  • 1. Data: 2009-08-15 09:17:37
    Temat: PayPass i PayWave - zgodność terminali.
    Od: Grzegorz Sułek <g...@s...sgh.waw.pl>

    Witam serdecznie.

    Zwracam się do Was z następującym pytaniem:
    Czy terminale obsługujące karty PayPass są kompatybilne z kartami
    PayWave i na odwrót?

    Zamówiłem kartę MC PayPass w Aliorze i czekam na wysyłkę.

    Z tego, co udało mi się sprawdzić ista punktów akceptujących
    PayPass w Polsce nie jest zbyt wielka

    http://www.paypass.pl/lite/gdzie_moge_placic.html

    Natomiast lista punktów akceptujących PayWave jest nieco dłuższa,
    tak jak to podane na stronie:

    http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visapaywave/visapa
    ywavewpolsce/main.jsp

    W związku z tym, zastanawiam się, czy będę mógł płacić kartą PayPass
    w punktach akceptujących PayWave ??

    Czy ktoś z Was miał to okazję sprawdzić?

    Z góry dzięki za pomoc
    Grzesiek

  • 2. Data: 2009-08-15 09:26:35
    Temat: Re: PayPass i PayWave - zgodność terminali.
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Czy ktoś z Was miał to okazję sprawdzić?

    nie zawsze są zgodne;
    poza tym nawet w punktach akceptujących karty bezdotykowe, obsługa nie
    potrafi ich obsługiwać:(

  • 3. Data: 2009-08-15 10:47:02
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 15 Sie, 05:17, Grzegorz Sułek <g...@s...sgh.waw.pl> wrote:
    > Witam serdecznie.
    >
    > Zwracam się do Was z następującym pytaniem:
    > Czy terminale obsługujące karty PayPass są kompatybilne z kartami
    > PayWave i na odwrót?

    MOGA byc.

    payWave, PayPass i ExpressPay moga byc obslugiwane przez jeden
    terminal, wszystko zalezy od jego konfiguracji.

    http://usa.visa.com/merchants/payment_technologies/p
    aywave_faq.html#anchor_11

  • 4. Data: 2009-08-15 10:59:31
    Od: "Camis" <c...@d...plUSUN_$TO$.INVAL>

    "JerzyR" <j...@d...pl> napisał(a):

    > nie zawsze są zgodne;
    > poza tym nawet w punktach akceptujących karty bezdotykowe, obsługa nie
    > potrafi ich obsługiwać:(

    Dokladnie, bylem w 2 zabkach w celu przetestowania MC alior paypass, w
    jednej niby zepsuty czytnik, w 2 podobno nie podlaczony ;)

    Zaplacilem normalnie karta...

    Zenada :/

  • 5. Data: 2009-08-15 15:25:20
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Camis" news:530f027d4c8918b7c7e9641e6fab7ab3@news.home.net.
    pl

    > Dokladnie, bylem w 2 zabkach w celu przetestowania MC alior paypass, w
    > jednej niby zepsuty czytnik, w 2 podobno nie podlaczony ;)
    > Zaplacilem normalnie karta...

    IMHO to wszystko idzie nie w tym kierunku co trzeba. PayPass/PayWave to
    fajna zabawka, która chyba więcej kosztuje niż w rzeczywistości daje
    korzyści.
    Zastanawiam się czemu pakuje się kasę w terminale zamiast poprawić to co
    działa dobrze. Nie lepiej upowszechniać ot choć by taką formę płatności? ->
    http://vpay.com/media/english.wvx

  • 6. Data: 2009-08-15 18:22:46
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 15 Sie, 11:25, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

> [...]
    > Zastanawiam się czemu pakuje się kasę w terminale zamiast poprawić to co
    > działa dobrze. Nie lepiej upowszechniać ot choć by taką formę płatności?

    Ale jedno nie wadzi drugiemu! V PAY to ma byc regionalny (pan-
    europejski) superbezpieczny system platnosci z uzyciem PIN. ("Given
    the choice, cardholders prefer high level security rather than global
    acceptance." - Mowi pan narrator - "And outside Europe, cardholders
    prefer to use a credit card.")
    Po prostu spelnione marzenie o SEPA; brukselski 'dream come true' i te
    rzeczy.

    Wszystkie payWave, PayPass i ExpressPay stawiaja na wygode, nie na
    superbezpieczenstwo, ale za to sa z zalozenia przeznaczone do
    niewielkich transakcji -- typu macham breloczkiem z payWave przy
    kasie, lapie kawe / gazete i pedze do pracy.

  • 7. Data: 2009-08-15 19:27:29
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    n.googlegroups.com

    [ciach]

    Tak namieszałem w swoim poprzednim poście w tym temacie że wyszedł z tego
    cyrk, a tym samym chyba nie zostałem dobrze zrozumiany :)
    Mam na myśli to, że PayPass/PayWave to technologia, która nie jest potrzeba
    jeżeli np. ustawimy na obecnych kartach jakiś limit, przy których transakcja
    przechodzi offline bez podawania PINu czy podpisywaniu paska (np. kasa na
    takie wydatki była by umieszczana na jakiejś elektronicznej portmonetce na
    naszej karcie). Czas ten sam albo prawie ten sam. Może się mylę ale jak dla
    mnie to ww. technologie to nic innego jak tylko gadżet, który wystarczające
    potrafi namieszać - ot choć by brameczki na stacjach metra :)

  • 8. Data: 2009-08-15 20:12:41
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 15 Sie, 15:27, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

> [...]
    > mnie to ww. technologie to nic innego jak tylko gadżet, który wystarczające
    > potrafi namieszać - ot choć by brameczki na stacjach metra :)

    Wez sie Pan zdecyduj, czy chcesz Pan superbezpieczny system, ktory
    dziala wylacznie w Europie (V PAY), czy mniej bezpieczny, za to
    globalny (payWave). :) Na razie taki mamy wybor.

    Zgadzam sie, gadzet. Wlozenie karty do czytnika nie zajmuje AZ tyle
    czasu w porownaniu z pomachaniem portfelem/breloczkiem/karta przy
    czytniku zeby zaraz tworzyc nowa technologie.

    Jezeli dobrze pamietam, we Francji juz jest cos takiego, o czym
    piszesz - tzn. karty z dwiema funkcjami: portmonetki ('Moneo', do
    chyba 25E albo 30E bez PIN) i karty wlasciwej (Visa albo MC).

  • 9. Data: 2009-08-15 20:32:51
    Od: marco <u...@s...net>

    Valdi.Pavlack pisze:

    > IMHO to wszystko idzie nie w tym kierunku co trzeba. PayPass/PayWave to
    > fajna zabawka, która chyba więcej kosztuje niż w rzeczywistości daje
    > korzyści.

    Bo w obecnej formie PayPass/PayWave to tylko forma przejściowa. Po
    prostu najprościej było na początek funkcjonalność dorzucić do kart
    płatniczych. W tej chwili nawet w Polsce są testowane płatności z
    użyciem telefonu z NFC i dopiero to będzie stanowiło przewagę płatności
    bezstykowych nad kartą chipową. Dzisiaj bez telefonu nie porusza się
    praktycznie nikt (a przynajmniej nikt kto jest ciekawym targetem dla
    usług bankowych ;) i możliwość zintegrowania elektronicznej portmonetki
    z przedmiotem codziennego użytku będzie tym co przyniesie główne korzyści.

  • 10. Data: 2009-08-15 21:16:46
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    .googlegroups.com

    > Wez sie Pan zdecyduj, czy chcesz Pan superbezpieczny system, ktory
    > dziala wylacznie w Europie (V PAY), czy mniej bezpieczny, za to
    > globalny (payWave). :) Na razie taki mamy wybor.

    Nie chcę lokalnego systemu, ale globalny jednak czy to musi by PP czy PW?
    Przecież z wykorzystaniem obecnych kart też można osiągnąć zamierzony cel.
    I chyba przykład z Twojego podwórka:
    http://www.youtube.com/watch?v=Xy_PxLw1B_c
    Nie wiem czy to płatność wygląda tak szybko jak filmiku (w końcu to reklama)
    ale jak widać da się bez konieczności instalowania nowych terminali itp. ;)

    Pozdrawiam
    Valdi - "karciana konserwa" :)