-
1. Data: 2002-03-12 22:06:42
Temat: Problem - zakupy w internecie
Od: "mb" <m...@p...wp.pl>
Próbowałem zamówić płytę CD w Stanach przy użyciu VE Inteligo . Po
wypelnieniu formularza otrzymalem informacje: blad transakcji, kod CVV2 i
adres odbiorcy nie zgadza sie z adresem rachunku. Probowalem kilka razy i
ciagle dostawalem odpowiedzi typu: odmowa transakcji blad taki czy taki.
Poprosilem znajomego posiadacza VE Inteligo (nazwijmy go X) o wykonanie
zamowienia. Podawal siebie jako platnika, mnie jako odbiorce. Efekt taki
sam: brak potwierdzenia transakcji, komunikaty o bledach. Kolejny znajomy
(Y), tym razem Visa Classic BGZ - odmowa, blad transakcji. I nagle jak w
niezlym horrorze: SMS od Inteligo: obciazenie tyle a tyle, trans.- karta.
Po zalogowaniu na Inteligo okazuje sie, ze mam tygodniowa blokade na kwote
transakcji, X ma dwie blokady na ta kwote, Y zastanawia sie jak to
sprawdzic.
Kilka pytan: Ile plyt kupilem? Zadna, jedna, od trzech wzwyz? Czy skoro nie
dostalem potwierdzenia od dostawcy to wszystkie transakcje zostana po
tygodniu anulowane? Pani w infolinii Inteligo twierdzi, ze powinienem czekac
tydzien, a potem sie zobaczy. Jakies sugestie? Z goory dziekuje.
-
2. Data: 2002-03-12 22:08:34
Temat: Re: Problem - zakupy w internecie
Od: "Krab" <k...@h...pl____>
Użytkownik "mb" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
news:a6lqp6$101$1@news.tpi.pl...
> Kilka pytan: Ile plyt kupilem? Zadna, jedna, od trzech wzwyz?
he he - no to masz zagwozdke :-((
Ostatnio placilem tez w usa i zastanawialem sie nad zaplata inteligo'wą, ale
ponieważ taki przypadek był tu już kilka razy opisany - zdecysowalem sie na
karte lukasową
Jest szansa ze Twoja blokda zniknie, ale tez i ktos tu kiedys pisal, ze po
zniknieciu blokady - tranzakcja jednak zostala zrealizowana w pozniejszym
terminie.
Tak, ze nie jest za wesolo z tymi platnosciami i tak sie glosno zastanawiam,
ze chyba jednak warto wybieracjedną z kilku (niestety platnych) mozliwosci
- karta typowo wirtualna typu mbank
- karta typu inteligo - z osobnym kontem dla tej karty i niezaleznie
sterowanym saldem - tylko do celow platnosci internetowych..
Oba rozwiazania daja te przewage, ze przed tranzakcja - zasilamy konto i
przynajmniej jest pewnosc, ze nie powstana 2 blokady.
Osobiscie jednak NIE polecam do tego mbanku, gdyz nie dosc, ze jest to
oferta drozsza od innych - to jeszcze potrafia obciazyc konto glowne
(ekonto) w przypadku braku srodkow na koncie karty wirtualnej - co dla mnie
jest absurdem (info - opis na forum mbanku)
Njtansze jest inteligo w tym wzgledzie - ale wlasnie czesto zdarzaja sie
sytuacje - braku jej akceptacji
Jedyna pewna forma to VC, ale tez i jest to rozwiazanie w sumie najdrozsze -
jesli mialo by byc tylko do tego celu i najbardziej chyba jednak
niebezpieczne - jesli laczy sie jej uzytkowanie codzienne i internetowe.
Ktos tu (ktos z usa) pisal o mozliwosci zalozenia konta i karty w usa, ale
nie za bardzo zrozumialem jak i za ile :-( - sadze - ze niestety drogo
(chocby ze wzgledu na klopoty i koszty zasilenia)
jesli ktos ma dobry pomysl na te watpliwosci - to .... do klawiatury :-))
-
3. Data: 2002-03-12 23:01:10
Temat: Re: Problem - zakupy w internecie
Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>
Użytkownik "mb" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
news:a6lqp6$101$1@news.tpi.pl...
> Kilka pytan: Ile plyt kupilem? Zadna, jedna, od trzech wzwyz?
Raczej zero. Jezeli odstawca nie otrzymal potwierdzenia platnosci, to nie
zrealizuje zamowienia. Ale gwarancji na to nie daje:-)
Pzdr,
Maciej
-
4. Data: 2002-03-12 23:13:52
Temat: Re: Problem - zakupy w internecie
Od: "Metaxa aka Cytrynek" <m...@s...pl.antispamfilter>
spotkałem się z tym, iż blokady takie były usuwane po 7 dniach z konta
klienta. Z tym, że były to takie transakcje (ATM i POS), które dostały
autoryzacje ale nie doszły do skutku, np. z powiodu awarii bankomatu lub
przerwania łaczności.
--
Pozdrawiam,
Metaxa aka Cytrynek
-
5. Data: 2002-03-12 23:28:43
Temat: Re: Problem - zakupy w internecie
Od: "mb" <m...@p...wp.pl>
Użytkownik "Krab" <k...@h...pl____> napisał w wiadomości
news:a6lu8k$r4n$1@news.tpi.pl...
> Użytkownik "mb" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> news:a6lqp6$101$1@news.tpi.pl...
> > Kilka pytan: Ile plyt kupilem? Zadna, jedna, od trzech wzwyz?
>
> he he - no to masz zagwozdke :-((
Dzieki za odpowiedz.To, ze ktos mial tego rodzaju problemy to marna
pociecha, ale zawsze razniej.
-
6. Data: 2002-03-13 06:37:31
Temat: Re: Problem - zakupy w internecie
Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>
Użytkownik "Krab" <k...@h...pl____> napisał w wiadomości
news:a6lu8k$r4n$1@news.tpi.pl...
> Osobiscie jednak NIE polecam do tego mbanku, gdyz nie dosc, ze jest to
> oferta drozsza od innych - to jeszcze potrafia obciazyc konto glowne
> (ekonto) w przypadku braku srodkow na koncie karty wirtualnej - co dla
mnie
> jest absurdem (info - opis na forum mbanku)
Nie jest to domeną mBanku. Też miałem z VE Inteligo przypadek w Merlinie 3
próby autoryzacji 3 błędy i w efekcie 3 blokady. Ale nie była winna karta
ale przeglądarka. Autoryzacja w Merlinie jest na stronach ecardu i po
płatności powinno wrócić się na strony sklepu. Moja Opera wywalała jakiś
błąd wyświetlała stronę tekstową i koniec. Dopiero 4 próba z IE 6.0 udała
się. Póżniej zrobiłem jeszczejedną transakcję i pogubiłem się w blokadach.
Jedno zamówienie przeciągnęło się o 2 tygodnie. 3 niesłuszne blokady i
następna w Inteligo zeszły po tygodniu i widząc wolne środki na koncie
przelałem je na inny rachunek. Aż po kilku dniach widzę debet na rachunku
gównym. Inteligo obciążyło rachunek za ostatnią transakcję o której
zapomniałem. Ale to moja wina. Tak wię w Inteligo również obciążą konto bez
środków jeśli wcześniej była blokada.
Amehat
-
7. Data: 2002-03-13 10:21:44
Temat: Re: Problem - zakupy w internecie
Od: "ppinq" <p...@h...pl>
>Nie jest to domeną mBanku. Też miałem z VE Inteligo przypadek w Merlinie 3
>próby autoryzacji 3 błędy i w efekcie 3 blokady. Ale nie była winna karta
>ale przeglądarka. Autoryzacja w Merlinie jest na stronach ecardu i po
>płatności powinno wrócić się na strony sklepu. Moja Opera wywalała jakiś
>błąd wyświetlała stronę tekstową i koniec. Dopiero 4 próba z IE 6.0 udała
>się. Póżniej zrobiłem jeszczejedną transakcję i pogubiłem się w blokadach.
>Jedno zamówienie przeciągnęło się o 2 tygodnie. 3 niesłuszne blokady i
>następna w Inteligo zeszły po tygodniu i widząc wolne środki na koncie
>przelałem je na inny rachunek. Aż po kilku dniach widzę debet na rachunku
>gównym. Inteligo obciążyło rachunek za ostatnią transakcję o której
>zapomniałem. Ale to moja wina. Tak wię w Inteligo również obciążą konto bez
>środków jeśli wcześniej była blokada.
Nie wiem dlaczego uważasz, że to Twoja wina.
Skoro blokady zostały zdjęte to miałeś przecież pełne prawo
do dysponowania swoimi pieniędzmi.
A że blokada została zdjęta to już inna sprawa, tylko co
ma do tego klient?
BTW Inteligo twierdzi, że nie da się zrobić debetu.
PinQ
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
-
8. Data: 2002-03-13 15:01:28
Temat: Re: Problem - zakupy w internecie
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krab" <k...@h...pl____> napisał w
wiadomości news:a6lu8k$r4n$1@news.tpi.pl...
> - karta typu inteligo - z osobnym kontem dla tej
karty i niezaleznie
> sterowanym saldem - tylko do celow platnosci
internetowych..
> (...) daja te przewage, ze przed tranzakcja -
zasilamy konto i
> przynajmniej jest pewnosc, ze nie powstana 2
blokady.
Ale w takim rzowiązaniu w przypadku Initeligo może
chyba powstać debet ?
Sark
-
9. Data: 2002-03-13 17:21:08
Temat: Re: Problem - zakupy w internecie
Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>
>
> Ale w takim rzowiązaniu w przypadku Initeligo może
> chyba powstać debet ?
>
Debet może powstać tylko wtedy gdy blokada wygaśnie szybciej (7 dni) niż
zostanie rozliczona transakcja.
Miałem już 2 razy taki przypadek. Obciążenie przyszło po miesiącu od
wygaśnięcia blokady. Fajnie by było gdyby Inteligo w takim przypadku
przysyłało ostrzegawczego SMS.