  • 1. Data: 2007-04-03 12:57:38
    Temat: Przelew z Irlandii do Polski
    Od: "Rys199" <r...@m...pl>

    Witam
    Jak najtaniej przesłać pieniądze z Irlandii do Polski ?
    Obecnie odbiorca pieniędzy ma konto w BPH.
    Czy nadawca pieniędzy może założyć konto w Irlandii ( może tak będzie
    taniej ) ? - przebywa tam dopiero kilka dni.

    Piotr

  • 2. Data: 2007-04-03 16:19:20
    Temat: Re: Przelew z Irlandii do Polski
    Od: m...@o...pl

    On Apr 3, 1:57 pm, "Rys199" <r...@m...pl> wrote:
> [...]
    > Czy nadawca pieniędzy może założyć konto w Irlandii ( może tak będzie
    > taniej ) ? - przebywa tam dopiero kilka dni.

    Witam,

    Z zalozeniem konta w Irlandi jest pewien problem - Banki chca albo
    list od pracowawcy potwierdzajacy zatrudnienie, albo dowod
    zamieszkania - np. rachunek za prad, gaz, telefon. Jesli osoba
    zamierza pracowac w Irlandii, to konto i tak bedzie zakladac. Przelewy
    np. z AIB do Polski sa bezplatne, jesli zleca sie je przez Internet i
    ma IBAN + SWIFT banku docelowego.
    Przelewy sa SHA, czyli bank odbiorcy moze pobrac oplaty, moga tez
    wystapic oplaty bankow posredniczacych.

    Z doswiadczenia wiem, ze np. do BZWBK przlew jest bezplatny i zlecony
    w poniedzialek wczesnie rano jest ksiegowany w BZWBK we wtorek po
    poludniu.
    Prawdopodobnie bez dodatkowych kosztow mozna przelac do mBanku i
    Multi, ING _chyba_ ma oplate 30zl za przychodzace polecenie wyplaty z
    zagranicy.

    polecam http://www.aib.ie , http://www.bankofireland.ie/,

    Pozdrawiam,
    Marcin

    --
    www.bawolski.pl

  • 3. Data: 2007-04-04 12:04:34
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    list od pracowawcy potwierdzajacy zatrudnienie, albo dowod
    zamieszkania - np. rachunek za prad, gaz, telefon.

    Bzdura. Wystarczy PPS, paszport i dowod osobisty lub prawo jazdy ( dwa ID ).
    Zeby dostac PPS nalezy dostarczyc "proof of addres" czyli list od landlorda
    ze dana osoba zamieszkuje na podanym adresie.
    Konto jest bezplatne, przelew do Polski recznie ( AIB ) kosztuje 70 c, przez
    internet za darmo.

  • 4. Data: 2007-04-04 15:32:26
    Od: m...@o...pl

    [..]

> [...]
    > ze dana osoba zamieszkuje na podanym adresie.
    > Konto jest bezplatne, przelew do Polski recznie ( AIB ) kosztuje 70 c, przez

    Witam,

    Czyli sam piszez ze nie calkiem taka bzdura - PPS, list od wlasciciela
    mieszkania czy pracodawcy, jak napisalem, tez bedzie potrzebny. Bez
    przygotowania "prostu z samolotu" konta raczej nie zalozysz.

    Konto w AIB jest bezplatne pod warunkiem, ze wykona sie transacje
    obciazajaca konto on-line oraz transakce bezgotowkowa karta w ciagu
    kwartalu. Jesli nie, to sporo rzeczy jest platnych - np. prowadzenie
    4.50E kwartalnie, zaksiegowanie czeku na wlasnym kloncie 0.20E,
    wyplaty z bankomatu tez 0.20E. Na szczescie ciezko jest nie spelnic
    warunkow na bezplatne prowadzenie konta :)

    Tak na marginesie, uznalem ostatnio wyzszosc naszego 26 cyfrowego
    numeru NRB nad systemem, gdzie jest numer oddzialu banku i osobno
    numer konta. Nr oddzialu jest sprawdzany przy zlecaniu przelewu, ale
    juz numer konta nie - jedna cyferka za malo i przelew wraca - po
    tygodniu....

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2007-04-04 21:47:53
    Od: Robert <k...@g...pl>

> [...]
    > numer konta. Nr oddzialu jest sprawdzany przy zlecaniu przelewu, ale
    > juz numer konta nie - jedna cyferka za malo i przelew wraca - po
    Widze, ze Irlandia nie bardzo sie rozni od UK. Probowalem zrobic przelew
    na konto Microsoftu i dupa. Numer sie nie zgadza i "na szczescie"
    przelew nie pojdzie. Metoda Ctrl-C ze strony MS Ctrl-V na stronie banku.
    Po intensywnej wymianie e-maili :) okazalo sie, ze ma byc 0 (zero) na
    poczatku nr konta :( tyle, ze na stronie MS nie bylo tego zera :(.

    A swoja droga przelew miedzy bankami idzie 3 dni :(
    Mam wrazenie, ze bankowosc tutaj stoi na poziomie polskiej bankowosci z
    lat 80-90. Jedynym plusem jest dostep do konta on-line.

    Robert

  • 6. Data: 2007-04-05 04:20:09
    Od: "T.F." <t...@u...gazeta.pl>

    "Robert" ...

    > Mam wrazenie, ze bankowosc tutaj stoi na poziomie polskiej bankowosci z
    > lat 80-90.

    ja sugeruje: "poczatek lat 80-tych"

    > Jedynym plusem jest dostep do konta on-line.

    tia, stan z 3-dniowym poslizgiem.

    --
    T.F.

  • 7. Data: 2007-04-05 07:08:55
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    T.F. wrote:
    > "Robert" ...

    > ja sugeruje: "poczatek lat 80-tych"

    > tia, stan z 3-dniowym poslizgiem.

    W takim razie po co tam wszyscy tak wyjeżdżają nie dość, że jedzenie do
    kitu to jeszcze zacofane banki ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 8. Data: 2007-04-05 21:09:25
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > W takim razie po co tam wszyscy tak wyjeżdżają nie dość, że jedzenie do
    > kitu to jeszcze zacofane banki ;)

    Z pierwszym i drugim sie zgadzam. Dzis obserwowalem po raz kolejny jak
    mozna jesc bulke z frytkami na lunch :)
    A wracajac do beznadziejnych bankow, to w tych bankach mozna trzymac
    pieniazki, na ktore sie zapracuje bez wiekszego stresu w przeciwienstwie
    do PL, gdzie nie dosc ze stres na kazdym kroku, to jeszcze nie ma czego
    trzymac w banku :(

    Apropo stresu, zona mnie pyta, gdzie jest nasza domena, bo przeciez aby
    przekazywac informacje przez internet, to trzeba oswiadczenie
    lustracyjne zlozyc :(

    Robert

  • 9. Data: 2007-04-06 08:28:17
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Robert wrote:

> [...]
    > pieniazki, na ktore sie zapracuje bez wiekszego stresu w przeciwienstwie
    > do PL, gdzie nie dosc ze stres na kazdym kroku, to jeszcze nie ma czego

    Rozumiem te problemy i wcale się nie dziwię, że ludzie z polski
    wyjeżdżają a w zasadzie uciekają. Jednak z drugiej strony jak czytam
    takie artykuły:
    http://wiadomosci.onet.pl/1396760,2678,2,kioskart.ht
    ml
    to zastanawiam się czy naprawdę warto? Dobra starczy już tego gdybania
    bo zrobiło się OT za mocno.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 10. Data: 2007-04-07 10:41:38
    Od: "T.F." <t...@u...gazeta.pl>

    "Bartosz 'bart' Nowakowski" ...

    > to zastanawiam się czy naprawdę warto?

    Na prawde myslisz, ze 3 000 000 Polakow ucieklo
    bo chca miec Land Rovera ?

    PS:
    A moze chca -po prostu- NORMALNIE(J) zyc ?

    --
    T.F.