  • 1. Data: 2010-07-29 10:45:15
    Temat: Polbank kk i funkcja debetowa moje testy i spostrzeżenia
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Jak wiadomo kk Polbanku ma funkcję wypłaty pieniędzy w bankomacie z
    normalnego konta czyli kk może mieć właściwości karty debetowej - trzeba
    to sobie włączyć co też uczyniłem.
    Tutaj opis na stronie banku:
    http://www.polbankefg.pl/karty-kredytowe/dwie-karty-
    w-jednej.html

    W bankomatach Polbanku mamy małe udziwnienie i dwie możliwości wypłaty:
    1) wypłata
    2) szybka wypłata

    No i sprawdziłem jak to działa dla kk, no i chyba Polbank nie byłby sobą
    jakby tego nie pokręcił.

    Opcja nr 1 - wypłata
    Karta > PIN > wybieramy "wypłata" > podajemy kwotę i zatwierdzamy >
    wyskakuje menu wyboru i *domyślnie*, to ważne, ustawione jest konto które
    zdefiniowaliśmy sobie przy włączaniu funkcji debetowej dla kk. Reasumując
    przy wyborze opcji nr 1 wypłata wciskając przysłowiowe dalej/next
    wypłacimy pieniądze z konta podpiętego do kk czyli wypłacimy jak kartą
    debetową.

    Opcja nr 2 - szybka wypłata
    Nie muszę chyba zdradzać, bo pewnie wszyscy się już domyślili, że tutaj
    jest odwrotnie i kasa idzie z kk. IMO jest to kompletnie nielogiczne, no
    ale być może w Polsce, bo w Grecji nie ;)
    Karta > PIN > wybieramy "szybka wypłata" > podajemy kwotę i zatwierdzamy
    > oddaje kartę i wypłaca kasę.

    Napisałem wewnętrzną pocztą, że trochę to nielogiczne i chciałbym to
    zareklamować, no ale raczej chyba marne szanse znając ich podejście. No
    ale test zrobiony, więc ewentualne powyższe wnioski z obserwacji proszę
    mieć na uwadze ;)

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-07-29 12:40:23
    Od: luc <b...@g...net>

    On 29 Lip, 12:45, xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    > zareklamować, no ale raczej chyba marne szanse znając ich podejście. No
    > ale test zrobiony, więc ewentualne powyższe wnioski z obserwacji proszę

    Dzięki za eksperyment i podzielenie się wynikami. Kiedyś pytałem się w
    oddziale Polbanku o różnice pomiędzy tymi wypłatami, to kobieta
    powiedziała, żeby z tej "szybkiej" nie korzystać :-)
    Może z przekory kiedyś skorzystam, tylko ja nie mam włączonej
    "funkcjonalności debetowej", więc pewnie obie polecą z KK...

    pzdrwm
    luc

  • 3. Data: 2010-07-29 20:03:38
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    xbartx pisze:

> [...]
    > ale być może w Polsce, bo w Grecji nie ;)
    > Karta> PIN> wybieramy "szybka wypłata"> podajemy kwotę i zatwierdzamy

    Jak dla mnie, to nielogiczność owszem jest, ale w pierwszej opcji. Skoro
    jest to karta kredytowa, to spodziewałbym się że *domyślnie* wypłata
    pójdzie właśnie z rachunku kredytowego. Zatem opcja druga jest ok - i
    dokładnie zgadza się z moją intuicją. Pierwsza natomiast jest be, bo
    jeśli wypłata kartą kredytową miałby pójść z innego rachunku niż
    kredytowy, to oczekiwałbym, że muszę ten inny rachunek jawnie wskazać.

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2010-07-29 20:41:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 22:03:38 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > jeśli wypłata kartą kredytową miałby pójść z innego rachunku niż
    > kredytowy, to oczekiwałbym, że muszę ten inny rachunek jawnie wskazać.

    IMO nie masz racji. Jeśli sobie świadomie włączasz taką funkcjonalność dla
    KK, bo chcesz nią wypłacać pieniądze jak debetówką, to możesz oczekiwać, że
    będzie proponowana jako pierwsza.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2010-07-29 21:10:38
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > IMO nie masz racji. Jeśli sobie świadomie włączasz taką funkcjonalność dla
    > KK, bo chcesz nią wypłacać pieniądze jak debetówką, to możesz oczekiwać, że
    > będzie proponowana jako pierwsza.

    Zgodziłbym się, gdyby funkcjonalność debetowa działała w kadym
    bankomacie. Ale skoro w większości bankomatów świata wypłata tą kartą
    powoduje obciążenie rachunku kredytowego, to nie widzę powodu, dla
    którego w tym małym podzbiorze bankomatów, obsługujących funkcjonalność
    debetową, miało być odwrotnie.

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2010-07-29 21:10:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > IMO nie masz racji. Jeśli sobie świadomie włączasz taką funkcjonalność dla
    > KK, bo chcesz nią wypłacać pieniądze jak debetówką, to możesz oczekiwać, że
    > będzie proponowana jako pierwsza.

    oki, to działa tylko w bankomatach Polbanku?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2010-07-29 21:23:43
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    W dniu 2010-07-29 23:10, RobertS pisze:

    > oki, to działa tylko w bankomatach Polbanku?

    I Euronetach.

  • 8. Data: 2010-07-29 21:23:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

> [...]

    > jeśli wypłata kartą kredytową miałby pójść z innego rachunku niż
    > kredytowy, to oczekiwałbym, że muszę ten inny rachunek jawnie wskazać.

    Kwestia podstawowa to pytanie - na cholerę w ogóle jest opcja "szybka
    wypłata"? Być może powstała całkiem niezamierzona po to aby łupać debeto-
    kk ;)

    Xenocide

  • 9. Data: 2010-07-29 22:45:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 23:10:38 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > powoduje obciążenie rachunku kredytowego, to nie widzę powodu, dla
    > którego w tym małym podzbiorze bankomatów, obsługujących funkcjonalność

    Przypuszczam, że w "pozostałe bankomaty świata" nie będą sobie zawracać
    głowy wyświetlaniem czegokolwiek, tylko od razu pociągną z konta KK :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2010-07-30 19:51:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> writes:

    > Przypuszczam, że w "pozostałe bankomaty świata" nie będą sobie zawracać
    > głowy wyświetlaniem czegokolwiek, tylko od razu pociągną z konta KK :)

    Akurat takie bankomaty, ktore pytaja (zwlaszcza w przypadku nieznanych
    sobie blizej kart) o rodzaj rachunku, z ktorego maja pobrac pieniadze,
    to nie jest taki niecodzienny widok w niektorych czesciach swiata.
    --
    Krzysztof Halasa