  • 11. Data: 2014-01-31 10:28:24
    Temat: Re: Pozew zbiorowy przeciw Millenium (kredyty we Frabnkach)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Waldek" <j...@t...mam> napisał w wiadomości
    news:lcfoul$ej7$1@node2.news.atman.pl...

    > Łopatologicznie... ?
    > - kupuje sie "na górce" i czeka na besse - LOL

    W życiu nie nazwałbym tego stratą na hossie tylko stratą na bessie :).
    P.G.

  • 12. Data: 2014-01-31 10:31:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-01-31 09:49, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości
    >>
    > Nie znam się absolutnie na giełdzie. Czy może mi ktoś łopatologicznie
    > wytłumaczyć jak się traci na hossie?

    Elementarne,

    Jak sprzedałeś przed górką, to straciłeś :)

    --
    Pete

  • 13. Data: 2014-01-31 10:43:51
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Waldek" <j...@t...mam> napisał w wiadomości

    > W życiu nie nazwałbym tego stratą na hossie tylko stratą na bessie :).

    Oj tam ... to był skrót myślowy dot. "ubrania" w przegrzane papiery
    ludzi nie majacych wiele wspólnego z inwestowaniem na gieldzie

    Na podobnej zasadzie mozna mówic że banki
    "ubrały" klientów w kredyty walutowe

    Róznica tylko taka ze na gieldzie kto poplynal - poplynal raz
    / zakładając ze nie brał kredytów na lewary /
    a tu bedzie płakał jeszcze przez szereg lat ... gdy nie dopisze klimat ;)

  • 14. Data: 2014-01-31 11:00:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nic na to nie poradzisz. Żyjemy w socjalistycznej UE gdzie interes klienta
    > stawianego z marszu jako słabszej strony umowy, jest szczególnie
    > chroniony. No oczywiście oprócz interesu banków ;-)

    Od lat nie potrafię zrozumieć tego fenomenu:
    Człowiek gdy jest w pracy musi być geniuszem, aby spełnić mnóstwo
    niespełnialych wymagań różnych dyrektyw itp. (mogę opisać moim zdaniem
    zabawny przykład niespełnialnych wymagań, ale sam z siebie nie będę
    zaśmiecał pbb).
    Ten sam człowiek, gdy tylko wyjdzie z pracy ma prawo twierdzić, że jest
    skończonym półgłówkiem, który nie wie, że herbata jest gorąca, papierosy
    szkodzą, a kursy walut zmieniają.
    Dlaczego temu człowiekowi nadal nieznajomość prawa ma szkodzić. Przecież
    znać prawo jest nieskończenie bardziej trudnym zadaniem niż wiedzieć, że
    kursy walut się zmieniają.
    P.G.

  • 15. Data: 2014-01-31 11:09:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Oj tam ... to był skrót myślowy dot. "ubrania" w przegrzane papiery
    > ludzi nie majacych wiele wspólnego z inwestowaniem na gieldzie

    Rozumiem pojęcie zyskać/stracić na giełdzie.
    Ale nie rozumiem stracić na hossie, albo zyskać na bessie.
    Myślałem, ze istnieje jakaś istotna różnica między zyskać na hossie a zyskać
    na bessie i stracić na hossie a stracić na bessie i widząc pojęcie stracić
    na hossie miałem nadzieję, że się w końcu dowiem :)
    P.G.

  • 16. Data: 2014-01-31 11:19:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-01-31 11:09, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > zyskać na bessie i stracić na hossie a stracić na bessie i widząc
    > pojęcie stracić na hossie miałem nadzieję, że się w końcu dowiem :)

    Pozycja krótka? :P

    --
    Pete

  • 17. Data: 2014-01-31 13:34:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-31 11:00, Piotr Gałka pisze:
    > Od lat nie potrafię zrozumieć tego fenomenu:

    Tak działa opiekuńcze państwo. Raz Ciebie uważa za wykształconego
    profesjonalistę i musisz bulić za to podatki a raz za debila i każe
    płacić za to że Ciebie chroni. :-)

    Taki mamy ustrój. Mi też się nie podoba ale muszę jakoś w nim egzystować
    stosować się do jego reguł.
    Nie widzę powodu żeby pazerne mendy bankowe były przed tym ustrojem
    chronione. :-)

  • 18. Data: 2014-01-31 17:21:21
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > zyskać na bessie i stracić na hossie a stracić na bessie i widząc
    > pojęcie stracić na hossie miałem nadzieję, że się w końcu dowiem :)

    Utwórz wątek z takim absurdalnym pytaniem, to może się czegoś dowiesz...
    Jak na razie walnąłeś jak kulą w płot, zupełnie bez sensu.
    Twoje pytanie zabrzmiało tak, jakby Waldek napisał, że ktoś stracił na
    hossie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 19. Data: 2014-01-31 18:33:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Utwórz wątek z takim absurdalnym pytaniem, to może się czegoś dowiesz...
    Jeśli nie zauważyłeś to ja już przestałem pytać. Jedynie wyjaśniłem dlaczego
    w ogóle się odezwałem.

    > Jak na razie walnąłeś jak kulą w płot, zupełnie bez sensu.
    > Twoje pytanie zabrzmiało tak, jakby Waldek napisał, że ktoś stracił na
    > hossie.

    A jak inaczej zrozumieć: "ci, którzy wtopili podczas ostatniej hossy kupe
    szmalcu.." ?
    Jest może jakieś inne znaczenie słowa "wtopić" niż "stracić" ?
    P.G.

  • 20. Data: 2014-01-31 21:23:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2014-01-31 18:33, Piotr Gałka pisze:
    > A jak inaczej zrozumieć: "ci, którzy wtopili podczas ostatniej hossy
    > kupe szmalcu.." ?
    > Jest może jakieś inne znaczenie słowa "wtopić" niż "stracić" ?

    Stracić? Pierwsze słyszę.
    Wtopić potocznie znaczy tyle co zrobić coś źle, schrzanić.
    Czyli w tym wypadku: źle zainwestować.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl