-
1. Data: 2008-06-20 04:03:06
Temat: Polbank formalności
Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
Mam pytania dot. Polbanku
Czy wyciągi z konta można odbierać u nich w oddziale albo
w ogóle z nich zrezygnowac?
Co na to Polbank gdy klient nie ma stałego zameldowania (powiedzmy
że ma tymczasowy)?
Czy wykazują dużą chęć do kserowania dowodu lub paszportu przy
zakładaniu konta?
Arek
-
2. Data: 2008-06-20 08:45:48
Temat: Re: Polbank formalności
Od: "ncek" <...@...II>
> Czy wykazują dużą chęć do kserowania dowodu lub paszportu przy
> zakładaniu konta?
obowiazkowo zrobia ksero
-
3. Data: 2008-06-21 00:03:48
Temat: Re: Polbank formalności
Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>
Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
news:g3f9tq$ift$1@news.onet.pl...
[ciach]
> Co na to Polbank gdy klient nie ma stałego zameldowania (powiedzmy
> że ma tymczasowy)?
Klient podaje adres zamieszkania.
> Czy wykazują dużą chęć do kserowania dowodu lub paszportu przy
> zakładaniu konta?
Co za różnica? Zakładasz na słupa?
k.
-
4. Data: 2008-06-22 18:32:26
Temat: Re: Polbank formalności
Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
kashmiri napisał(a) w wiadomości: ...
>> Czy wykazują dużą chęć do kserowania dowodu lub paszportu przy
>> zakładaniu konta?
>
>Co za różnica? Zakładasz na słupa?
Ja nie potrzebuję na słupa tylko na siebie. Niech sobie dane
z dowodu/paszportu spiszą jak to drzewiej bywało...
Nie zgadzam się z interpretacją GIODO, że jest to tylko kwestia
techniczna przechowywania niezbednych danych klienta, bo kseruje
się dodatkowo np. zdjęcie i podpis. A mój podpis w banku nie
musi się z tymi z dokumentów zgadzać, więc po co im to?
Poza tym Polbank oferuje serwis telefoniczny. Jeżeli operatorowi
do identyfikacji klienta jakoś nie jest potrzebne ksero dowodu
(przez telefon i tak nie porówna...) to znaczy, że ksero w ogóle
nie jest niezbędne.
Arek
-
5. Data: 2008-06-22 19:11:22
Temat: Re: Polbank formalności
Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>
Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
news:g3m5k6$icb$1@news.onet.pl...
> kashmiri napisał(a) w wiadomości: ...
[ciach]
> Ja nie potrzebuję na słupa tylko na siebie. Niech sobie dane
> z dowodu/paszportu spiszą jak to drzewiej bywało...
> Nie zgadzam się z interpretacją GIODO, że jest to tylko kwestia
> techniczna przechowywania niezbednych danych klienta, bo kseruje
> się dodatkowo np. zdjęcie i podpis. A mój podpis w banku nie
> musi się z tymi z dokumentów zgadzać, więc po co im to?
> Poza tym Polbank oferuje serwis telefoniczny. Jeżeli operatorowi
> do identyfikacji klienta jakoś nie jest potrzebne ksero dowodu
> (przez telefon i tak nie porówna...) to znaczy, że ksero w ogóle
> nie jest niezbędne.
Niby masz rację, ale - jako menedżer jak mam sprawdzić, że moi podwładni nie
zakładają kont dla nieistniejących osób? Ksero dokumentu tożsamości to chyba
nienajgorsze rozwiązanie. No i odpadają wszystkie problemy związane z tym,
że pracownik źle wpisał dane klienta: w razie reklamacji zawsze można
sprawdzić bez wzywania klienta do oddziału...
k.
-
6. Data: 2008-06-23 15:43:23
Temat: Re: Polbank formalności
Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
kashmiri napisał(a) w wiadomości: ...
>
>Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
>news:g3m5k6$icb$1@news.onet.pl...
>> kashmiri napisał(a) w wiadomości: ...
>
>Niby masz rację, ale - jako menedżer jak mam sprawdzić, że moi podwładni nie
>zakładają kont dla nieistniejących osób? Ksero dokumentu tożsamości to chyba
>nienajgorsze rozwiązanie.
Nie znam skali problemu. Może jednak rzeczywiście się do tego się używa.
W pewnym banku pani też bardzo chciała, w końcu wystarczyło jej moje
pisemne oświadczenie, że nie zgadzam się.
No, ale to nie jest dla wygody obsługujących klienta i samego klienta
a dla wygody wenętrznego audytu.
> No i odpadają wszystkie problemy związane z tym,
>że pracownik źle wpisał dane klienta:
Przed podpisaniem umowy o prowadzenie konta sami dają do sprawdzenia,
czy dobrze.
Staram się zwalczać "redundancje danych", gdy nie jest to uzasadnione
sprawnością działania.
Np. na "karcie klienta" w PEKAO SA było pole NIP (dla os. fizycznych)
Belkowe placi się hurtem, nie zgłasza do US, NIP bankowi niepotrzzebny.
NIPu chcieli w placówce finansowanej przez NFOZ, a przecież to leci
ze "składki" zdrowotnej. Poza tym nie znam przepisu uzależniającego
świadczenie zdrowotne od posiadania NIPu (czy w ogóle płacenia
podatku).
Arek