    From: "EmBa" <e...@u...op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Pomyłka Eurobanku - Wypłata za złotówkę
    Date: Thu, 8 Jan 2004 10:05:45 +0100
    Sender: e...@o...pl@multi.multisoft.com.pl

    Dziennik Polski 08-01-2004:

    Posiadacze kont osobistych w Eurobanku - zgodnie z obowiązującą tabelą opłat
    i prowizji - powinni za darmo sprawdzać saldo swojego rachunku w bankomatach
    tego banku, pod warunkiem że jednocześnie wypłacają gotówkę. Tymczasem
    okazuje się, że płacą za tę operację 1 zł - gdyż urządzenia nie przewidują w
    ogóle takiej funkcji, jak wypłata gotówki połączona ze sprawdzeniem salda.

    - W połowie ubiegłego roku założyłem rachunek osobisty w krakowskim oddziale
    Eurobanku - mówi Tomasz W., jeden z naszych Czytelników. - Kierując się
    informacją zawartą w tabeli opłat, że sprawdzenie stanu konta w bankomacie
    jest bezpłatne w połączeniu z wypłatą gotówki (czyli bez wyjmowania karty
    bankomatowej z urządzenia pomiędzy obiema operacjami), korzystałem zawsze z
    tej drugiej możliwości. Jednak po otrzymaniu comiesięcznego wyciągu z konta
    zorientowałem się, że mimo to bank pobrał złotówkę za każdą transakcję -
    dodaje.

    Tomasz W. złożył reklamację, oświadczając, że nigdy nie sprawdzał salda bez
    wypłaty gotówki. Po miesiącu bank poinformował go, że pismo zostało
    rozpatrzone negatywnie, gdyż "bankomaty Eurobanku nie przewidują funkcji
    sprawdzenia salda z wypłatą gotówki bez pobrania opłaty". W opinii naszego
    Czytelnika, bank nie przestrzega tabeli opłat i prowizji, którą sam
    ustanowił.

    - Rzeczywiście, okazuje się, że wina była po naszej stronie. W wykazie opłat
    znalazła się błędna informacja, zostanie jednak niezwłocznie stamtąd
    usunięta - powiedziała "Dziennikowi" Alina Stahl, rzecznik prasowy
    Eurobanku. Alina Stahl zapewniła również, że reklamacja Czytelnika - jako w
    pełni uzasadniona - będzie rozpatrzona ponownie, tym razem jednak
    pozytywnie.

    (B.CH.)