  • 11. Data: 2010-05-20 10:24:09
    Temat: Re: Pomoc powodzianom -
    Od: "Grześ " <a...@N...gazeta.pl>

    Charlie delta <c...@g...com> napisał(a):

    > http://www.caritas.pl/news.php?id=10145

    1. nikomu śmierć z głodu nie grozi i to jest podstawowa tutaj rola państwa
    2. mieszkać też mają gdzie na razie tymczasowo, a jak woda opadnie to wrócą do
    swoich domów.
    3. od tego są ubezpieczenia, żeby w razie zdarzeń losowych takich jak choćby
    powódź dostać odszkodowanie by przywrócić mienie do stanu sprzed szkody i nie
    jest to drogie (najwyżej kilka paczek papierosów + kilka butelek wódki nie
    skonsumuje się w ciągu roku).
    4. dlaczego państwo ma traktować kogoś nierówno i popierać bumelactwo? Jeden
    się ubezpieczy i dostanie kasę od zakładu ubezpieczeń, a drugi tego nie zrobi
    i też dostanie kasę tylko z budżetu? To czy ta osoba która kupiłą polisę nie
    czuje się oszukana? Zrób wywiad czy ludzie poszkodowani w powodzi 1997 r.
    wyciągnęli wnioski i wykupują polisy, bo ja myślę że nie, bo są przyzwyczajeni
    do rozdawnictwa.
    5. Tylko idiota buduje dom na terenie zalewowym i drugi idiota wydaje na to
    pozwolenie. Może latem przy ciepłych wieczorach i długich dniach jest urokliwe
    popatrzeć na rzeczkę przez okno albo z tarasu przy grillu, ale wiosną jak są
    roztopy i ulewy takie coś zdarza się.
    6. Włodek Cimoszewicz dobrze powiedział, ale takie Leppery wyciągnęły 1 zdanie
    z szerszego kontekstu.

  • 12. Data: 2010-05-20 10:26:45
    Od: "Grześ " <a...@N...gazeta.pl>

    > mi=B3osierdzie i wsp=F3=B3czucie

    Ależ chyba każdy im współczuje, to nie znaczy jednak że zwalnia ich to z
    dbania o własny interes (czyli ubezpieczania się).

  • 13. Data: 2010-05-20 22:50:24
    Temat: Re: Pomoc powodzianom - "bankierzy" otwórzcie portfele
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-20 01:13, Maar pisze:
    > "Charlie delta"<c...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    > Caritas to organizacja katolicka, a wszystko co katolickie smierdzi
    > oszustwem, wyludzeniami i dupczeniem za friko.

    Ja dałam na Emerytów.

    --
    animka

  • 14. Data: 2010-05-20 22:56:38
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-20 12:26, Grześ pisze:

    > Ależ chyba każdy im współczuje, to nie znaczy jednak że zwalnia ich to z
    > dbania o własny interes (czyli ubezpieczania się).

    Zaproponuj wysokość ubezpieczenia i ile trzeba zaplacić. Np. na
    ubezpieczenie piętrowego domu i dobytku, w domu, w którym po takiej
    powodzi jest wszystko zniszczone.

    --
    animka

  • 15. Data: 2010-05-23 17:15:59
    Od: KOMTUR <k...@a...przed.maupa.pl>

    W dniu 2010-05-19 21:13, szczurwa pisze:

    > ....jeszcze lepsze !

    ale prawdziwe.

    Chcesz miec spokoj ubezpiecz dom, a jak nie ubezpieczyles to nie jecz ,
    ze cie zalalo i chcesz kase z moich podatkow.

    --
    KOMTUR

  • 16. Data: 2010-05-23 18:59:30
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Animka pisze:

    > Zaproponuj wysokość ubezpieczenia i ile trzeba zaplacić. Np. na
    > ubezpieczenie piętrowego domu i dobytku, w domu, w którym po takiej
    > powodzi jest wszystko zniszczone.

    Od tego jest wycena ubezpieczyciela, albo ubezpieczającego, tak? Auto
    jak ubezpieczasz na OC też wiesz na jaką kwotę, w czym masz problem?
    Jak ktoś chce mieć spokój to ubezpiecza wartość domu wraz z wyposażeniem.
    Płaci wtedy więcej, bo jest wyższa kwota ubezpieczenia, nie chce albo
    twierdzi że to za dużo to bierze wariant tańszy, dla każdego coś przygotują.

    Wejdź sobie na dowolną stronę z kalkulatorem to Ci wyliczy i będziesz
    miała pojęcie o stawkach.
    Zrobiłem wyliczenie dla pierwszego z brzegu alianza - 70m mieszkanie 300
    tys, wyposażenie 50 tys, nww - łączna składka ROCZNA - 432 pln, dużo?

    Mieszkam na 3 piętrze w miejscu gdzie 13 lat temu była powódź i chałupy
    nie ubezpieczam. Ale jak ktoś mieszka na parterze i w zasięgu ew.
    powodzi to sam się pakuje w problemy jak żydzi te 500 na rok.
    Zastraszające jest, że tak wielu ludzi z terenów gdzie już była powódź
    uznało że raz na 1000 lat zaleje i starczy - bo ile razy może być powódź
    tysiąclecia? :)

    Gdyby nie było możliwości ubezpieczenia, to ok - robimy masową zrzutę,
    ale ubezpieczycieli jest od ch... więc sorry, wodę i jedzenie mogę dać,
    ale nie kasę.

    Pzdr
    Ranger

  • 17. Data: 2010-05-24 16:43:50
    Od: Charlie delta <c...@g...com>

    On 19 Maj, 22:15, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Ile wplaciles?

    5000 PLN

  • 18. Data: 2010-05-24 16:47:19
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 18:43, Charlie delta wrote:

    > 5000 PLN

    Na jakie konto?

    --
    Tomasz Chmielewski