-
1. Data: 2007-01-19 11:14:37
Temat: Płatność kartą w USA (byc moze NTG)
Od: p...@z...pl
Mam ogromny problem z płatnościami w USA.
Do ok. 20 grudnia wszystko działało ok, płaciłem sobie spokojnie i
kartą debetową INTELIGO, poprzez PayPAL. Zakupiony towar był
wysyłany przeważnie do znajomego w Nowym Yorku który przesyłał mi
to do Polski.
Zakupy, które robiłem to przeważnie drobny sprzęt muzyczny.
Między innymi na amazon.com, http://www.musiciansfriend.com
.http://www.americanmusical.com.
Wszystko sobie pięknie działało aż do momentu w którym na
http://www.musiciansfriend.com, na którym dotychczas spokojnie
płaciłem przez PayPal pokazał się komunikat
Sorry, you have not completed your order within the 3-hour PayPal(TM)
window.
Error Code: #122221
You will need to choose PayPal(TM) again if you wish to pay with
PayPal(TM), or you may enter your credit card information by clicking
here.
Skontaktowałem się ze sklepem i tam dowiedziałem sie na infolinni ze
oni nie przyjmują kart wydanych poza obszarem USA. Nie wiem skąd taka
zmiana polityki ale trudno, kapitulowałem.
Po tym incydencie kupowałem przez amazon.com - wszystko szło
gładko przez kilka tygodni aż do momentu w którym dostałem
e-mail'a o następującej treści:
Greetings from Amazon.com.
Unfortunately, we are currently unable to process your pending
order(s), including order including 102-8663516-8075364. As part of our
transaction verification process, we request that you fax us a copy of
a recent credit card billing statement (206-266-1838 from within the
US,
001-206-266-1838 if dialing from outside the US), confirming the name,
address, and telephone number associated with the credit card presented
for your order.
To ensure that your fax is processed in the most timely manner, please
be sure it includes the email address used when placing your order,
and/or the order number you received in your email confirmation.
Do note that the statement must be sent via fax as we are unable to
interpret attachments via email.
***Note***
At this time, your Amazon.com account and order have been placed on
hold. This means that you will not be able to access your order
information online. Please do not place a new order or open a new
account. We will process any outstanding orders as soon as billing
information has been verified.
**********
If you are unable to send the fax, please ask the issuing bank of your
credit card to contact us so we may verify your billing information.
The card issuer can contact us via the above fax number. The fax should
include the name and fax number of a specific representative with whom
we can correspond if necessary.
Please don't hesitate to contact us should you have any questions, and
thank you for your interest in shopping at Amazon.com.
Z tego maila dowiadujemy sie, iż amazon.com chce wyciągu z karty
kredytowej co w przypadku kart debetowych Inteligo jest niemożliwe do
zrealizowania. Można dostać wyciąg konta ale nie karty.
Próbowałem też płacić kartą kredytową (wypukła VISA) z
mBank'u. Kupowałem amazon.com, http://www.zzounds.com/
Wszędzie bez rezultatu.
Czy ktoś wie o jakiś obostrzeniach ze strony USA przy płatnościach
w ostatnim czasie?
Czy może ktoś jest w stanie rozwiązać ten problem?