  • Data: 2011-11-25 18:05:29
    Temat: Przelew z zagranicy w EURO na konto ROR w PLN
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Niestety już piatek 19.00 i świat jest zamknięty, więc nie moge się
    dowiedzieć na infolini a pytanie spadło przed chwilą. Przepraszam wobec
    tego za głupie szczegóły.

    Mam dostać przelew (za wykonaną umowę) z zagranicy. O tyle ciekawie, że
    pieniądze przyleca alboz Niemiec, albo z przedstawicielstwa w Chinach
    (!). Ważne że w euro, myślę że źrodło przelewu nie jest ważne (ale może).

    Mam tylko konto gotówkowe (ROR) w ING. Numer IBAN konta wygląda
    normalnie. Numer SWIFT banku mam (INGBPLPW).

    Szybkie pytania:

    a) czy bank musi przyjąc przelew zagraniczny bez gadania i dodatkowych
    warunków?

    b) czy opłaca mi sie go pchnąć do ROR czy może lepiej zalożyć jakieś
    walutowe i przelać tam? Zamierzam i tak wypłacić zł, chodzi o nie
    tracenie na prawdopodobnie skandalicznych kursach, mogę sobie sam
    wymienić jak-by-co.

    Oczywiście jak ktoś zna szczegóły w kontekście ING to miło, ale z
    ciekawości pytam ogólniej, czy RORy mogą akceptować dowolne wpłaty. A
    pytam dlatego że zapytano mnie "czy moje konto akceptuje wpłaty
    zagraniczne" i że to pytanie nie jest bezcelowe bo były przypadki że
    nie. Tylko dlaczego zapytano w piątek o 18 ;)