  • 11. Data: 2011-02-05 00:46:24
    Temat: Re: Proszę bardzo - skimmer pozabankomatowy
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 04 Feb 2011 12:47:22 +0100, SERG napisał(a):

    > zależy jaka
    > tu masz przykladowe ceny
    > http://www.test-therm.com.pl/ir/kamera_temowizyjna.h
    tm
    No sama taniocha. Dodajac koszt ryzyka (w tym tego, ze ktos sprywatyzuje
    te kamere zostawiona bez dozoru), nie bardzo sie chyba oplaci.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 12. Data: 2011-02-05 07:03:06
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <s...@t...localdomain>
    Jacek Politowski <s...@n...istnieje> wrote:

    > A i to nie musi wystarczyć. Bylejaka kamerka termowizyjna zwykle
    > wystarczy do odczytania wciskanych klawiszy jeszcze trochę czasu po
    > odejściu od bankomatu.
    > (zimą rękawiczki być może wystarczająco zabezpieczają, ale testów
    > w tym zakresie nie widziałem :-)

    A jednak było i coś o rękawiczkach:
    http://lcamtuf.coredump.cx/tsafe/

    Swoją drogą - ciekawe jak tanio da się wyprodukować kamerkę/aparat
    termowizyjny.

    Choćby patrząc na to, że amatorzy fotografii IR demontują filtry
    podczerwieni ze zwykłych aparatów, za to montują filtry światła
    widzialnego - i robią zdjęcia IR. Są także aparaty które mają
    fabryczny "night vision" (czyli pewnie fabrycznie nieco wyższą czułośc
    na IR). Albo popatrzcie sobie przez aparat z telefonu komórkowego na
    diodę pilota od telewizora.

    Założę się, że da się wyprodukować duużo taniej niż te przykłady,
    które padały w tym wątku.

    --
    Jacek Politowski

  • 13. Data: 2011-02-05 17:44:13
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 05 Feb 2011 07:03:06 +0000, Jacek Politowski napisał(a):

    > Założę się, że da się wyprodukować duużo taniej niż te przykłady, które
    > padały w tym wątku.
    Ale te twoje przyklady powyżej to nie sa urzadzenia termowizyjne, bo te
    musza lapac przynajmniej zakres 5um (najlepiej 8-14). Najtansze matryce
    mikrobolometryczne to kilka tys. zielonych za sztuke :( + optyka gemanowa
    = spory koszt.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 14. Data: 2011-02-05 20:14:12
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 05 Feb 2011 07:03:06 GMT, Jacek Politowski wrote:
> [...]
    > widzialnego - i robią zdjęcia IR. Są także aparaty które mają
    > fabryczny "night vision" (czyli pewnie fabrycznie nieco wyższą czułośc

    Termowizja i to powyzej to są troche inne zakresy IR...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns