  • 11. Data: 2013-01-19 12:34:40
    Temat: Re: Przenosiny KK - ubezpiecznia
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2013-01-14 23:06, Waldek stwierdził, że:
    > Swego czasu tez pytałem o to konsultanta, bo szukałem różnic,
    > i poinformował mnie ze ich nie ma, poza "popularnością" logo w
    > określonych zakątkach świata.

    Niestety po wczytaniu się w OWU karta odpadła - niskie limity assistance
    np. na holowanie (400PLN), czy też definicja pojazdu, którego musisz być
    właścicielem (odpada zatem choćby leasing czy użytkowanie auta służbowego).
    Nic, szukam dalej :)

    --
    Marcin Nowakowski

  • 12. Data: 2013-01-20 23:29:21
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Sat, 19 Jan 2013 12:34:40 +0100, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wrote:

    > Niestety po wczytaniu się w OWU karta odpadła - niskie limity assistance
    > np. na holowanie (400PLN)...

    W OWU, które posiadam jest limit 1000 zł. Ściągnąłem więc ponownie OWU do
    tej karty i widzę, że Raifi znacząco pogorszył ofertę. Tak jak piszesz,
    obecnie limit na holowanie to 400 zł, ale to drobiazg. Zniknęło całe
    ubezpieczenie podróżne. Co za nędza :(

    Matt

  • 13. Data: 2013-01-22 21:28:31
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2013-01-20 23:29, Matt stwierdził, że:

    Dlatego odpuściłem sobie car assistance (a jak się okazało mam to w
    ramach posiadanego RORu) i zdecydowałem się na Miles and More Premium w
    Multi (przyzwoite ubezpieczenie world travel, zwolnienie z opłaty za
    wznowienie po spełnieniu kryterium ilości transakcji).
    Pierwszy zgrzyt - wniosek z wczoraj, do dziś decyzji brak. Infolinia
    szczegółów, poza tym że jest weryfikowany, nie zna. Dam im jeszcze jeden
    dzień :-)

    --
    Marcin Nowakowski

  • 14. Data: 2013-01-23 11:49:59
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Tue, 22 Jan 2013 21:28:31 +0100, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wrote:

> [...]
    > Pierwszy zgrzyt - wniosek z wczoraj, do dziś decyzji brak. Infolinia
    > szczegółów, poza tym że jest weryfikowany, nie zna. Dam im jeszcze jeden

    Niezaprzeczalną zaletą ubezpieczeń dodawanych do kart jest to, że nie
    trzeba ich osobno kupować.
    Lecz pamiętaj, że ubezpieczenia podróżne do kart Multi są bardzo
    ograniczone i mają takie wady:
    1. Konieczność opłacenia kartą Multi lotu lub noclegów na cały wyjazd.

    2. Koszty wizyty stomatologicznej mają franszyzę redukcyjną 60 zł.

    3. Ubezpieczenie opóźnienia lotu w kartach Multi to podpucha, ponieważ
    dotyczy tylko pełnych godzin opóźnienia powyżej 6 godzin opóźnienia. Czyli
    BRE przy opóźnieniu 6,5 h nic nie wypłaca, przy opóźnieniu 7,5 h wypłaca
    za 1 godzinę. Ponadto zwracają tylko za wydatki na środki higieniczne i
    niezbędną bieliznę i ubrania. Nie zwracają kosztów wyżywienia.
    Jeśli chcesz ubezpieczenie opóźnienia lotu, to przyjrzyj się ubezpieczeniu
    sprzedawanemu przez Citi. Fragment z OWU:
    "Koszty opóźnienia lotu - w ramach ubezpieczenia przysługuje odszkodowanie
    wypłacane Ubezpieczonemu, który posiada ważny bilet na rejsowy lot
    zagraniczny (z wyłączeniem lotów czarterowych) w związku z opóźnieniem
    lotu o co najmniej 4 godziny w stosunku do jego planowanego odlotu.
    Odszkodowanie z tytułu opóźnienia lotu wypłacane jest za każdą pełną
    godzinę opóźnienia licząc od planowanej godziny
    odlotu, zgodnie z rozkładem, w wysokości 25 EUR, maksymalnie do
    wyczerpania kwoty limitu świadczeń;
    Koszty zakwaterowania i wyżywienia na czas opóźnienia lotu - Centrum
    Alarmowe zobowiązuje się pokrycia udokumentowanych kosztów zakwaterowania
    oraz wyżywienia Ubezpieczonego poniesionych w związku z opóźnieniem lotu
    rejsowego co najmniej 4 godziny w stosunku do jego planowanego odlotu;"
    Suma ubezpieczenia opóźnienia lotu to 1200 euro.
    Czyli w przypadku opóźnienia 6,5 h wypłacą za 150 euro za 6 h, przy 7,5 h
    wypłacą 175 euro za 7 h. Plus do tego koszty wyżywienia i ewentualnego
    zakwaterowania.

    4. W Multi lista zdarzeń objętych ubezpieczeniem NNW jest żałośnie krótka,
    ma tylko 24 pozycje. W praktyce to NNW to tylko chwyt marketingowy. Jeśli
    chcesz mieć NNW, to dla porównania, zwykłe ubezpieczenie podróżne w Uniqa
    zawiera NNW z wymienionymi 183 zdarzeniami objętymi ubezpieczeniem. Są też
    ubezpieczyciele, którzy w ogóle nie ograniczają listy zdarzeń, lecz
    uszczerbek musi być trwały.

    Matt

  • 15. Data: 2013-01-23 19:35:32
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2013-01-23 11:49, Matt stwierdził, że:
> [...]
    > ograniczone i mają takie wady:
    > 1. Konieczność opłacenia kartą Multi lotu lub noclegów na cały wyjazd.

    Zgodnie z OWU:

    Podróż zagraniczna-wyjazd Ubezpieczonego poza granicę
    RP, którego koszty zostały pokryte przez Posiadacza Karty
    zgodnie z§37ust. 1 i któregopoczątek następuje:
    a) w momencie opuszczenia miejsca zamieszkania w RP,
    a koniec w momencie powrotu do miejsca zamieszkania
    w RP - dla Ubezpieczenia Opóźnienia Odlotu,
    Rabunku Rzeczy Osobistych,Ubezpieczenia Odwołania
    i Skrócenia Podróży Zagranicznej;
    b) w momencie przekroczenia granicy RP przy wyjeździe,
    a koniec w momencie przekroczenia granicy RP przy
    powrocie do RP-dla ubezpieczenia Kosztów Leczenia,
    Natychmiastowej Pomocy Assistance i Kosztów Transportu
    Medycznego, Ubezpieczenia Pobytu W Szpitalu,
    Ubezpieczenia Następstw Nieszczęśliwych Wypadków,
    Ubezpieczenia Opóźnienia Dostarczenia Bagażu Podróżnego

    a dalej par37

    Ochrona ubezpieczeniowa
    1. Ochrona ubezpieczeniowa w stosunku do poszczególnych Ubezpieczonych
    rozpoczyna się z chwilą rozpoczęcia Podróży zagranicznej
    z zastrzeżeniem ust. 2, jednak nie wcześniej niż przed
    dokonaniem zapłaty przez Posiadacza Karty za pomocą Karty
    kosztu:
    1. biletów dla Ubezpieczonych na Podróż zagraniczną odbywaną
    środkiem transportu przewoźnika zawodowego lub
    2. zakwaterowania Ubezpieczonych za granicą RP z zastrzeżeniem ust.
    3, lub
    3. tankowania pojazdu, którym Ubezpieczony udaje się w podróż
    zagraniczną, przy czym zatankowanie musi odbyć się
    na terytorium RP w dniu wyjazdu z RP, lub
    4. wycieczki zagranicznej zorganizowanej przez biuropodróży

    Mnie interesuje pkt 3, czyli mogę zatankować auto w PL i jestem objęty
    ubezpieczeniem. Chyba, że znasz kartę z korzystniejszym travelem - nie
    upieram się przy tym wyborze :)

    > 2. Koszty wizyty stomatologicznej mają franszyzę redukcyjną 60 zł.

    Tak, ale z tego co przeglądałem jako jedni z niewielu (jedyni?) oferują
    w ogóle taką usługę

> [...]
    > wypłaca za 1 godzinę. Ponadto zwracają tylko za wydatki na środki
    > higieniczne i niezbędną bieliznę i ubrania. Nie zwracają kosztów

    Ubezpieczenie travel oraz całkiem przyzwoite assistance samochodowe mam
    przy RORze (Maksymalne BPH), przy czym tam koszty leczenia dotyczą
    wyłącznie PL. Szukałem czegoś korzystniejszego :)

    > Jeśli chcesz ubezpieczenie opóźnienia lotu, to przyjrzyj się
    > ubezpieczeniu sprzedawanemu przez Citi.

    Zdecydowanie bardziej zależy mi na kosztach leczenia + car assistance. W
    PZU przy wykupieniu polisy na miesiąc kosztowało mnie to około 200zł
    jeśli dobrze pamiętam.

> [...]
    > zdarzeniami objętymi ubezpieczeniem. Są też ubezpieczyciele, którzy w
    > ogóle nie ograniczają listy zdarzeń, lecz uszczerbek musi być trwały.

    Czyli złamanie ręki/nogi nie wchodzi w grę. Znasz jakąś ciekawszą ofertę
    pod tym kątem? Multi już drugi dzień podejmuje decyzję (w tym czasie to
    i kredyt hipoteczny można przeprocesować), dodatkowo dzwoniła do mnie
    dziś miła konsultantka mBanku (a to ta sama oferta).

    --
    Marcin Nowakowski

  • 16. Data: 2013-01-26 23:45:03
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2013-01-14 20:47, Pan Sowa stwierdził, że:
    > Platyna M&M (tym bardziej zwykła) nie ma Pakietu Platinum (Assistance,
    > NNW), więc jednak chyba lepsza jest Visa Platinium.

    W zasadzie to mnie się bardziej spodobał pakiet w M&M (Premium, to samo
    miałeś na myśli pisząc Platyna?).

    > To samo jest w Multibanku : VC Aquarius ma wszystkie fajne
    > ubezpieczenia, a MC Aquarius w zasadzie nie ma nic.

    Przy Aquariusie owszem, Visa ma ciekawsze ale jaką widzisz przewagę Visy
    Platinum nad M&M Premium?

    A tak przy okazji, to po 1 dniu dostałem M&M mBanku, Multi od 21/01
    wciąż podejmuje decyzję :-)

    --
    Marcin Nowakowski