eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPolbank formalności
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2008-06-20 04:03:06
    Temat: Polbank formalności
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Mam pytania dot. Polbanku
    Czy wyciągi z konta można odbierać u nich w oddziale albo
    w ogóle z nich zrezygnowac?
    Co na to Polbank gdy klient nie ma stałego zameldowania (powiedzmy
    że ma tymczasowy)?
    Czy wykazują dużą chęć do kserowania dowodu lub paszportu przy
    zakładaniu konta?

    Arek



  • 2. Data: 2008-06-20 08:45:48
    Temat: Re: Polbank formalności
    Od: "ncek" <...@...II>


    > Czy wykazują dużą chęć do kserowania dowodu lub paszportu przy
    > zakładaniu konta?

    obowiazkowo zrobia ksero


  • 3. Data: 2008-06-21 00:03:48
    Temat: Re: Polbank formalności
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>



    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
    news:g3f9tq$ift$1@news.onet.pl...

    [ciach]
    > Co na to Polbank gdy klient nie ma stałego zameldowania (powiedzmy
    > że ma tymczasowy)?

    Klient podaje adres zamieszkania.

    > Czy wykazują dużą chęć do kserowania dowodu lub paszportu przy
    > zakładaniu konta?

    Co za różnica? Zakładasz na słupa?

    k.


  • 4. Data: 2008-06-22 18:32:26
    Temat: Re: Polbank formalności
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    kashmiri napisał(a) w wiadomości: ...

    >> Czy wykazują dużą chęć do kserowania dowodu lub paszportu przy
    >> zakładaniu konta?
    >
    >Co za różnica? Zakładasz na słupa?


    Ja nie potrzebuję na słupa tylko na siebie. Niech sobie dane
    z dowodu/paszportu spiszą jak to drzewiej bywało...
    Nie zgadzam się z interpretacją GIODO, że jest to tylko kwestia
    techniczna przechowywania niezbednych danych klienta, bo kseruje
    się dodatkowo np. zdjęcie i podpis. A mój podpis w banku nie
    musi się z tymi z dokumentów zgadzać, więc po co im to?
    Poza tym Polbank oferuje serwis telefoniczny. Jeżeli operatorowi
    do identyfikacji klienta jakoś nie jest potrzebne ksero dowodu
    (przez telefon i tak nie porówna...) to znaczy, że ksero w ogóle
    nie jest niezbędne.

    Arek


  • 5. Data: 2008-06-22 19:11:22
    Temat: Re: Polbank formalności
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>



    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
    news:g3m5k6$icb$1@news.onet.pl...
    > kashmiri napisał(a) w wiadomości: ...

    [ciach]
    > Ja nie potrzebuję na słupa tylko na siebie. Niech sobie dane
    > z dowodu/paszportu spiszą jak to drzewiej bywało...
    > Nie zgadzam się z interpretacją GIODO, że jest to tylko kwestia
    > techniczna przechowywania niezbednych danych klienta, bo kseruje
    > się dodatkowo np. zdjęcie i podpis. A mój podpis w banku nie
    > musi się z tymi z dokumentów zgadzać, więc po co im to?
    > Poza tym Polbank oferuje serwis telefoniczny. Jeżeli operatorowi
    > do identyfikacji klienta jakoś nie jest potrzebne ksero dowodu
    > (przez telefon i tak nie porówna...) to znaczy, że ksero w ogóle
    > nie jest niezbędne.


    Niby masz rację, ale - jako menedżer jak mam sprawdzić, że moi podwładni nie
    zakładają kont dla nieistniejących osób? Ksero dokumentu tożsamości to chyba
    nienajgorsze rozwiązanie. No i odpadają wszystkie problemy związane z tym,
    że pracownik źle wpisał dane klienta: w razie reklamacji zawsze można
    sprawdzić bez wzywania klienta do oddziału...

    k.


  • 6. Data: 2008-06-23 15:43:23
    Temat: Re: Polbank formalności
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    kashmiri napisał(a) w wiadomości: ...
    >
    >Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
    >news:g3m5k6$icb$1@news.onet.pl...
    >> kashmiri napisał(a) w wiadomości: ...
    >
    >Niby masz rację, ale - jako menedżer jak mam sprawdzić, że moi podwładni nie
    >zakładają kont dla nieistniejących osób? Ksero dokumentu tożsamości to chyba
    >nienajgorsze rozwiązanie.

    Nie znam skali problemu. Może jednak rzeczywiście się do tego się używa.
    W pewnym banku pani też bardzo chciała, w końcu wystarczyło jej moje
    pisemne oświadczenie, że nie zgadzam się.
    No, ale to nie jest dla wygody obsługujących klienta i samego klienta
    a dla wygody wenętrznego audytu.

    > No i odpadają wszystkie problemy związane z tym,
    >że pracownik źle wpisał dane klienta:

    Przed podpisaniem umowy o prowadzenie konta sami dają do sprawdzenia,
    czy dobrze.

    Staram się zwalczać "redundancje danych", gdy nie jest to uzasadnione
    sprawnością działania.
    Np. na "karcie klienta" w PEKAO SA było pole NIP (dla os. fizycznych)
    Belkowe placi się hurtem, nie zgłasza do US, NIP bankowi niepotrzzebny.
    NIPu chcieli w placówce finansowanej przez NFOZ, a przecież to leci
    ze "składki" zdrowotnej. Poza tym nie znam przepisu uzależniającego
    świadczenie zdrowotne od posiadania NIPu (czy w ogóle płacenia
    podatku).

    Arek


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1