eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPodpis elektroniczny na karcie bankomatowej?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 31. Data: 2008-02-13 20:25:50
    Temat: Re: Podpis elektroniczny na karcie bankomatowej?
    Od: kravietz <p...@n...hush.com>

    On 9 Lut, 14:39, Marek Gutkowski <t...@w...not.work> wrote:

    > * Od maja 2008 będzie można wysłać podpisane dokumenty do urzędów drogą
    > elektroniczną (już można to robić w ZUS, abstrahując od Płatnika!). Będą
    > one traktowane tak samo jak złożone przez dziennik podawczy. Np.
    > wyrejestrowanie samochodu nie będzie już wymagało wizyty w urzędzie/na
    > poczcie. Dostaniemy w odpowiedzi potwierdzenie przyjęcia dokumentu (UPO).

    Pod warunkiem że faktycznie urzędy takie skrzynki uruchomią do maja.
    Biorąc pod uwagę nerwowe ruchy w różnych projektach, które mają to
    zapewnić oraz obcięcie przez rząd funduszy kluczowych maj wcale nie
    jest pewny.

    > * Systemy ebankingowe mogą zostać jednym ruchem rozbudowane o możliwość
    > zawierania dodatkowych umów i aneksów na odległość. Dobrym przykładem
    > mogą być np. niewielkie kredyty nie wymagające od banku weryfikacji
    > zdolności kredytowej ponad informacje, które już posiada (średnie saldo,
    > obroty na rachunku)

    Ale to można robić od 2002 roku. Najbardziej zaawansowana forma
    wykorzystania podpisu kwalifikowanego na jaką się zdecydowały firmy to
    logowanie (Nordea, BPH) czy przystąpienie do funduszu emerytalnego
    (AIG).

    > * Dzięki eFakturom będziemy mogli - prawdopodobnie jeszcze w 2008 -
    > oglądać swoje faktury (za prąd, telefon, wodę) w swoim systemie
    > ebankingowym, mając pewność, że wystawił je ten podmiot co trzeba.

    Ale to można robić od 2005 roku. Tymczasem od 2007 roku korzystało z
    nich 5% przedsiębiorstw, głównie dużych.

    > * I wreszcie - dzięki podpisowi elektronicznemu transakcje w Internecie
    > mogą stać się dużo bardziej bezpieczne. Strony mogą podpisać umowę na
    > odległość.

    Ale to można robić od 2002 roku. Dlaczego coś by się miało zmienić
    akurat w 2008 roku? Bo centrom się wydaje że 200 tys. firm w końcu
    udało się zmusić ustawą do zakupu certyfikatów kwalifikowanych?
    Niedoczekanie - 70% klientów centrów stanowią obecnie biura
    rachunkowe, które będą składać deklaracje do ZUS za swoich klientów.


  • 32. Data: 2008-02-13 23:30:14
    Temat: Re: Podpis elektroniczny na karcie bankomatowej?
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 13 Feb 2008 12:14:45 -0800, kravietz napisał(a):

    > A u nas? A u nas głośno mówi się o tym, że wobec braku zainteresowania
    > przedsiębiorców podpisem trzeba ich do niego zmusić ustawą...

    No nie ma się czemu dziwić. Ktoś kiedyś zainwestował w to aby zostać
    autoryzowanym centrum i teraz chce w końcu zacząć zarabiać na inwestycji.
    Poza tym Państwo ma kolejny sposób na wyciągnięcie "podatku/daniny" od
    przedsiębiorców. Później tworzy się ustawy i marnuje się pieniądze na
    programy typu e-deklaracje, no ale cóż, trudno nie wyszło, a chcieliśmy
    tak dobrze. Ciekawe tylko, że ich nikt nigdy ze zmarnowanych pieniędzy
    nie rozliczy?!


    --
    xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    Xenocide

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1