  • 1. Data: 2003-07-17 10:34:21
    Temat: PLN czy CHF ??
    Od: "Silmar" <s...@t...pl>

    Witam!

    Przymierzam się do zakupu mieszkania. Cena 140 tys, wkład własny 20 tys.
    mBank oferuje w CHF na 3,6% na okres 15 lat.
    Z kolei PKO S.A. w PLN na 5,55 % na początku a po 2 latach WIBOR + marża
    banku: jest szansa na niecałe 8%. Też na 15 lat.

    Jaki wariant uważacie za korzystniejszy?

    Pozdrawiam
    Silmar

  • 2. Data: 2003-07-17 10:42:44
    Temat: Re: PLN czy CHF ??
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Silmar" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Przymierzam się do zakupu mieszkania. Cena 140 tys, wkład własny 20 tys.
    > mBank oferuje w CHF na 3,6% na okres 15 lat.

    Jeśli uznasz, że waluta już dużo nie wzrośnie, to CHF jest dobrym wyborem.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-07-17 10:44:40
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    > Z kolei PKO S.A. w PLN na 5,55 % na początku a po 2 latach WIBOR + marża
    > banku: jest szansa na niecałe 8%. Też na 15 lat.

    teraz to raczej PLN albo ewentualnie EURO

    zdecydowanie nie franki - szczególnie w perspektywie 15 letniej

    argumenty:

    1. być może za klika lat i tak będziemy zarabiać w Euro
    2. WIBOR w polsce spada (chociaż nie wiadomo co będzie za klika lat)
    3. stopy w UE są nisko - i mogą zacząć rosnąć
    4. kurs EURO jest wysoko więc może spadać
    5. jak w UE pogłębi się kryzys to euro może zacząć tracić - CHF może wówczas
    drożeć w stosunku do PLN i EURO

    a więc reasumując chyba najbezpieczniej jest w PLN lub EURO - pewnie na
    jedno wyjdzie po kilku latach

    poza tym nie ma takiego banku PKO S.A. -> pewnie myślałeś o PEKAO

    ale tutaj nie polecam (i grupa pewnie też nie) kredytu

    weź w Kredytbanku lub w PKO BP SA - warunki zdecydowanie lepsze

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-07-17 10:45:53
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Jesli mam byc szczery to zaden z powyzszych.
    Najatrakcyjniejsze kredyty w PLN maja obecnie(kolejnosc nieprzypadkowa):
    Kredyt Bank, PKO BP, BPHPBK, PeKaO SA. Mowa tu o kredytach w tradycyjnym
    rozumieniu. Sa jeszcze plany finansowe Multi i mBanku ale to troche inna
    para kaloszy.
    PeKaO SA mami ludzi promocja ale czy wiesz jakie bedziesz mial warunki po
    promocji?
    Kredyty w CHF sa bardzo ryzykowne(kursy) wiec zastanow sie kilka razy zanim
    sie zdecydujesz na kredyt w walucie (jakiejkolwiek) chyba ze jestes
    hazardzista lub jasnowidzem.
    Wiecej szczegolow w archiwum. Poczytaj. A wyliczeniami porownawczymi co do
    tych kredytow w PLN chetnie sluze.

  • 5. Data: 2003-07-17 10:53:11
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4. kurs EURO jest wysoko więc może spadać
    > 5. jak w UE pogłębi się kryzys to euro może zacząć tracić - CHF może
    Gospodarka Szwajcarii mimo ze nie jest ona w Unii jest tak silnie zwiazana z
    UE ze kursy CHF podazaja dokladnie za kursami EURO i dzieje sie tak juz od
    dobrych kilku lat wystarczy przesledzic historie kursow walut wiec
    wprowadzasz w blad takim twierdzeniem.

    > a więc reasumując chyba najbezpieczniej jest w PLN lub EURO - pewnie na
    > jedno wyjdzie po kilku latach
    Kredyt w EURO??? Absolutnie nie. Umoczysz i to duzo.
    PLN lub dla ludzi o mocnych nerwach CHF.

  • 6. Data: 2003-07-17 11:36:34
    Od: "Silmar" <s...@t...pl>

> [...]
    > Kredyt Bank, PKO BP, BPHPBK, PeKaO SA. Mowa tu o kredytach w tradycyjnym
    > rozumieniu. Sa jeszcze plany finansowe Multi i mBanku ale to troche inna

    Ale zdaje się, że na Kredyt Bank mam za mały wkład własny :(

    > Wiecej szczegolow w archiwum. Poczytaj. A wyliczeniami porownawczymi co do
    > tych kredytow w PLN chetnie sluze.

    Poproszę ;)

    Pozdrawiam
    Silmar

  • 7. Data: 2003-07-17 11:56:26
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    > Ale zdaje się, że na Kredyt Bank mam za mały wkład własny :(
    Wklad ponizej 20% jest ubezpieczony.
    Zreszta zaden sensowny bank nie da ci kredytu jesli masz wklad wlasny < 20%
    bez ubezpieczenia tej roznicy.

  • 8. Data: 2003-07-17 20:59:45
    Od: "JG" <j...@i...pl>

    > [...] Cena 140 tys, wkład własny 20 tys.
    > mBank oferuje w CHF na 3,6% na okres 15 lat.

    Na pewno? przy kilkunastoprocentowym wkładzie własnym?
    Nie dowierzam, bo dzwoniłem ostatnio do BPH PBK, który się przechwala
    kredytem w CHF na 3,3%. Okazało się, że standardowo jest 4,83%, a mniej jest
    dla tych, którzy mają coś z 80% wkładu.

    Pozdrowienia
    JG

  • 9. Data: 2003-07-18 06:13:56
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Użytkownik Darek napisał:

> [...]
    > UE ze kursy CHF podazaja dokladnie za kursami EURO i dzieje sie tak juz od
    > dobrych kilku lat wystarczy przesledzic historie kursow walut wiec

    Od dobrych paru lat poza ostatnimi kilkoma miesiącami. Mniej więcej od początku
    marca CHF systematycznie spada w stosunku do EUR. Porównując kursy sprzed roku
    to EUR wzrósł o 9%, CHF o 4% w stosunku do PLN.

    ________
    Yareck

  • 10. Data: 2003-07-18 08:12:56
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Yareck" <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    roku
    > to EUR wzrósł o 9%, CHF o 4% w stosunku do PLN.
    Faktycznie jest tak jak piszesz. Ale jest to zapewne sytuacja chwilowa bo
    trwa jak zauwazyles od 4 miesiecy. Tym gorzej moim zdaniem dla tych ktorzy
    biora kredyty w CHF bo sytuacja moze wrocic do normy i CHF podskoczyc w
    stosunku do PLN.
    Pamietaj ze przy kredytach hipotecznych liczy sie tendencja dlugookresowa.
    W latach 1995-1996 EURO/CHF = ok. 1,55
    w latach 1997-1999 - 1,60-1,66;
    W latach 2000 do marca 2001 bylo to znowu ok. 1,55
    W okresie od kwietnia 2001 do sierpnia 2001 ten wskaznik spadal wlasnie do
    ok. 1,47. Pozniej utrzymywal sie na tym poziomie do marca 2003. A od marca
    do czerwca znowu wzrosl ponownie do ok. 1,54 i teraz utrzymuje sie na tym
    poziomie.
    moim zdaniem ten wskaznik sie utrzyma na takim poziomie w dluzszym okresie.
    Jesli ten wskaznik zmaleje to znaczy ze CHF umocni sie w stosunku do EURO
    (tym gorzej dla bioracych teraz kredyty).
    Jesli wskaznik wzrosnie to CHF oslabi sie do EURO (lepiej dla kredytobiorcow
    w CHF) - moim zdaniem malo realne.

    Ale oczywiscie to tylko moje zdanie.