  • 1. Data: 2008-01-05 15:12:57
    Temat: Problem z kredytem a umowa podpisana.
    Od: "Rafał" <o...@a...pl>

    Witam, mam taki przypadek. Podpisałem umowę o pożyczkę hipoteczną z
    Nykredit. Żadnych problemów, papiery ok, wartość pożyczki = 50% wartości
    nieruchomości. Po podpisaniu umowy dowiaduję się, że w sumie to w KW
    mieszkania (spółdzielcze własnościowe) jest wpisana także moja żona.
    Mieszkanie nabyłem sam. Potem się ożeniłem. Potem założyłem KW, a że było
    pole na wpisanie małżonki, to wpisałem (błąd). Sąd założył KW zgodnie z
    wnioskiem, chociaż przydział ze spółdzielni, umowa i zaświadczenie ze
    spółdzielni nie wspominały o mojej żonie (tym razem błąd sądu).
    I jestem w d.pie. Bank pomimo podpisanej umowy (wcześniej nie miał
    zastrzeżeń do dokumentów) powiedział, że pieniądze wypłaci jak wyprostuję
    KW. A żeby to zrobić, to z tego co się orientuję trzeba złożyć pozew cywilny
    bez sporu i czekać. A kasa mi jest potrzebna?
    Oczywiście kredyt biorę razem z żoną. Nie wiecie może jak wybrnąć z tej
    fajnej sytuacji?

    Pozdrawiam Rafał.

  • 2. Data: 2008-01-07 11:22:43
    Temat: Re: Problem z kredytem a umowa podpisana.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał pisze:

> [...]
    > KW. A żeby to zrobić, to z tego co się orientuję trzeba złożyć pozew cywilny
    > bez sporu i czekać. A kasa mi jest potrzebna?

    Jaki pozew?? Składasz wniosek w sądzie o sprostowanie zapisów w księdze
    wieczystej.

    Swoją szosą nie bardzo rozumiem, o co chodzi bankowi, zwłaszcza że
    kredyt bierzecie wspólnie.

  • 3. Data: 2008-01-07 15:07:01
    Od: "Rafał" <o...@a...pl>

    > Jaki pozew?? Składasz wniosek w sądzie o sprostowanie zapisów w księdze
    > wieczystej.
    Tak myślałem, ale byłem się dowiedzieć w Sądzie (są godziny przyjęć
    interesantów - przewodniczący wydziału przyjmuje) i dowiedziałem się, że
    raczej pozew, bo wniosek w takiej sprawie to nie przejdzie, ale w sumie to
    ona musiałaby się zastanowić, a nie ma czasu!

    > Swoją szosą nie bardzo rozumiem, o co chodzi bankowi, zwłaszcza że
    > kredyt bierzecie wspólnie.

    O gdybym ja to wiedział.... Powiedziałem wyraźnie, zrobię co chcą, złożę
    wniosek, sprawę czy co tam chcą, ale najpierw kasa. A bank na to: dopiero po
    uprawomocnieniu się wpisu?? Chyba goście z ZUSu tam pracuję. Ech, napiszę
    jak się skończy

    Pozdrawiam
    Rafał