  • 1. Data: 2003-01-11 18:06:57
    Temat: Przelew z MBanku do PKO BP
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    Otrzymałem (aukcja internetowa) numer konta w formacie:

    XX XXXXXXXX XXXXXXXXX

    Nie dało się wykonać przelewu na to konto. Dodałem więc przedrostek:

    10205402 XX XXXXXXXX XXXXXXXXX

    Została poprawnie wykryta nazwa banku:

    Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
    PKOBP I O. w Zielonej Górze

    1) Czy jest możliwe, że dodając przedrostek popełniłem błąd i wysłałem
    pieniądze na niewłaściwe konto?
    2) Czy bank nie powinien odrzucić złego przelewu?

    Chodzi o to, że minęły już ponad 24h a właściciel konta twierdzi, że nadal nie
    ma potwierdzenia dotarcia pieniędzy. Jest to zaledwie 25zł więc nic się
    strasznego nie stanie, jeśli dokonałem niewłaściwego przelewu - ale chciałbym
    wiedzieć, czy jest to w ogóle możliwe.

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 2. Data: 2003-01-11 18:11:35
    Temat: Re: Przelew z MBanku do PKO BP
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:slrnb20nfj.2mp.jp@darkwood.somewhere, Jacek Popławski wrote:
> [...]
    > PKOBP I O. w Zielonej Górze
    >
    > 1) Czy jest możliwe, że dodając przedrostek popełniłem błąd i wysłałem

    Jeśli pierwotny numer wyglądał tak:

    XX 10205402 XXXXXXXXX

    to dodałeś dobry przedrostek.
    Jeśli wyglądał inaczej, to dodałeś zły.

    W mBanku powinieneś był wpisać:

    10205402-XX10205402XXXXXXXXX

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-01-12 08:28:55
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Robert <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avpmor$rvv$...@t...icpnet.pl...

    > Jeśli pierwotny numer wyglądał tak:

> [...]

    A poniewaz nie napisales tak jak podaje przedmowca to przelew zostanie
    zaksiegowany recznie, czyli troche pozniej. 24h to za malo.
    Kiedy minelo te 24h? W sobote, kiedy wyslales post? Trzeba czekac na dzien
    roboczy. Jesli sie nie pojawia we wtorek wieczorem to bym interweniowal.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2003-01-12 19:59:31
    Od: "lucgor" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >PKOBP I O. w Zielonej Górze
    >
    >1) Czy jest możliwe, że dodając przedrostek popełniłem błąd i wysłałem

    mysle ze jest to mozliwe
    pierwsze dwie cyfry kontrolne sluza w nowym systemie numeracji do sprawdzania
    poprawnosci calego rachunku
    PKO BP o ile wiem nie we wszystkich placowkach sprawdza cyfry kontrolne
    automatycznie

    jesli w PKO BP I/O w ZG jest rachunek o numerze
    XX10203402.... gdzie XX to cyfry kontrolne, to tam poszlo twoje 25 zl

    >2) Czy bank nie powinien odrzucić złego przelewu?

    powinien, ale jak nie sprawdza numeru kontrolnego autonatycznie to musi ktos w
    PKO BP recznie sprawdzic nazwe posiadacza rachunku
    wiec chyba jeszce nie sprawdzil

    mysle ze troche wydasz na telefony przy wyjasnianiu sprawy

    ale nie martw sie, PKO BP to "stary bank", tam pracuja zywi ludzie i w
    odroznieniu do innych "amerykanskich" bankow takimi sprawami po prostu po
    ludzku jakas "panienka z okienka" sie zajmie i pieniadze do ciebie wroca

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl