  • 11. Data: 2021-11-03 10:13:30
    Temat: Re: Przelewy natychmiastowe
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.11.2021 o 09:39, Michał Jankowski pisze:
    > Chyba najlepiej "on w twoim", żeby ten przelew na milion w niedzielę
    > wieczór nie szedł ze świeżutkiego konta, bo wtedy na 99% bank to
    > zatrzyma do wyjaśnienia. A i tak ryzyko jest, do mnie PKO dzwoniło, jak
    > płaciłem za samochód.

    Parę lat temu płaciłem za nieruchomość, jeszcze u notariusza zleciłem z
    kompa, podałem kody, minęła godzina. Sprzedający uparł się że będzie
    czekał u notariusza aż kasa wpłynie więc poszedłem do pobliskiego oddziału
    gdzie miałem konto, anulowałem wiszący przelew internetowy, zleciłem w
    placówce, przelew doszedł zanim wróciłem do notariusza.

    Następnego dnia koło południa zadzwonili z pko czy na pewno chcę wykonać
    przelew zlecony przez internet - mimo że został odwołany w placówce, poszedł
    od razu taki sam, a na koncie nie było już tyle środków. :)

  • 12. Data: 2021-11-03 11:01:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 3 listopada 2021 o 10:13:34 UTC+1 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    > przelew zlecony przez internet - mimo że został odwołany w placówce, poszedł
    > od razu taki sam, a na koncie nie było już tyle środków. :)

    To całe szczęście że nie było, bo trzeba by odkręcać.
    Choć może z drugiej strony lepiej, żeby były - bo odkręcić się da, a kasa jest ;>
    Byle nie dla spadkobierców, jak ktoś na serce padnie, jak mu wyparuje z konta sumka
    wielkości "na mieszkanie" ;P

    A co to był za taki szybki przelew? SORBNET czy wewnątrzskarbonkowy?
    No i rzeczywiście ciekawą sytuację wykryłeś - anulowanie przelewu netowego w placówce
    - niedziałające...
    Ciekawe, czy to "feature" czy "undocumented feature"?

    Mnie tam stary dobry db nie czepiał się, gdy płaciłem ponad 400k raty za chałupkę,
    puścił od razu - jedyne, co musiałem zrobić, to najpierw sobie umożliwić przelewanie
    ponad bodajże 50k dziennie, bo inaczej musiałbym to klikać przez 2 tygodnie.
    O, to było dobre - najpierw sam zadzwoniłem, że chcę, ale to nie tak od razu, oni
    jeszcze musieli oddzwonić - no i potem ustawili, nie nieskończoność, ale liczbę
    składającą się z dużej liczby dziewiątek - tak dobrze ponad 10.
    A taki milek się przychrzaniał przy 20k - hmmm, może rzeczywiście było to parę lat
    później i scamy się upowszechniły?

    No i jeszcze jest kwestia tego, ile w ogóle wynosi taki maksymalny limit netowy.
    db pozwolił na nieskończoność, ale taki santander max. 125k - a żeby sobie tyle
    ustawić, trzeba iść do oddziału, domyślnie jest 25k - milek bodajże 50k przy
    potwierdzaniu SMS a 100k przy potwierdzaniu apką, citek pisze w TOiP że max. 100k - a
    pozwala ustawić na 200k ;P

    Hmmm, rzeczywiście dobrą radą może być najpierw pewnie "rozćwiczenie" nowego banku -
    a przy okazji taki spory ping-pong - bo środki przecież przygotowane - może w nowym
    banku od razu zrobić dobrą opinię i np. jakąś dobrą ofertę "na klik" czy też
    specjalne warunki, gdy się będzie to konto "jednorazowe" zamykać.

  • 13. Data: 2021-11-03 12:07:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >poszedł
    >od razu taki sam, a na koncie nie było już tyle środków. :)

    A ktora byla godzina?
    PKO BP dzwoni z potwierdzeniem w miare szybko, ale taki Alior to mnie
    kiedys wk* ...

    Najgorsze, ze nie ma zadnej informacji, ze czeka na weryfikacje.
    Ot - nie wiadomo, co sie dzieje.

    Zdarzylo mi sie przelac z internetu drugi raz, zadzwonili, czekaja oba
    przelewy ... az mialem ochote potwierdzic oba i zobaczyc co z tego
    wyjdzie ...

    J.

  • 14. Data: 2021-11-03 23:35:14
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-03 o 07:59, J.F pisze:
    > A te przelewy natychmiastowe dzialaja w dni wolne od pracy?

    Natychmiastowe powinny działać w soboty i niedziele. Koszt bodajże 5 zł.

    --
    animka

  • 15. Data: 2021-11-03 23:49:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ja i mój kontrahent mamy konta w różnych bankach.
    ale to chyba nie problem założyć konto?

    > 1. Czy przelewy natychmiastowe maja ograniczenie wielkości kwoty?
    tak jak zwykłe, za mieszkanie nie zapłacisz, nawet jak poinformujesz
    bank. pytałem w kilku - mają to w dupie
    > 2. Czy taki przelew działa faktycznie _natychmiast_?
    tak
    > Druga strona zobaczy wpływ w swoim banku po jakim czasie?
    po 10 sekundach
    > 3. Odbiorca: ING
    > Ja, nadawca: do wyboru Alior, Inteligo, mBank, lub PeKaO.
    mBank chyba kasuje +5zł

    problemem jest kwota przelewu. to może rozpierdzielić cały plan. być
    moze będziesz musiała zrobić 2 przelewy natychmiastowe z 2 banków. albo
    jeśli to duża kwota, zapytać czy wewnątrz banku puszczą taki przelew, a
    w tedy założyc konto w ing. nawet premie dostaniesz za założenie

    ToMasz

  • 16. Data: 2021-11-04 10:06:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś bywały otwarte oddziały w galeriach handlowych - nie ma już żadnego?
    Przykładowo mogłabyś się umówić z kontrahentem w takim oddziale wcześniej awizując
    bankowi wypłatę gotówkową żądanej kwoty.
    Zaleta to kamery jakby co (np. udowodnienie przekazania gotówki przy stoliku w
    oddziale).

    -----