  • 21. Data: 2014-05-25 09:00:23
    Temat: Re: Przestroga - mieli na lokacie 30 tys. - zostalo im 2 tys.
    Od: niko <k...@b...net>

    On 24.05.2014 02:42, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > BTW -- w kraju Angeli chyba obniżono wiek emerytalny.
    > Czy zatem DTusk także ulegnie presji społecznej?

    Z audycji trójki magazyn ekonomiczny (odtwarzam z pamięci):
    obniżenie wieku polega na tym, iż osoba może przejść wcześniej na emeryturę
    w wieku 63 lat pod warunkiem przepracowania 45. Czyli jak szybko liczymy
    od 18 r.ż. non-stop ...

  • 22. Data: 2014-05-26 14:06:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Sunday, May 25, 2014 9:00:23 AM UTC+2, niko wrote:

    > w wieku 63 lat pod warunkiem przepracowania 45.
    > Czyli jak szybko liczymy od 18 r.ż. non-stop ...

    Co wcale nie jest niczym dziwnym, Niemiaszki często
    mają etat już na etapie szkoły zawodowej czy jakiej tam,
    poza tym w wielu zawodach gdzie jest nieco wyższe
    ryzyko, lata pracy liczą się im z "bonusem".
    Nie wiem dokładnie jak to działa bo to była rozmowa
    przy piwku, ale brzmiało to dosyć sensownie, przynajmniej
    od strony pracownika :>

    L.

  • 23. Data: 2014-05-26 17:39:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości

    >Co wcale nie jest niczym dziwnym, Niemiaszki często
    >mają etat już na etapie szkoły zawodowej czy jakiej tam,
    >poza tym w wielu zawodach gdzie jest nieco wyższe
    >ryzyko, lata pracy liczą się im z "bonusem".

    A owszem, podejrzewam jednak ze wiekszosc normalnie sie uczy,
    studiuje, i musi robic do 65 lat.
    A czasy sie zmienily i niemiecki emeryt nie jest juz tak bogaty jak
    kiedys.

    J.

  • 24. Data: 2014-05-26 18:50:24
    Od: mx <m...@o...pl>

    > A czasy sie zmienily i niemiecki emeryt nie jest juz tak bogaty jak kiedys.

    A w porównaniu z polskim to po prostu DZIAD