    From: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Praca zagranicą a transfer pieniędzy do Polski.
    Date: Tue, 3 Sep 2002 10:28:49 +0200

    Witam!

    Może coś poradzicie: człowiek wyjeżdża do Hiszpani do pracy. W Polsce
    zostaje żona z dziećmi, praktycznie bez żadnych środków do życia. Dlatego w
    miarę regularnie trzeba przesyłać do Polski pieniądze. No i tu rodzi się
    problem. Jak dostarczyć pieniądze do Polski. Może coś poradzicie.
    Ja zaproponowałem trzy wyjścia, ale nie wiem które jest korzystniejsze

    1) Założenie konta w Polsce i wpłata na to konto w Hiszpanii (nie wiem ile
    kosztują takie wpłaty do Polski w Hiszpani, poza tym urząd skarbowy - skąd
    kasa wpływa regulanie, straty na kursach?)

    2) Założenie konta w Hiszpanii np. w Citibank i wyciąganie pieniędzy w
    Polsce z bankomatu (czy w ogóle może tam Polak bez prawa pobytu założyć
    konto? Opłaty za prowadzednie, koszty wypłat?)

    3) Przesyłanie przez wyspecjalizowaną firmę typu Western Union ( jakie
    koszty?)

    Najlepsze byłoby przekazywanie pieniędzy przez zaprzyjaźnione osoby do
    Polski, ale trudno tu mówić o regularności przekazów.
    Dodam jeszcze że ma to być praca na budowie, pewnie niezbyt płatna, więc
    kwoty powinny byc stosunkowo niewielkie.
    Może podpowiecie jakie wyjście jest najkorzystniejsze?

    Pozdrawiam
    Władysław Jagiełło