  • 1. Data: 2005-03-03 12:42:25
    Temat: Pomocy
    Od: "onet" <g...@v...pl>

    Witam

    mam problemik chciałbym wygenerować sobie poprawny numer bankowy
    powiedzmy że mam poprawny pierwsze numery okreslające bank
    dajmy na to mbank
    1140 2004
    chciałbym wygenerować pozostałe liczby i określić liczbę kontrolną w sieci
    znalazłem jesynie cos takiego ale gdyy podstawiłem do tych wskazówek swój
    rachunek wyszła mi zupełnie inna liczba kontrolna :

    " Liczbę kontrolną wyliczasz z numeru rachunku:
    1) bierzesz numer rachunku (bez cyfry kontrolnej)
    2) jeśli rachunek jest w PKO BP SA:
    - dodajesz z przodu nr kraju (PL: '2521') i siedem zer ('0000000'), a z
    tyłu dwa zera ('00')
    dla wszystkich pozostałych banków:
    - dodajesz z przodu nr kraju (PL: '2521'), a z tyły dwa zera ('00')
    długość tak otrzymanej liczby powinna wynosić 24
    3) wyliczasz modulo 97 z tak otrzymanej liczby
    4) od 98 odejmujesz wyliczoną wartość - to co otrzymasz jest liczbą
    kontrolną"

    Moze ktoś wie jak wygenerować poprawny numer bankowy ???
    Jak obliczyć liczbę kontrolną ??

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2005-03-03 12:54:53
    Temat: Re: Pomocy
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    swoje:

    > mam problemik chciałbym wygenerować sobie poprawny numer bankowy

    A tak, z czystej, przyrodniczej ciekawości: po co Ci nieistniejący, a
    spełniający wymogi poprawności numer rachunku?

    --
    **** ****
    **** If you're so smart, why Microsoft Outlook Express ****

    ---
    avast! antywirus: Wychodzaca wiadomosc czysta.
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0509-3, 2005-03-01
    Przetestowano na: 2005-03-03 13:54:53

  • 3. Data: 2005-03-03 12:56:05
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    onet wrote:
    > Moze ktoś wie jak wygenerować poprawny numer bankowy ???
    > Jak obliczyć liczbę kontrolną ??

    Poniżej masz kod funkcji w C# - możesz przerobić.
    Nie są zbyt piękne, ale działają.

    reik

    public static bool CheckIBANPL(string a_strValue)
    {
    try
    {
    if(a_strValue.Length == 28)
    {
    a_strValue =
    (a_strValue.Substring(4)+a_strValue.Substring(0,4)).
    Replace("PL","2521");
    long a = Int64.Parse(a_strValue.Substring(0,15));
    long rest = (a % 97)*1000000000000000 +
    Int64.Parse(a_strValue.Substring(15));
    if(rest % 97 == 1)
    {
    return true;
    }
    }
    }
    catch (Exception)
    { }
    return false;
    }
    public static bool CheckNRB(string a_strValue)
    {
    string strCheck = a_strValue.Replace ("-", "");
    strCheck = strCheck.Replace (" ", "");
    return CheckIBANPL ("PL" + strCheck);
    }

  • 4. Data: 2005-03-03 13:04:54
    Od: "onet" <g...@v...pl>

    Użytkownik "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał w wiadomości
    > swoje:

    > A tak, z czystej, przyrodniczej ciekawości: po co Ci nieistniejący, a
    > spełniający wymogi poprawności numer rachunku?
    no cóż sprawa jest prosta pisze pracę dyplomową o bankch internetowych
    jednocześnie muszę stworzyć działający system i fajnie by było gdyby numery
    były poprawne

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2005-03-03 13:10:57
    Od: "onet" <g...@v...pl>

    Użytkownik "Remigiusz Babicz" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Poniżej masz kod funkcji w C# - możesz przerobić.
    > Nie są zbyt piękne, ale działają.
    >
    > reik
    >
    > public static bool CheckIBANPL(string a_strValue)
    > {
    dzięki ale ten programik sprawdza poprawnośc numeru z tym nie ma problemu
    ale jak uzyskać numer mając jedynie poprawne 8 znaków określających bank
    czyli nie mam 16 znaków rachunku i nie mam liczby kontrolnej.
    Mogę sobie losować te 16 numerków ale jak obliczyć sumę kontrolną ??
    Też mogę sobie losować i potem sprawdzać czy akurat trafiłem ale ......

    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2005-03-03 21:24:36
    Od: Mariusz <k...@o...pl.TEZ.WYTNIJ.TO>

    http://www.ebanki.info/iban/

  • 7. Data: 2005-03-04 05:53:39
    Od: "Piotrek Bielawa" <p...@W...gazeta.pl>

    Poczytaj sobie:

    http://www.ebanki.info/zasoby/nrb.html

    Na końcu strony masz pdf z NBP ze sposobem liczenia sumy kontrolnej.
    A wcześniej o numerze banku.
    Piotrek

  • 8. Data: 2005-03-04 06:29:19
    Od: "Adam Chłond" <a...@w...pl>

    u mnie działa to:

    function NrRach(dd)
    aa=dd+"252100"
    bb=val(left(aa,15))
    cc=val(right(aa,15))
    modulo=98-(((bb%97)*(10^15%97)+(cc%97))%97)
    modulo=if(modulo<10,"0"+tran(modulo,"9"),tran(modulo
    ,"99") )
    return (modulo+dd)

  • 9. Data: 2005-03-04 08:22:09
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    onet napisał(a):

> [...]
    > czyli nie mam 16 znaków rachunku i nie mam liczby kontrolnej.
    > Mogę sobie losować te 16 numerków ale jak obliczyć sumę kontrolną ??

    Trza było przeszukać archiwum. :) Już kiedyś tu podawałem kod Javie. No
    ale dobra - niech Ci będzie:

    final private String calculateIbanChecksum(String account) {
    // metoda liczy cyfry kontrolne IBAN
    int i, j, sum;
    String res;

    int weights[] = {
    1, 10, 3, 30, 9, 90, 27, 76, 81, 34, 49, 5, 50, 15, 53, 45, 62,
    38, 89, 17, 73, 51, 25, 56, 75, 71, 31, 19, 93, 57, 85, 74, 61, 28
    };

    //account.replaceAll(" ", "")
    account = account + "252100";
    i = account.length()-1;
    j = 0;
    sum = 0;
    while(i>=0) {
    sum = sum + (Integer.parseInt( "" + account.charAt(i) ) * weights[j] );
    i = i - 1;
    j = j + 1;
    }
    sum = sum % 97;
    sum = 98 - sum;
    res = "" + sum;
    if (res.length() < 2) res = "0" + res;

    return res;
    }

    > Też mogę sobie losować i potem sprawdzać czy akurat trafiłem ale ......

    ROTFL!