  • 1. Data: 2003-01-28 14:23:49
    Temat: Poradzcie - "oszczedzanie posagowe"
    Od: "Prometeusz" <x...@p...com>

    Dziadek chce wplacac co miesiac wnuczce symboliczne kwoty np. 50pln.
    Mala ma dopiero 3 miesiace wiec raczej konta sobie nie zalozy;
    oferta PZU Futura Pro raczej nam nie odpowiada
    wygodne byloby jakies subkonto w ramach konta rodzicow w mBanku
    a moze macie jakies inne pomysly - cos w rodzaju dawnych ksiazeczek
    oszczednosciowych itp...

    Bedziemy wdzieczni za wszystkie sugestie
    Pozdr.

  • 2. Data: 2003-01-28 14:29:18
    Temat: Re: Poradzcie - "oszczedzanie posagowe"
    Od: e...@p...onet.pl

    > wygodne byloby jakies subkonto w ramach konta rodzicow w mBanku
    > a moze macie jakies inne pomysly - cos w rodzaju dawnych ksiazeczek

    idealnym instrumentem bedzie jakis program oszczednosciowy w funduszu
    inwestycyjnym (tj. po prostu fundusz inwestycyjny, ale w programie, przy
    deklaracji systematycznych wplat sa znizki w prowizjach).
    na oszczedzanie posagowe najrozsadnijeszy wydaje mi sie fundusz zrownowazony
    lub stabilnego wzrostu (obligacyjne nie beda juz tak swietne, nie wspominajac o
    pienieznych; z drugiej strony w 100 proc. na akcje tez bym nie stawial)
    pozdro.

  • 3. Data: 2003-01-28 14:44:24
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Prometeusz" <x...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wygodne byloby jakies subkonto w ramach konta rodzicow w mBanku
    > a moze macie jakies inne pomysly - cos w rodzaju dawnych ksiazeczek

    Ja moim dziewczynkom wszelkie darowizny przelewam na wydzielonego eMaxa i
    przynosze im co miesiąc wydruki :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-01-28 14:58:14
    Temat: Re: Poradzcie -
    Od: "Piotr Miecznikowski" <p...@N...gazeta.pl>

    Robert Wicik <R...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ja moim dziewczynkom wszelkie darowizny przelewam na wydzielonego eMaxa i
    > przynosze im co miesiąc wydruki :-))

    To ja robię to samo dla mojego 3-letniego syna. Tylko, że kwota miesięczna
    jest dużo niższa.
    Jakbym mógł odkładać 50 PLN/mies., to wybrałbym jakiś fundusz inwestycyjny.
    Zrównoważony lub średnio agresywny.

  • 5. Data: 2003-01-28 15:06:18
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Miecznikowski" <p...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b165q6$227$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > jest dużo niższa.
    > Jakbym mógł odkładać 50 PLN/mies., to wybrałbym jakiś fundusz

    Pomyślimy i my o tym już może niedługo :-))
    p.s. Ja nie odkładam, tylko wszelkie datki od dziadków itp. środki
    przelewam.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 6. Data: 2003-01-28 15:35:34
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > wygodne byloby jakies subkonto w ramach konta rodzicow w mBanku
    > a moze macie jakies inne pomysly - cos w rodzaju dawnych ksiazeczek

    Fundusze inwestycyjne moga byc i w mbanku przez Supermarket da sie
    zautomatyzowac :)

  • 7. Data: 2003-01-28 18:00:01
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b167rg$hoj$1@news.onet.pl, ROBBO 2 <r...@o...pl>:

    > Fundusze inwestycyjne moga byc i w mbanku przez Supermarket da sie
    > zautomatyzowac :)

    Da się jak wprowadzą stałe zlecenia zakupu jednostek, ale to podobno
    niedługo.

    --
    Robert