  • 1. Data: 2006-11-03 20:16:53
    Temat: Przelew do USA
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    Być może będę potrzebował raz/dwa razy w miesiącu przelać pieniązki do USA
    (kwot jeszcze nie znam może to być zarówno $50 jaki $500). Ważne, żeby było
    darmo/tanio. Czas transferu nie jest najistotniejszy - tydzień czy dwa nie
    gra większej roli.
    Przejrzałem archiwum i tak:
    1. na PayPal narzekania
    2. zakładanie konta i wyłanie do USA karty bankomatowej (znajomy mieszka na
    wsi i nie wiem ile mil ma do najbliższego bankomatu) - gdzie najlepiej
    założyc taki rachunek (proszę pamiętać o max. niskich kosztach - założenie
    rachunku, jego utrzymywanie, koszt przelewu i ewentualny przelicznik
    PLN/USD) - wspominano o MultiBanku i BZWBK?
    3. western union (na ichnich www nie znalałem) - jakie szacunkowe koszty
    wysłania $50 czy $500?
    4. moneygram - koszt wysłania do 50 euro to 16,5 euro, do 325 euro to 25
    euro, do 535 euro to 35 euro.
    5. wykombinowałem na razie wysyłanie z Niemiec są niższe prozwizje, np. do
    115 euro to 7,5 euro, do 265 euro to 14 euro, do 530 to 29 euro...
    6. inne propozycje?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 2. Data: 2006-11-03 20:21:50
    Temat: Re: Przelew do USA
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Nov 2006 21:16:53 +0100,
    osoba podpisana: Maciej Loret <m...@p...pl>
    napisała:
> [...]
    > rachunku, jego utrzymywanie, koszt przelewu i ewentualny przelicznik
    > PLN/USD) - wspominano o MultiBanku i BZWBK?

    Może ing i jego karta prepaid ?
    3% bez warunków kwotowych. kursów nie znam.

    KJ

    Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie
    jest podlaczany do wyrzutni rakiet?

  • 3. Data: 2006-11-03 20:41:26
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    O której mówisz? o tej: http://www3.ingbank.pl/u235/navi/34539 ?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 4. Data: 2006-11-03 20:54:23
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    A może o debetowym elektronie: http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32325 ?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 5. Data: 2006-11-03 21:17:49
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Być może będę potrzebował raz/dwa razy w miesiącu przelać pieniązki do USA

    Się porobiło!

    *

  • 6. Data: 2006-11-03 22:36:11
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Dnia Fri, 3 Nov 2006 21:16:53 +0100, Maciej Loret napisał(a):

> [...]
    > 5. wykombinowałem na razie wysyłanie z Niemiec są niższe prozwizje, np. do
    > 115 euro to 7,5 euro, do 265 euro to 14 euro, do 530 to 29 euro...

    Moze zalozyc konto w Fortisie (to z karta z ktorej mozna wyplacac w kazdym
    bankomacie bez prowizji, chyba e-Pakiet sie zwie). Podobno nie ma
    superkorzystnych przeliczników, ale wydaje mi się że skoro karta rozliczana
    jest w USD i brak opłaty za wyciąganie z bankomatu to nie jest źle.

  • 7. Data: 2006-11-04 06:07:33
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Maciej Loret wrote:
    > Witam.

    > A może o debetowym elektronie: http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32325

    Karta Podróżnika
    http://www3.ingbank.pl/u235/navi/38871

  • 8. Data: 2006-11-04 10:02:07
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Stefan" <p...@g...com>
> [...]
    > rozliczana
    > jest w USD i brak opłaty za wyciąganie z bankomatu to nie jest źle.

    lepsze wyjscie to DB-PBC i konto "start"
    darmowa VE, i bezprowizyjne bankomaty Bank of America
    kursy w DB są całkiem korzystne - można sprawdzić na stronie www
    nie polecam utajnionych kursów stosowanych do przeliczeń przez Fortis
    *** blad ***

  • 9. Data: 2006-11-04 14:29:55
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > lepsze wyjscie to DB-PBC i konto "Start"

    Ale "start" jest chyba tylko do 26 lat, potem 8PLN/miesiąc.

    > darmowa VE, i bezprowizyjne bankomaty Bank of America

    Muszę sprawdzić jak daleko ma do bankomatu.
    Odnośnie darmowości w TOiP na ichniej www, to brak pozycji dla konta
    "Start".

    > kursy w DB są całkiem korzystne - można sprawdzić na stronie www

    A który kurs mam brać pod uwagę w przypadku wybrania gotówki z zagranicznego
    bankomatu? Sprzedaż dewiz?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 10. Data: 2006-11-04 14:56:22
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Karta Podróżnika
    > http://www3.ingbank.pl/u235/navi/38871

    OK. A co z tabelą opłat do tej karty?
    To ta na str. 15: http://www3.ingbank.pl/_itemserver/download/tab_det.
    pdf ?
    Czyli wydanie 9PLN, każda wpłata (prócz pierwszej) 5PLN i 3% każdorazowej
    wypłaty (ciekawe jakie są kursy)?
    Rozumiem, że z konta w inym banku nie jest możliwy przelew na rachunek
    karty - trzeba iść do placówki?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret