  • 1. Data: 2006-04-23 13:38:15
    Temat: Podatek od funduszy
    Od: "PawelKanala" <z...@z...zyb.pl>

    Witam
    Zastanawiam sie nad zakupem jednostek funduszy inwestycyjnych. Jestem
    studentem i nie mam zadnej pracy jednak rodzice przelali na moje konto 10tys
    na studia. Jezeli kupie jednostki funduszy inwestycyjnych to moze udac sie
    jeszcze powiekszyc te kwote. Czy urzad skarbowy nie zainteresuje sie skad
    wziolem te pieniadze? Jak to wszystko powinno wygladac??
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-23 14:15:01
    Temat: Re: Podatek od funduszy
    Od: "nod" <n...@o...pl>

> [...]
    > jeszcze powiekszyc te kwote. Czy urzad skarbowy nie zainteresuje sie skad
    > wziolem te pieniadze? Jak to wszystko powinno wygladac??

    Część kasy z tych 10 tys. przeznacz na słownik ortograficzny.
    Poza tym 10 tys. to takie drobiazgi, że nie sądzę, by US się nimi zainteresował.

  • 3. Data: 2006-04-23 14:58:19
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Czy urzad skarbowy nie zainteresuje sie skad
    > wziolem te pieniadze? Jak to wszystko powinno wygladac??

    Podatek od zysku płaci TFI, a nie bezpośrednio ty. Więc się aż tak bardzo
    tym nie martw.

    A z tym słownikiem to całkiem niezły pomysł ;)

  • 4. Data: 2006-04-23 15:06:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PawelKanala wrote:
> [...]
    > jeszcze powiekszyc te kwote. Czy urzad skarbowy nie zainteresuje sie skad
    > wziolem te pieniadze? Jak to wszystko powinno wygladac??

    Nie. Kwota zwolniona od podatku w przypadku darowizny to 9637 zł
    (liczona z ostatnich 5 lat).
    Jak napisałeś rodzice, to znaczy, że oboje, czyli jak narazie dali ci po
    5 tyś zł.
    Więc US nic do tego choćbyś to nawet na panienki wydał.

  • 5. Data: 2006-04-23 15:38:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

> [...]
    > 5 tyś zł.
    > Więc US nic do tego choćbyś to nawet na panienki wydał.

    A jak wygląda sytuacja w przypadku małżeństwa i wspólnoty majątkowej?
    Tzn. jeśli np. żonie "daję" pieniądze, a ona nimi obraca na giełdzie?
    W tym momencie musi zapłacić podatek w momencie rocznego rozliczenia
    dochodów.
    Małżonek nie ma żadnych dochodów, więc nie musi składać PIT-a.
    (o ile wiem nie ma jeszcze obowiązku wspólnego rozliczania się)

    --
    Przemysław Maciuszko