  • 11. Data: 2006-04-12 08:08:29
    Temat: Re: Prrzkroczenie terminu spłaty karty kredytowej Maxima Lukas Bank
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 11 Apr 2006 10:03:09 +0200, "PiotrF" <...@...pl> wrote:

    >Naliczyli mi odsetki karne w kwocie ok 8zł
    >+ opłata za nieterminową spłatę 30zł !!!!!

    Bezprawnie.

    >Pytanie czy jest sens pisać reklamacje i bić piane w tym banku ?
    >odsetki rozumiem, niespłaciłem to doliczyli, ale ta kara 30zł to trochę
    >przegięcie

    Jest. Taka kara jest niezgodna z prawem w Polsce. Zgodnie z K.C.
    opłata karna (kara umowna) może dotyczyć nieterminowego dostarczenia
    towarów lub usług, za nieterminowe spłaty należności można naliczać
    tylko odsetki, co bank czyni.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.fototok.tkb.pl/pt/photo.php?p=100361

  • 12. Data: 2006-04-12 13:35:09
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-11, witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > A bez wyciągu nie wiedziałeś kiedy masz zapłacić?
    > Nie zdziwiło cię to, że wyciąg nie przyszedł w terminie i nie
    > zadzwoniłeś do banku.

    Dlaczego miałoby go to zdziwić, jeśli np. w ogóle nie zorientował się,
    że w tym miesiącu wyciągł nie przyszedł? Naprawde są ciekawsze zajęcia
    niż rozmyślanie nad rachunkami.

    > Sam nic nie zrobiłeś, a pretensje masz do banku.

    Z komentarzy o karach umownych widać, że być może słuszne.

    Renata

  • 13. Data: 2006-04-13 06:19:11
    Od: "Marcin" <...@...a>

    > Dlaczego miałoby go to zdziwić, jeśli np. w ogóle nie zorientował się,
    > że w tym miesiącu wyciągł nie przyszedł? Naprawde są ciekawsze zajęcia
    > niż rozmyślanie nad rachunkami.

    dlatego, ze w umowie z bankiem zobowiazal sie do tego bez wzgledu na to,
    czy otrzyma wyciag czy nie.

    M.

  • 14. Data: 2006-04-13 06:44:48
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-13, Marcin <...@...a> wrote:

    > dlatego, ze w umowie z bankiem zobowiazal sie do tego bez wzgledu na to,
    > czy otrzyma wyciag czy nie.

    A przecież jak już się ktoś do czegoś zobowiąże, to nie ma
    siły, żeby zapomniał.

    Renata

  • 15. Data: 2006-04-13 07:39:19
    Od: "Marcin" <...@...a>

    > A przecież jak już się ktoś do czegoś zobowiąże, to nie ma
    > siły, żeby zapomniał.

    alez oczywiscie, ze mial prawo zapomniec, jest tylko czlowiekiem,
    dlatego ma zaplacic odsetki ktore w umowie przewidziano
    na wypadek "zapomnienia" i na ktore sam sie zgodzil

    M..

  • 16. Data: 2006-04-13 18:14:05
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-13, Marcin <...@...a> wrote:

    > alez oczywiscie, ze mial prawo zapomniec, jest tylko czlowiekiem,
    > dlatego ma zaplacic odsetki ktore w umowie przewidziano
    > na wypadek "zapomnienia" i na ktore sam sie zgodzil

    A co to ma do rzeczy? Pisałam o tym, że zapomnieć można i nie ma w
    tym nic nadzwyczajnego, a było to w komentarzu do
    wypowiedzi zdziwionego witka:
    "A bez wyciągu nie wiedziałeś kiedy masz zapłacić?
    Nie zdziwiło cię to, że wyciąg nie przyszedł w terminie i nie
    zadzwoniłeś do banku."

    To po pierwsze. Po drugie, to w pytaniu nie chodziło o odsetki, a o
    karę umowną.

    Renata

  • 17. Data: 2006-04-13 18:51:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> wrote in message
    waw.pl...

    > To po pierwsze. Po drugie, to w pytaniu nie chodziło o odsetki, a o
    > karę umowną.

    A moglabys pokazac gdzie ta "kara umowna" jest w cenniku?
    http://www.lukasbank.pl/download/TOIP_maxima_plus.pd
    Sam nie moge znalezc...

    MK

  • 18. Data: 2006-04-14 06:58:02
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-13, MK <m...@i...pl> wrote:
    > "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> wrote in message
    waw.pl...

    > A moglabys pokazac gdzie ta "kara umowna" jest w cenniku?
    > http://www.lukasbank.pl/download/TOIP_maxima_plus.pd

    A dlaczego akurat ja? Nie mam karty maxima, nic na jej temat nie
    wiem, nie wiem, kiedy autor wątku podpisywał umowę i na jakich
    warunkach, pisz do niego lub do banku.

    Renata

  • 19. Data: 2006-04-18 12:35:08
    Od: "PiotrF" <...@...pl>

    przede wszystkim jeśli coś jest tak ważne że niedostarczenie tego powoduje
    finansową karę to powinno byc do mnie wysłane poleconym !!!
    a nie to że ja mam pilnować terminów i czy poczta dostarcza list czy nie,
    albo czy bank wysle lub nie.
    Jak sie ma tone korespondencji to czasem się wydaje że już płaciłem,albo
    przyjdzie lada dzień.

    a w banku mają moj mail nr telefonu, pocztę wewnętrzną bankową, mogą wysyłać
    przypomnienia
    ale po co lepiej walić kary i na tym zarabiać bo klient i tak zaplaci

    tam orange potrafi dzien wczesniej przed terminem platnosci wyslac monit
    smsem

    nie chcą abym używał ich karty to nie będę, jak tylko reklamacja bedzie
    odmowna rezygnuję z ich super karty maxima bez podglądu transakcji

    Piotr

  • 20. Data: 2006-04-18 12:40:32
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-04-18 14:35, kiedy PiotrF zdecydował(a)
    się stwierdzić,że:
> [...]
    >
    > nie chcą abym używał ich karty to nie będę, jak tylko reklamacja bedzie
    > odmowna rezygnuję z ich super karty maxima bez podglądu transakcji

    Obawiam się, że z takim podejściem powinieneś zasilić (liczną także w
    tej grupie) partię osób, które postanowiły żyć bez pomocy kart
    kredytowych. Nie ma w tym nic złego, bo nie ma przymusu posiadania kart
    kredytowych.
    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****