  • 1. Data: 2010-03-09 20:21:59
    Temat: Pomoc w usunięciu danych z BIK
    Od: DanW <m...@g...pl>

    Znalazłem w sieci coś takiego:
    http://www.goldfinance.pl/porady-kredytowe/porady-kr
    edytowe/jestes-w-bik-pomozemy-ci.html

    "...oferujemy Państwu pomoc w procedurze usunięcia danych z rejestru
    prowadzonego przez Biuro Informacji Kredytowej S.A. Warunkiem który musi
    być spełniony jest brak zadłużenia.
    Usługa jest płatna i taryfikowana indywidualnie w zależności od ilości
    wpisów w BIK."

    Jak to możliwe? Myślałem, że BIK przechowuje wszystkie dane przez 5 lat
    i nie ma możliwości usunięcia ich z rejestru. Może ktoś mnie oświeci?
    Pozdrawiam Dan.

  • 2. Data: 2010-03-09 20:30:04
    Temat: Re: Pomoc w usunięciu danych z BIK
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DanW wrote:
> [...]
    >
    > Jak to możliwe? Myślałem, że BIK przechowuje wszystkie dane przez 5 lat
    > i nie ma możliwości usunięcia ich z rejestru. Może ktoś mnie oświeci?

    frajerow przeciez nie brakuje.

  • 3. Data: 2010-03-09 20:34:35
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "DanW" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > być spełniony jest brak zadłużenia.
    > Usługa jest płatna i taryfikowana indywidualnie w zależności od ilości

    Przecież jest napisane "pomoc w usunięciu" a nie "doprowadzenie do
    usunięcia".

    Ja też chętnie zaoferuję Ci pomoc w locie na Księżyc, taryfikowaną
    indywidualnie w zależności od potrzeb i oczekiwań. Co więcej, dołożę starań
    abyś otrzymał dokładnie taką pomoc, jaka jest Ci potrzebna. :)

    W istocie taka usługa może polegać na prowadzeniu negocjacji z
    poszczególnymi bankami o usunięciu danych z rejestru.

  • 4. Data: 2010-03-09 22:30:20
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Jak to możliwe? Myślałem, że BIK przechowuje wszystkie dane przez 5 lat
    > i nie ma możliwości usunięcia ich z rejestru. Może ktoś mnie oświeci?
    > Pozdrawiam Dan.

    Może ma to związek z nowelizacją prawa bankowego, która nakładała na
    banki obowiązek przyjmowania oświadczenia o zgodzie na przetwarzaniu
    danych przez BIK po wygaśnięciu zobowiązania. Wydaje mi się że wpisy
    przed nowelizacją miały być usunięte przez BIK. Ale nie zauważyłem
    masowego usuwania wpisów. Może usuwają na wyraźne żądanie klienta?

    Darek

  • 5. Data: 2010-03-09 22:47:13
    Temat: Re: Pomoc w usuniÄ&#65533;ciu danych z BIK
    Od: z...@o...pl

    wygląda to tak: przychodzi klient i mówi że ma jakiś
    jego zdaniem nieprawidłowy wpis w BIK i że on nawet
    napisał list do BIK i zażądał usunięcia wpisu i nawet
    przesłał dowody wpłaty takie papierowe z pieczątką
    i podpisem dowodzące że kredyt dawno spłacony. A BIK
    mu odpisał że on ma kontaktować się z bankiem. Klient
    poszedł do banku i panienka z okienka orzekła "ja nic
    nie mogiem" po czym klient przychodzi do "fachowców".

    a fachowcy pisza pismo z ządaniem do właściwej komórki
    właściwego banku, ew. wyjaśniają czy klient dał zgodę
    na przetwarzanie dobrowolne (dot. zadłużeń 59 dni i
    mniejszych) no i wyjaśniają sprawę. I wpis znika.