  • 11. Data: 2008-10-16 17:49:41
    Temat: Re: Płacenie podczas wyjazdu za granic
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "XXX" <X...@Z...eu> wrote in message
    news:gd7p0i$gsb$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Proszę o rady. Chyba nie jestem pierwszą osobą która się nad tym
    > zastanawia.

    No to ja tobie mowie:
    bylem w zeszlym tygodniu, placilem badz delfinem z mbanku badz kredytowka
    citi (obie visa). Nastepnym razem przetestuje kredytowke polbanku (MC),
    gdy wreszcie do mnie dojdzie...

  • 12. Data: 2008-10-16 18:57:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "XXX" <X...@Z...eu> napisał w wiadomości

    > Może można wykupić jakieś bony podróżne, które w razie niewykorzystania
    > można odsprzedać po powrocie bez strat?
    > Jakieś inne sprawdzone pomysły?

    1. mieć przynajmniej 2-3 karty różnych banków,
    2. posiadać jakąś awaryjną gotówkę przy sobie.

  • 13. Data: 2008-10-16 20:35:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > 1. mieć przynajmniej 2-3 karty różnych banków,
    i różnych systemów płatniczych...

    > 2. posiadać jakąś awaryjną gotówkę przy sobie.
    tak, żeby móc dać "tip" ;-))

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2008-10-16 20:37:18
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    > i różnych systemów płatniczych...
    to znaczy?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2008-10-16 20:52:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    XXX wrote:
    > to znaczy?

    1. nawet 10 kart visy ci nie pomoze jak siadzie system visy. warto miec
    mastercard lub inna.

    2. W Polsce istnieje kila centrum rozliczeniowych. Pekao ma swoje, czesc
    bankow jest rozliczanych przez polcard, czesc przez ecard i nie wiem co
    tam jeszcze jst.
    Jak bedziesz mial trzy karty z trzech roznych bankow rozliczanych przez
    polcard np. i polcard padnie, to tez zostaniesz bez kasy.

    oczywiscie teoretyzujemy.

  • 16. Data: 2008-10-17 10:32:26
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    I to najlepiej z mikrochipem.
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2008-10-17 10:33:52
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W wielu krajach warto mieć maestro.
    Czasem AmEx.

    W sumie jedną i drugą mało kto w Polsce wydaje, ale da się.
    JaC

    -----

  • 18. Data: 2008-10-17 10:37:47
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Zwykle przy zakupie i inkasie czeków podróżnych płacisz prowizję, może spytaj
    bezpośrednio w biurze AmEx, bywa taniej.
    Ale dla odmiany czasem w katorach za granica dostajesz lepszy kurs za czeki, niż na
    gotówke.
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2008-10-17 12:14:31
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    > I to najlepiej z mikrochipem

    A które karty mają microchip?

    >W wielu krajach warto mieć maestro.
    > Czasem AmEx.
    >
    > W sumie jedną i drugą mało kto w Polsce wydaje, ale da się.

    A może wiesz gdzie się da?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2008-10-17 13:13:16
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    > I to najlepiej z mikrochipem

    A które karty mają microchip?

    I jaka jest różnica (dla użytkownika) pomiędzy kartami
    z mikrochipem i takimi bez micro chipa?