  • 1. Data: 2010-04-11 20:19:59
    Temat: Polbank i linux
    Od: a <...@g...com>

    Witam,

    Właśnie udało mi się po chyba miesiącu walki zmusić internetowy interface
    Polbanku do obsługiwania przelewów za pomocą przyznanego mi certyfikatu.

    Gdyby ktoś miał podobne problemy to poniżej przedstawiam co dokładnie się
    popsuło i jak udało się to naprawić, otóż:

    Jakiś czas temu Polbank uaktualnił stronę internetową zmieniając, między
    innymi, wersję appletu javy, który to applet odnajdował na moim
    komputerze certyfikat, identyfikował mnie i zezwalał na wykonanie
    przelewu. Obecna wersja czegoś o nazwie dsig.applet to 2.0.0.COSTAMDALEJ

    No i w tym momencie applet przestał działać - nie uruchamiał się.

    Po konsulacjach z BOK okazało się, że ów 'nowy' applet wymaga javy w
    wersji 2.6.0.18, miałem niższą. OK zainstalowałem wyższą wersję i okazało
    się, że applet działa, ale nie znajduje certyfikatu cyfrowego. Po
    włączeniu debugera okazało się, że java podaje liczne błędy między innymi
    o nieposiadaniu biblioteki 'nss'.

    Tu cytat:
    "2010-04-11 21:34:07 net.sf.dsig.keystores.KeyStoreProxyFactory
    addMozillaKeyStore
    WARNING: Could not initialize Mozilla KeyStore
    java.security.ProviderException: Could not initialize NSS
    at sun.security.pkcs11.SunPKCS11.<init>(SunPKCS11.java:
    183)
    at sun.security.pkcs11.SunPKCS11.<init>(SunPKCS11.java:
    90)
    at net.sf.dsig.keystores.MozillaKeyStoreFactory.getKeyS
    tore
    (MozillaKeyStoreFactory.java:76)
    at net.sf.dsig.keystores.KeyStoreProxyFactory.addMozill
    aKeyStore
    (KeyStoreProxyFactory.java:134)
    at net.sf.dsig.keystores.KeyStoreProxyFactory.createKey
    StoreProxy
    (KeyStoreProxyFactory.java:82)
    at net.sf.dsig.DSApplet.signInternal(DSApplet.java:477)
    at net.sf.dsig.DSApplet.access$100(DSApplet.java:63)
    at net.sf.dsig.DSApplet$1MyRunnable.run(DSApplet.java:3
    99)
    at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch
    (InvocationEvent.java:199)
    at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:59
    7)
    at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters
    (EventDispatchThread.java:269)
    at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter
    (EventDispatchThread.java:184)
    at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy
    (EventDispatchThread.java:174)
    at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents
    (EventDispatchThread.java:169)
    at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents
    (EventDispatchThread.java:161)
    at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread
    .java:122)
    Caused by: java.io.FileNotFoundException: /usr/lib/mozilla-firefox/
    libnss3.so
    at sun.security.pkcs11.Secmod.initialize(Secmod.java:16
    9)
    at sun.security.pkcs11.SunPKCS11.<init>(SunPKCS11.java:
    179)
    ... 15 more"

    Okazło się że wystarczy do pliku libnss3.so (który znajduje się na
    komputerze w odpowiednim folderze) utworzyć dowiązanie i umieścić je w /
    usr/lib/mozilla-firefox/

    Wszystko zaczęło działać.

    Pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2010-04-12 17:20:16
    Temat: Re: Polbank i linux
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 11 Apr 2010 20:19:59 +0000, a napisał(a):

> [...]
    >
    > Gdyby ktoś miał podobne problemy to poniżej przedstawiam co dokładnie
    > się popsuło i jak udało się to naprawić, otóż:

    Chyba lepiej w przypadku linuxa zacząć korzystać z kodów autoryzacyjnych
    sms, bo uniezależniamy się od komputera, systemu oraz wersji javy.

    Xenocide