  • 11. Data: 2012-12-01 21:36:34
    Temat: Re: Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 01 Dec 2012 14:25:47 -0600, witek napisał(a):

    > Niech sobie bank pobiera 1gr podatku od 1 gr odsetek.

    No, "sobie" to akurat nie pobiera.

    > Tylko niech mi na koniec wystawi pit, ja to sobie dolicze do dochodu i
    > policze rzeczywisty podatek do zapłacenia, a to co pobrał bank
    > potraktuje jak zaliczke do rozliczenia.

    I może frytki do tego? :)

    AK

  • 12. Data: 2012-12-01 21:43:01
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu sobota, 1 grudnia 2012 21:25:47 UTC+1 użytkownik witek napisał:
    > Tylko niech mi na koniec wystawi pit, ja to sobie dolicze do dochodu i
    >
    > policze rzeczywisty podatek do zapłacenia, a to co pobrał bank
    >
    > potraktuje jak zaliczke do rozliczenia.

    Przecież belkowe nie wchodzi do PIT. PIT to już raz od tych pieniędzy zapłaciłeś.
    Teraz masz zapłacić ponownie :)

  • 13. Data: 2012-12-01 21:43:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 1 Dec 2012 19:22:42 +0000 (UTC), W napisał(a):

    > "To prosze nakapać mi paliwa za 200 złotych" ;-)

    Ale spaliłeś. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2012-12-01 22:07:38
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-12-01 21:25, witek pisze:

    > Tylko niech mi na koniec wystawi pit, ja to sobie dolicze do dochodu i
    > policze rzeczywisty podatek do zapłacenia, a to co pobrał bank
    > potraktuje jak zaliczke do rozliczenia.

    Nie chyci. Belkowe jest zryczałtowane. Nie PITuje się.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 15. Data: 2012-12-01 22:30:42
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.12.2012 21:43, Piotr Hołda pisze:

    > Przecież belkowe nie wchodzi do PIT. PIT to już raz od tych pieniędzy zapłaciłeś.
    Teraz masz zapłacić ponownie :)

    Nie ponownie, tylko od dochodu uzyskanego z odsetek, od którego jeszcze
    podatek nie był płacony.

    p. m.

  • 16. Data: 2012-12-01 22:34:57
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-12-01 22:30, m pisze:

    > Nie ponownie, tylko od dochodu uzyskanego z odsetek, od którego jeszcze
    > podatek nie był płacony.
    >
    > p. m.

    A kwota, z której się odsetki wzięły (np. zarobki), to niby nie była
    opodatkowana już PITem?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 17. Data: 2012-12-01 22:43:42
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.12.2012 22:34, SQLwiel pisze:

    > A kwota, z której się odsetki wzięły (np. zarobki), to niby nie była
    > opodatkowana już PITem?

    Była. I jej nikt nie podatkuje drugi raz (tak by było jakbyśmy płacili
    belkowe od kapitału a nie od odsetek). Podatkuje się to, co pojawiło się
    "obok".

    Czy sugerujesz że powinna być zasada, że skoro się opodatkowało kwotę X,
    to wszelkie przychody z zainwestowania tego Xa powinny być zwolnione z
    podatku?

    p. m.

  • 18. Data: 2012-12-01 23:49:21
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czy sugerujesz że powinna być zasada, że skoro się opodatkowało kwotę X,
    > to wszelkie przychody z zainwestowania tego Xa powinny być zwolnione z
    > podatku?

    Lokata bankowa nie jest inwestycją.

    --
    marfi

  • 19. Data: 2012-12-01 23:56:04
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości

    > A kwota, z której się odsetki wzięły (np. zarobki), to niby nie była
    > opodatkowana już PITem?

    opodatkowane są odsetki, a skąd one się wzięły, to już nikogo nie
    interesuje.
    więc podwójnego opodatkowania nie ma

  • 20. Data: 2012-12-02 06:18:56
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-12-01 23:49, marfi pisze:

    > Lokata bankowa nie jest inwestycją.

    Tutaj bym zapolemizował... :)
    Jest inwestycją, za pośrednictwem banku. Tak, jak kupno akcji firmy X
    jest inwestycją w firmę X, bo dzięki Twojej inwestycji firma X kupi nową
    maszynę, wyprodukuje nowe produkty (albo więcej ich) i cena akcji firmy
    X wzrośnie, albo firma wypłaci dywidendę.

    A Bank - bierze od Ciebie pieniądze i udziela kredytu firmie X. Dalej
    już j.w.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel