  • 11. Data: 2005-01-31 10:03:32
    Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Krab" <_...@k...pl__> napisał w wiadomości
    news:ctkp8u$anm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > jezeli obsluga punktu potrafi poslugiwac sie telefonem i jej sie chce
    > (chęć
    > jest ważniejza od umiejętności) - to zazwyczaj moze zadzwonic do centrum
    > autoryzacji i dokonac autoryzacji telefonicznej, kod ten wraz z nr karty
    > wklepuja do terminala i dostaje sie "zwykly" wydruk z tranzakcji, na
    > stacji
    > bp bylem swiadkiem takiej autoryzacji plaskiej karty (ale nie wiem jaki to
    > byl typ-bo nie pytalem)

    Masz 100% racji, identyczne informacje uzyskałem w Polcardzie. Można tak
    zautoryzować wszystkie karty wypukłe i część płaskich.

    pzd
    Jarek23

  • 12. Data: 2005-01-31 10:30:12
    Temat: Re: Informacja z POLCARDU
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > Konsultant poda kod autoryzacji, który należy wprowadzić do terminala.
    > Wtedy zostanie wydrukowane potwierdzenie transakcji.

    konsultant z Polcardu musi jeszcze z drugiej linii zadzwonić po kod
    autoryzacji do banku wystawcy karty, Polcard nie udziela autoryzacji w
    imieniu bankow

  • 13. Data: 2005-01-31 10:37:30
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Seba" <b...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > konsultant z Polcardu musi jeszcze z drugiej linii zadzwonić po kod
    > autoryzacji do banku wystawcy karty, Polcard nie udziela autoryzacji w
    > imieniu bankow

    No to już nie problem chyba, skoro powiedział że jest to możliwe i
    praktykowane :)

    pzd
    Jarek23

  • 14. Data: 2005-01-31 10:43:45
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jarek23" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadomości news:ctl1b0$h6u$1@inews.gazeta.pl...

    > No to już nie problem chyba, skoro powiedział że jest to możliwe i

    pewnie że nie problem, tylko gwoli ścisłości... ;)

  • 15. Data: 2005-01-31 11:20:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert" <r...@a...pl> writes:

    > w większosci przypadków wywieszają kartkę, ze z przyczyn technicznych
    > platnosc karta nie jest mozliwa...
    > tak jest najlatwiej, ale czasem centrum autoryzacyjne wyposaza akceptanta
    > kart w imprinter czyli
    > tzw. żelazko i wtedy mozliwe jest dokonanie platnosci za pomoca karty
    > embosowanej = wypuklej,
    > jednak takie rozwiazanie jest rzadko stosowane

    To generalnie zalezy od umowy, ale imprinter nie jest konieczny
    - wystarczy po prostu napisac potrzebne informacje na kartce
    papieru (mozna tez "odbic" karte metoda "szkolna", za pomoca olowka
    czy czegos takiego, zeby nie bylo watpliwosci co do fizycznej
    obecnosci karty). To oczywiscie tylko przy karcie offlinowej.

    Czesto mozna rowniez (takze dla plaskich kart) przeprowadzic
    autoryzacje telefoniczna (glosowa albo DTMF-owo/komputerowa), i wpisac
    kod autoryzacji do terminala. Zreszta zdazaja sie sklepy gdzie to jest
    standardowa metoda.

    Czesto mozna takze w ogole pominac autoryzacje (ryzyko sklepu).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2005-01-31 11:25:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@w...gazeta.pl> writes:

    > konsultant z Polcardu musi jeszcze z drugiej linii zadzwonić po kod
    > autoryzacji do banku wystawcy karty, Polcard nie udziela autoryzacji w
    > imieniu bankow

    Nie. Konsultant z Polcardu wpisuje potrzebne dane do swojego komputera,
    i ten wyswietla mu numer autoryzacji, ktory ma podac sprzedawcy.

    Albo mu wyswietla cos innego, to juz roznie moze byc :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2005-01-31 12:06:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jarek23" <j...@l...pl> writes:

    > Jeśłi uszkodzona jest linia telefoniczna i terminal nie może połączyć się z
    > centrum autoryzacji to w większości POS-ów _można_dokonać_płatności_kartą_
    > Odbywa się to w ten sposób że na terminalu po przeciągnięciu karty (czasem
    > kilkukrotnym) pojawia się napis "zadzwoń Polcard".

    ... i wtedy kasjerka oddaje klientowi karte ze slowami "widzi pan,
    nie dziala". Przetestowane.

    MJ

  • 18. Data: 2005-01-31 12:14:39
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    > ... i wtedy kasjerka oddaje klientowi karte ze slowami "widzi pan,
    > nie dziala". Przetestowane.

    Wiem bo też przetestowałem, ale wtedy nie wiedziałem tego co wiem teraz :)
    Teraz nie zostawię im "fanta" i nie pojadę do bankomatu tylko podam numer do
    polcardu i karzę dzwonić :) albo wystawiać fakturę na przelew :)

    pzd
    Jarek23

  • 19. Data: 2005-01-31 12:34:52
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > Teraz nie zostawię im "fanta" i nie pojadę do bankomatu tylko podam numer
    > do polcardu i karzę dzwonić :) albo wystawiać fakturę na przelew :)

    żeby miec komplet numerków to poza polcardem zapisz jeszcze telefony do
    pekao, citi, e-service i bzwbk

  • 20. Data: 2005-01-31 12:58:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jarek23" <j...@l...pl> writes:

> [...]
    > teraz :) Teraz nie zostawię im "fanta" i nie pojadę do bankomatu
    > tylko podam numer do polcardu i karzę dzwonić :) albo wystawiać

    Dzwonienie to jest kara? 8-)

    A numeru nie musisz im podawać - na naklejce na POS-ie jest. Ale co z
    tego...

    MJ