-
1. Data: 2004-06-20 15:13:31
Temat: Poufność informacji wg. Inteligo.
Od: "MiCom" <m...@w...org>
Od jakiegoś czasu otrzymuję na jeden ze swoich numerów (aktualnie
nieużywany) informacje esemesami o operacjach na jakimś koncie. Na pewno nie
na moim, bo nie posiadam konta w Inteligo. Znam rodzaje operacji, ich
wysokość i saldo na rachunku. Szkoda, że nie znam pozostałych danych...
Pomimo szczątkowości informacji, źle to świadczy o banku i ich
zabezpieczeniach. Jeśli raz powstała taka pomyłka - zakładam, że niecelowa -
to mogą powstawać także takie _pomyłki_ celowo. Raczej wolałbym mieć
pewność, że nikt trzeci nie będzie informowany o tym ile posiadam na
rachunku i na co to wydaję.
pzdr
-
2. Data: 2004-06-20 15:20:15
Temat: Re: Albo inaczej... :p
Od: "MiCom" <m...@w...org>
Użytkownik "MiCom" <m...@w...org> napisał w wiadomości
news:cb49i5$c9j$1@kastor.ds.pg.gda.pl...
> Raczej wolałbym mieć
> pewność, że nikt trzeci nie będzie informowany o tym ile posiadam na
> rachunku i na co to wydaję.
Panu (-i), który dziś pobrał 200zł z bankomatu w Sulejówku na ulicy
Sikorskiego około godz. 12.34 pozostało na rachunku 929,65zł.
Q&^%, co to za bank? :/
pzdr
-
3. Data: 2004-06-20 16:28:13
Temat: Re: Albo inaczej... :p
Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>
> > Raczej wolałbym mieć
> > pewność, że nikt trzeci nie będzie informowany o tym ile posiadam na
> > rachunku i na co to wydaję.
>
> Panu (-i), który dziś pobrał 200zł z bankomatu w Sulejówku na ulicy
> Sikorskiego około godz. 12.34 pozostało na rachunku 929,65zł.
> Q&^%, co to za bank? :/
a moze Panu(-i) sie cos walnelo i blednie wypelnil wniosek i wpisal
nieprawidlowy numer telefonu?
moze to nie jest wina Inteligo?
po co zaraz Q&^% przeklinac?
kursor
-
4. Data: 2004-06-20 16:32:29
Temat: Re: Poufność informacji wg. Inteligo. (was: Poufno?ae informacji wg. Inteligo.)
Od: quwert <q...@g...pl>
> Od jakiegoś czasu otrzymuję na jeden ze swoich numerów (aktualnie
> nieużywany) informacje esemesami o operacjach na jakimś koncie.
Skąd wiesz że to nie klient żle zdefiniował numer fona?
W wine banku raczej nie uwieże chociaż widziałem już większe bzdury...
-
5. Data: 2004-06-20 16:38:03
Temat: Re: Albo inaczej... :p
Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)
>
> a moze Panu(-i) sie cos walnelo i blednie wypelnil wniosek i wpisal
> nieprawidlowy numer telefonu?
> moze to nie jest wina Inteligo?
> po co zaraz Q&^% przeklinac?
No a może bank jednak mógłby wprowadzić jakiś mechanizm weryfikacji
numeru telefonu ???
pozd
as
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
6. Data: 2004-06-20 16:41:01
Temat: Re: Poufno???? informacji wg. Inteligo.
Od: Miernik <m...@c...pl>
MiCom <m...@w...org> wrote:
> Od jakiego?? czasu otrzymuj?? na jeden ze swoich numerów (aktualnie
> nieu??ywany) informacje esemesami o operacjach na jakim?? koncie. Na pewno nie
> na moim, bo nie posiadam konta w Inteligo. Znam rodzaje operacji, ich
> wysoko???? i saldo na rachunku. Szkoda, ??e nie znam pozosta??ych danych...
> Pomimo szcz??tkowo??ci informacji, ??le to ??wiadczy o banku i ich
> zabezpieczeniach. Je??li raz powsta??a taka pomy??ka - zak??adam, ??e niecelowa -
Najprawdopodobniej właściciel konta w Inteligo pomylił się o jedną
cyferkę w numerze telefonu podając go do Inteligo. Nie sądze aby to
byłaa wina Inteligo. Pomyłka ludzka rzecz - pani w Inteligo wpisując
ze słuchu do kompa też mogła się rąbnąć o jedną cyfrę. Właściciel
konta powinien się zorietować że mu SMSy nie dochodzą, ale może nie
zależy mu na tych SMSach a ma pierwsze dwa miesiące gratis, może nawet
o tym nie wie. Nie ma co się burzyć o takie rzeczy, żaden człowiek nie
jest nieomylny.
--
Miernik _________________________ xmpp:m...@a...info
___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
http://www.miernik.ctnet.pl/
-
7. Data: 2004-06-20 17:20:04
Temat: Re: Albo inaczej... :p
Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>
"MiCom" <m...@w...org> schrieb im Newsbeitrag
news:cb49un$d34$1@kastor.ds.pg.gda.pl...
>
>
> Panu (-i), który dziś pobrał 200zł z bankomatu w Sulejówku na ulicy
> Sikorskiego około godz. 12.34 pozostało na rachunku 929,65zł.
ROTFL :-))))
rafal urbanelis
http://szus.info
-
8. Data: 2004-06-20 17:57:21
Temat: Re: Albo inaczej... :p
Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>
> > a moze Panu(-i) sie cos walnelo i blednie wypelnil wniosek i wpisal
> > nieprawidlowy numer telefonu?
> > moze to nie jest wina Inteligo?
> > po co zaraz Q&^% przeklinac?
>
> No a może bank jednak mógłby wprowadzić jakiś mechanizm weryfikacji
> numeru telefonu ???
>
ale po co?
to tak samo jak adres korespondencyjny, na ktory bank wysyla wyciagi
moze to tez weryfikowac?
LOL
kursor
-
9. Data: 2004-06-20 18:24:16
Temat: Re: Poufno???? informacji wg. Inteligo.
Od: "MiCom" <m...@w...org>
Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
news:20040620164101.1465.2.NOFFLE%miernik@ctnet.pl.l
ocal...
> MiCom <m...@w...org> wrote:
> Najprawdopodobniej właściciel konta w Inteligo pomylił się o jedną
> cyferkę w numerze telefonu podając go do Inteligo. Nie sądze aby to
> byłaa wina Inteligo. Pomyłka ludzka rzecz - pani w Inteligo wpisując
> ze słuchu do kompa też mogła się rąbnąć o jedną cyfrę. Właściciel
> konta powinien się zorietować że mu SMSy nie dochodzą, ale może nie
> zależy mu na tych SMSach a ma pierwsze dwa miesiące gratis, może nawet
> o tym nie wie. Nie ma co się burzyć o takie rzeczy, żaden człowiek nie
> jest nieomylny.
Oczywiście, że to była pomyłka. Jakoś w tym przypadku wykluczam inne
możliwość.
Jednak powinien być wprowadzony mechanizm weryfikacji - a Hameryce bank już
szykowałby fundusze na spłatę roszczeń klienta, którego saldo rachunku
zostało ujawnione. W końcu pomyłka może być po stronie klienta, ale klient
ma prawo być głupi, a potem nie sposób udowodnić, czy to nie wina panienki z
infolinii. A to już furtka do roszczeń, pomówień, utraty zaufania przez
bank.
pzdr
-
10. Data: 2004-06-20 18:31:47
Temat: Re: Albo inaczej... :p
Od: "MiCom" <m...@w...org>
Użytkownik "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cb4h04$fbg$1@news.onet.pl...
> "MiCom" <m...@w...org> schrieb im Newsbeitrag
> news:cb49un$d34$1@kastor.ds.pg.gda.pl...
> ROTFL :-))))
> rafal urbanelis
> http://szus.info
Śmiszne! Ktoś kto ma trochę wyobraźni jest w stanie przewidzieć, że poprzez
brak właściwych procedur taka błędna dyspozycja InfoSMS może być ustanowiona
na rachunku z wieloma zerami przed przecinkiem, a esemesy mogłyby być
wysyłane na kartę prepaid np: konkurencji, wywiadowni gospodarczej itp.
Potem ktoś w złowrogi sposób wie nie tyle o wypłatach na sumę 200zł, a o
wpływach na sumę 50 tyś Z PODANIEM TYTUŁU PŁATNOŚCI.
Po wszystkim panienka z infolini zrzuca na klienta albo pomyłkę we
wklepaniu numeru telefonu. Klient o niczym nie wie, a był nieustannie
inwigilowany. Karta prepaid powoduje, że de facto nie sposób ustalić do kogo
trafiły informacje. A panienka z infolini na wakacje pojedzie wyjątkowo na
Szeszele. Niby niewiarygodne, a jednak ostatni tydzień udowodnił, że furtka
jest chociaż uchylona.
Zanim rzucisz rotfla zastanów się czy myślisz - w ten sposób usługa
InfoSMS może być wykorzystana do złamania tajemnicy bankowej w podstawowym
zakresie.
pzdr