  • 81. Data: 2011-11-13 18:24:37
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:j9ohm3$ajq$1@usenet.news.interia.pl...

    > Wyjaśnienie jest proste : średni wiek przechodzenia na emeryturę był
    > wyższy niż obecnie przy jednocześnie krótszej o 5 lat średniej długości
    > życia (to powodowało też duże oszczędności w służbie zdrowia) i niższych,
    > wypłacanych świadczeniach w stosunku do średniej płacy. W efekcie koszt
    > emerytur i rent za socjalizmu Gierka wynosił ok. 5% PKB a nie 12-14% PKB
    > tak jak jest obecnie w krwiowierczym kapitaliżmie.

    W niekrwiożerczym PRLu państwo okradało obywateli w prosty sposób, za pracę
    nie płacono.
    Dzięki temu byle gdzie poza granicami komuny można było za miesięczną pensję
    kupić g. na patyku.
    Tyle samo można było kupić za emeryturę, więc nic dziwnego że zabierały one
    mniej % PKB.

  • 82. Data: 2011-11-13 18:40:52
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć [bo kapitalizm kosztuje?]
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "skippy" <s...@o...eu> pisze:
> [...]
    > pensję kupić g. na patyku.
    > Tyle samo można było kupić za emeryturę, więc nic dziwnego że

    Ja się z taką lubością bawisz w demagogie to proszę bardzo:
    To ile procent "długów Gierka" liczy dzisiejsze zadłużenie RP3
    przeliczone na dolary i co ile kolejnych lat RP3 zaciąg tyle co Gierek
    przez całe swoje rządy?

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Życie to ciężka i smutna sprawa.

  • 83. Data: 2011-11-13 18:49:32
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 13-11-2011 o 08:37:13 Emeryt <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Niestety Anatol przytacza argumenty powtarzane na u?ytek publiki.
    > Takimi s? np. jego dane przytoczone wy?ej z prognozy wykonania bud?etu na
    > ten rok, jak równie? próba mydlenia jak to Skarb Panstwa (nie bud?et)
    > finansuje ZUS i OFE. Jest niestety wielu takich ludzi którzy s?

    dane są oficjalne. Masz inne dane o wyższej wiarygodności?
    SP finansuje ZUS, a jesli nie, pokaż na danych, które są wiarygodne.
    Wysnuwanie teorii spiskowych bez danych numerycznych juz tu ćwiczyliśmy i
    nie dało się tego obronić.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 84. Data: 2011-11-13 18:58:51
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 12-11-2011 o 23:58:06 skippy <s...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał w wiadomości

    > to może po prostu napisz że system bismarckowski zazwyczaj jest
    > deficytowy, a nie sugerujesz że w prlu taki nie był
    >
    > nie no q uśmiałem sie :)))

    Nie widze nic smiesznego.
    System tego typu jest zależny w dużej mierze od demografii, nie tylko
    gospodarki.
    szoki końca lat 80tych wpłynęły na jedno i drugie. Lata 70te to był szczyt
    demograficzny i uczono o tym w szkołach.
    O baby boomers, powojennym pokoleniu pewnie wiesz? Nie ma więc się dziwic
    , czemu w PRL problem mógł być marginalny.
    Obecnie jesteśmy w demograficznej zapaści, która na razie jest dość
    łagodna, ale prognozy GUS, całkiem oficjalne, wskazują na pogłębianie sie
    przez 20 lat - ubędzie parę milionów Polaków. a emerytów przybędzie sporo
    szczegolnie w ciagu 10 lat, afair.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 85. Data: 2011-11-13 19:33:23
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "A. Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To ile procent "długów Gierka" liczy dzisiejsze zadłużenie RP3
    > przeliczone na dolary i co ile kolejnych lat RP3 zaciąg tyle co Gierek

    wiem że wtedy miesięczna praca była wyceniona na pół pary Levisów, teraz na
    klikadziesiąt
    obliczenia jakiegoś pkb w komunie mnie nie interesują ponieważ był to system
    zamknięty, gdzie nie płacono za pracę
    ciężko coś liczyć dla tak kosmicznej fikcji

  • 86. Data: 2011-11-13 19:36:02
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > Napisałeś że zaprzeczam sam sobie. A ja po prostu wiem że nie ma złotego
    > środka.

    a OK czaje

    powtórze tylko, że PO miała zmniejszyć ilość bytów o 10%, tymczasem
    zwiększono ją
    to klasyczny przykład z zycia i to na bieżąco
    tak postępuje ten toczeń
    jak wyzywić nowych - dowalić bardziej tym co płacą podatki

  • 87. Data: 2011-11-13 21:18:22
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    zlikwidować wszystkie milion podatków i zostawić tylko odpowiednio wyliczony
    jednostawkowy VAT
    taki jest mój postulat którego nikt nie zrealizuje, niestety

    to by uprościło system na maksa

  • 88. Data: 2011-11-13 21:23:21
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-13 22:18, skippy wrote:
    > zlikwidować wszystkie milion podatków i zostawić tylko odpowiednio
    > wyliczony jednostawkowy VAT
    > taki jest mój postulat którego nikt nie zrealizuje, niestety
    >
    > to by uprościło system na maksa

    Docelowo, nie wiem czy tylko sam VAT, ale zdecydowanie ilość podatków
    oraz ilość ulg i odliczeń w dół.

    I tego co mówię, też nikt nie zrealizuje ;)

    Mroziu

  • 89. Data: 2011-11-13 22:53:44
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Docelowo, nie wiem czy tylko sam VAT, ale zdecydowanie ilość podatków oraz
    > ilość ulg i odliczeń w dół.
    >
    > I tego co mówię, też nikt nie zrealizuje ;)

    mi chodzi że wszystko do kasacji, a VAT w górę dla wyrównania
    ale nikomu nie jest na rękę takie uproszczenie systemu
    zamiast 10% trzeba by wywalić 80% mieszaczy wisły kijem

  • 90. Data: 2011-11-14 07:28:34
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "skippy" <s...@o...eu> pisze:
> [...]
    > system zamknięty, gdzie nie płacono za pracę
    > ciężko coś liczyć dla tak kosmicznej fikcji

    Czyli dla ciebie życie na szaleńczo zaciągany kredy RP3 jest w pożadalu?
    Najpierw się głupich ludzi kupi na kredyt a sporo potem im się ostro
    dociśnie śrubę żeby te kredyty pospłacać?

    A twoja _przesada_ w graniu kursem czarnorynkowym USD za PRL jest
    zabawna :-)

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Gdzie ptaki lot zniżają, tam jest woda.