  • 1. Data: 2002-01-04 18:21:25
    Temat: Przelanie pieniedzy za granice
    Od: "TK-Darkman" <d...@k...chip.pl>

    W sprawach bankowych jestem laikiem, wiec zadaje to pytanie na tej grupie -
    sa tu chyba madrzejsi ode mnie.
    Chcialbym sie dowiedziec jak moge przelac pieniadze za granice (konkretnie
    do USA) - chodzi o sume rzedu 10 - 20 000 USD. Ja znam kilka sposobow - moze
    ktos powie mi ktory bedzie najkorzystniejszy.
    1. Przelac pieniadze z konta - tak bezposrednio to sie chyba nie da, trzeba
    za pomoca jakiejs firmy (tylko jakiej?) - ale podobno kosztuje to 2% dla
    polskiego US + jakas prowizja dla tej firmy (ile?)
    2. Korzystac z karty np. Inteligo VE za granica - czy w USA w ogole
    akceptuja w bankach / bankomatach VE? I czy da sie wybrac pieniadze w banku
    (bo bankomat kwoty 10 czy 15 tys USD raczej mi nie wyda....) - w Polsce moge
    chyba isc do dowolnego banku i wybrac pieniadze za 9,90 prowizji - a jak za
    granica?
    3. Przewiezc pieniadze w kieszeni - tu podobno tez sa problemy bo polska
    Straz Graniczna sie tego czepi i nie pozowli wywiezc takiej sumy.

    Czy ktos moglby mi pomoc i powiedziec jak najkorzystniej wyslac te
    pieniadze?

    Pozdrawiam
    Darkman

  • 2. Data: 2002-01-04 19:05:24
    Temat: Re: Przelanie pieniedzy za granice
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "TK-Darkman" napisał w wiadomości .
    (...)
    > 3. Przewiezc pieniadze w kieszeni - tu podobno tez sa problemy bo polska
    > Straz Graniczna sie tego czepi i nie pozowli wywiezc takiej sumy.

    Jesli mialbym wybierac, to wybralbym sposob 3 (podroze
    ksztalca :)) ). Przedtem wybralbym sie do banku (marmurka)
    no moze dwa razy. Raz by wplacic na konto, drugi by pobrac
    wraz z odpowiednim zezwoleniem.

  • 3. Data: 2002-01-04 22:24:06
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam :)

    przewiezc $10.000 w kieszeni to PRZECIEZ ZADEN PROBLEM. To jest tylko paczka
    banknotow 100-dolarowych, ktora chowam w wewnetrznej kieszeni i nic/nikt jej
    nie zobaczy/wywacha.

    Pozdrawiam,

    --
    SzYmOn

  • 4. Data: 2002-01-05 10:16:24
    Od: "TK-Darkman" <d...@k...chip.pl>

    > To jest tylko paczka
    > banknotow 100-dolarowych, ktora chowam w wewnetrznej kieszeni i nic/nikt
    jej
    > nie zobaczy/wywacha.

    Nic i nikt.... oprocz kontroli osobistych ktore sie (chyba wyrywkowo....?)
    zdarzaja

    Pozdrawiam
    Darkman

  • 5. Data: 2002-01-06 12:01:01
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    TK-Darkman wrote:

> [...]
    > chyba isc do dowolnego banku i wybrac pieniadze za 9,90 prowizji - a jak za

    jeśli wybierasz się tam osobiście to jest to najlepsze rozwiązanie.
    Ustawiasz limit gotówkowy karty VE Inteligo na "no limit", idziesz z nią
    do dowolnego banku obsługującego Visę w US, dajesz kartę, paszport,
    pan/i z okienka patrzy Ci się głęboko w oczy i za jedyne 9,90 PLN
    prowizji dostajesz US$ 10000 do rączki.
    Piękne:-))

    pzdr

    Tomek

  • 6. Data: 2002-01-06 16:13:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "TK-Darkman" <d...@k...chip.pl> writes:

    > jej
    >
    > Nic i nikt.... oprocz kontroli osobistych ktore sie (chyba wyrywkowo....?)
    > zdarzaja

    No to jesli to granica lądowa, to metoda mrówki - 2 razy po $5k i nie ma
    problemu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2002-01-07 16:17:14
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "TK-Darkman" <d...@k...chip.pl> wrote in message
    > W sprawach bankowych jestem laikiem, wiec zadaje to pytanie na tej
    ^^^^^^^
    > grupie -
    > sa tu chyba madrzejsi ode mnie.
    ^^^^^

    ROTFL :-))))))

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-01-07 20:28:16
    Od: "TK-Darkman" <d...@k...chip.pl>

    > No to jesli to granica lądowa, to metoda mrówki - 2 razy po $5k i nie ma
    > problemu.

    To istnieje jakis limit 5 k$ na jedno przkroczenie granicy?

    Pozdrawiam
    Darkman

  • 9. Data: 2002-01-07 23:53:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "TK-Darkman" <d...@k...chip.pl> writes:

    > To istnieje jakis limit 5 k$ na jedno przkroczenie granicy?

    Jakos tak. Nie pamietam dokladnie, nigdy tych napisow nie czytam.
    Moze to w Euro bylo wyrazone czy w czyms innym, ale tego rzedu to byla
    kwota. Mozna pewnie dokladnie sprawdzic w jakims dzienniku ustaw,
    powinno byc na www.sejm.gov.pl.

    Oczywiscie to bez jakiegos tam zezwolenia dewizowego czy innego reliktu
    stalinowskiego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator