i ustalone hasło jednorazowe. Zalogowałem się, system
    wymusił zmianę hasła, wprowadziłem TO SAMO hasło, które miałem uprzednio.
    Dlaczego to samo? Bo się ono podoba. System POTWIERDZIŁ komunikatem poprawną
    zmianę hasła. Obejrzałem sobie historię rachunku, saldo, i się wylogowałem. Po
    kilku godzinach naszła mnie ochota aby sprawdzić, czy wszystko działa. I
    sytuacja się powtórzyła co do joty! Oczywiście tym samym udowodniłem sobie,
    że się ani razu nie pomyliłem, gdyż niemożliwe jest aby w sumie 6-krotnie
    błędnie wpisać doskonale sobie znane hasło. Powtórzyłem więc procedurę
    odblokowania hasła i tu przy okazji zwróciłem uwagę na szczegół, który umknął
    mi przy pierwszym odblokowywaniu hasła. Pani w infolinii powiedziała, że ma
    ono mianowicie mieć długość od 8 do 16 znaków, cyfry + literki. A moje hasło
    miało (od dawien dawna zresztą) 20 znaków. Pani w infolinii potwierdziła mi
    również, że PKOBP Inteligo wprowadziło ostatnio zmiany w systemie. Ich
    skutkiem była jednak dla takiego dziwaka jak ja (20 znakowe hasło, cuda)
    utrata dostępu do rachunku i niepotrzebna telefoniczna "bieganina". Gdyby
    architekci softu w Inteligo mieli trochę więcej kultury technicznej, powinni
    najpierw przeprowadzić dokładną analizę problemu i najpierw wymusić zmianę
    hasła wszystkim klientom, którzy nie spełniają kryterium jego długości (8 - 16
    znaków). Oni jednak woleli bez ceregieli "ciachnąć" dłuższe hasła do 16 znaków
    i mieć problem z głowy. Problem miał jedynie klient ale to już nie problem ;-))

    Opisuję to ku przestrodze. Kiedy nie możesz się zalogować do PKOBP Inteligo,
    wcale nie oznacza to, że mylisz się TY! Może się okazać, ze to kolejna twórcza
    nowinka techniczna "Elektronicznego do potęgi Enter" ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1